Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva tenker du om folk med kviser på ryggen?

Mirai

Dine tanker om kviser på ryggen:  

113 stemmer

1. 1.

• Ekkelt, burde ta på klær som skjuler ryggen
      9
    • Person som er urenslig
      0
    • En eller annen med hormon/acneproblemer
      28
    • Tenker ikke over/bryr meg ikke
      47
    • Syns synd på/føler med
      29

Recommended Posts

Jeg tok: Bryr meg ikke.

Kviser er helt normalt og omtrendt alle mennesker (med unntak av 2 åringer) vet hva kviser er. Jeg føler det er "verre" for meg. Jeg har atopisk eksem og dette er noe ikke alle vet hva er. Om noen fremmede ser meg og min eksem skjønner nok ikke de hva det er og vil nok komme med påstander om at det er noe ekkelt ol. Men pga eksemen har jeg utrolig lite kviser, på den måten er jeg jo heldig.

Jeg sier ikke det er godt å ha kviser heller, men i det minste så vet folk hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom en tilbakemelding på at tråden kunne virke mobbende da jeg la den inn først, så jeg følte jeg måtte legge til litt mer i førsteposten sånn at jeg ikke fremstod som en kjip og mobbende person :whistle:

Da skjønner jeg at du la det til:) Samme for min del altså, men jeg tenkte bare at det kunne påvirke statistikken (ikke det at dette er den mest seriøse forskningsundersøkelsen kanskje:P he he)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med samme problem som deg, IW... :whistle: Har ganske mye urenheter på rygg/bryst.

Jeg liker ikke å flashe mine, i frykt for at andre skal synes det er ekkelt eller noe. Har ikke møtt noen andre med samme problem. Kanskje det er fordi de tenker det samme som meg? :ahappy:

Kanskje derfor jeg bryr meg lite om andre har det eller ikke. Blir nok litt småglad, for da vet jeg at jeg ikke er den eneste :ahappy:

Bruker nå en rådyr spray fra MD Formulations som brukes til nettopp urenheter på rygg, bryst og armer. Håper den funker, for jeg er ikke så hypp på å ha masse kviser når jeg skal på ferie f.eks. :ahappy:

Dessverre er jeg veeeldig glad i å pirke på disse, så har nok en del arr også. Og ja, jeg er enig at det kan gjøre voondt. I sær hvis bh-stroppen strammer rett over en sværing :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...