Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundetrening, ville du sendt hunden dit?


BDD Girl

Recommended Posts

Leste en annonse hvor det tilbys trening av hunden din, enten det er agressjon eller manko på dressur. Du kan levere hunden over helgen og få en tryggere og bedre hund tilbake. Erfaringene til dene hundetreneren er: "Jeg er erfaren med hundetrening, da jeg har hatt mange hundetrenere selv - Og bruker dette med andre hunder!"

Så var det treningsmetodene: "Av trening bruker jeg ikke klikker trening da dette bare er tull - Men leker som belønning"

Har en kompis som rett og slett ikke gidder trene bikkja si og han lurer på å sende den vekk på trening. Jeg forteller han, forsker i alle fall, at selv om han får en super dressert hund så må treningen vedlikeholdes og at det er bedre å melde seg på dressurkurs og lære seg å jobe med hunden fremfor at noen skal jobbe den frem for han. Men latskapen lenge leve, det er ikke så interessant for han. Så da sendte han meg link til en annonse hvor en hundetrener trener vekk agressjon, redsel og dresserer hunden. Her er litt fra annonsen: "Jeg er erfaren med hundetrening, da jeg har hatt mange hundetrenere selv - Og bruker dette med andre hunder!" "Av trening bruker jeg ikke klikker trening da dette bare er tull - Men leker som belønning"

Ville du gjort det om du var en noe lat hundeeier som ikke gadd trene hunden din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No way! Skal hunden min trenes skal jeg gjøre det selv. Ærligtalt. Har en hund får en ta "bryet" med å hvertfall prøve å få inn litt basic lydighet selv. En ting er å gå kurs eller få hjelp av en "hundetrener", noe annet er å overlate hunden til en vilt fremmed og la de holde på som de vil.

Forøvrig: Etter å ha funnet og lest hele annonsen er jeg forøvrig enda mer overbevist om at det der ikke hadde vært aktuelt overhodet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen traff jeg faktisk en mann som var ute på tur med en hund han trente opp for noen andre, og det var visst noe han drev fast med og tjente penger på. Min første tanke var "hva er vitsen med det?". Jeg ville aldri satt bort hunden min på den måten selv, og jeg klarer heller ikke å se nytteverdien i det for eierne.

Merkelig fyr forøvrig :|

Jeg må innrømme at jeg ble litt nysgjerrig på annonsen, så jeg får se om jeg klarer å finne den selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri vært aktuellt,gidder jeg ikke selv så får det heller være med treningen.

Ingen skal trene noe som helst med mine hunder,knapt nok gå en liten tur med dem. Og da er jeg med :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med å sende bort hunder man ikke kan trene selv, er jo at man må gjøre det med de neste hundene sine også, for man lærer jo ikke noe selv. :| Så sitter man kanskje der med ti års hundehold bak seg, og vet ikke hvordan man skal få bort utagering mot andre hunder f.eks, for å sette det litt på spissen(?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,nei aldri i livet!Som flere sier vet jo vi ikke hva som kan skje der eller.For en så myk hund som frøkena her har nok det nok kunne blitt skadelig også om har vært "hard" dressur.

Uansett skummle saker synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville du gjort det om du var en noe lat hundeeier som ikke gadd trene hunden din?

Nei, men jeg kan godt tenke meg at det virker tiltalende for endel.

Spesiellt for sånne folk som bare "har hund", uten at hundeinteressen er så veldig stor.

Hvorfor ikke ta steget fullt ut og få hunden utstoppet, så slipper man å lufte den også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres nå utrolig herlig ut da, sende bort hunden en helg og få den tilbake dressert :)

Menneh det hjelper jo ikke når jeg ikke vet hva jeg må gjøre for at hunden skal gjøre det samme for meg. Men tanken på å få en dressert hund er veldig okay :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg kan godt tenke meg at det virker tiltalende for endel.

Spesiellt for sånne folk som bare "har hund", uten at hundeinteressen er så veldig stor.

Hvorfor ikke ta steget fullt ut og få hunden utstoppet, så slipper man å lufte den også...

Slipper å plukke opp møkka etter dem og gi dem mat også. Godt forslag. Skal foreslå det til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg kan ikke se for meg at det er særlig effektivt. Det er jo EIEREN som trenger kurs, ikke hunden. Det er eieren som må lære seg hvordan man kan gå videre (innæringsteknikker, hvordan takle enkel problematferd osv), og ikke minst opprettholde det hunden lærer. Om hunden lærer seg å ikke dra i båndet på kurset, så vil det nok ikke ta lang tid før den starter med det igjen dersom ikke eieren vet hvordan atferden skal opprettholdes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar ikke en helg å trene opp en hund, og denne personen.. tja... virker ikke særlig tillitsvekkende på meg i allefall. Send gjerne pm med link!

Jeg har selv trent opp hund for andre i hverdagsdressur. For mange eiere er det greit med et slik "skippertak". Hund og eier jo selvfølgelig samtrenes før hunden reiser hjem da! Hunden hadde jeg i "min varetekt" i tre uker. Hadde den hatt store problematferder, så hadde det tatt lengre tid.

Om jeg selv hadde hatt en hund som jeg overhodet ikke klarte med i enkelte situasjoner, men som jeg var glad i og så potensiale i, ja da hadde jeg ikke tvilt på å sende den til trening til noen jeg visste kunne trene hund. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over her, så tror jeg ikke at bare 1 helg skal være nok å trene hunden din til å bli lydig. Er ganske skeptisk, men kanskje hvis jeg kjente vedkomne, og dette hadde strukket seg over lengere tid. Kanskje noen ganger i uken. Men egentlig ville jeg vært med selv, for da lærer man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...