Gå til innhold
Hundesonen.no

Aktiviter med hund


tm100001

Aktiviteter  

95 stemmer

  1. 1.

    • Utstilling
      42
    • Sykling
      37
    • Gå tur
      87
    • Kløving
      23
    • Svømming
      51
    • Lydighet
      59
    • Agility
      27
    • Rallylydighet
      4
    • Apport
      21
    • Jakt etter fugl
      9
    • Jakt etter storvilt
      0
    • Jakt etter småvilt
      2
    • Blodspor
      18
    • Ettersøk
      4
    • Godbitspor
      31
    • Triks
      51
    • Hverdagslydighet
      72
    • Snørekjøring
      21
    • Hundekjøring med slede
      2
    • Nordisk hundekjøring
      1
    • Pulk
      4
    • Jogging
      24
    • Lure Coursing
      3
    • Rundering
      16
    • IPO
      5
    • Feltsøk
      10
    • Menneskespor
      19


Recommended Posts

Dobbelpost, men jeg synes det blir mest ryddig slik.

Embla er en korthåret Vorstehhund, og hun blir brukt av både meg og mamma.

Til sammen bruker vi henne til:

Kløv, snørekjøring, pulktrekking, sykling, lære "triks", litt jakt og utstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tollerne: Jakt, spor og lydighet. Ja, også utstiling. Eldste tolleren snørekjøres med på vinterstid, og sykles med når det ikke er snø. Blandingen: Kun hobbylydighet og ting som han syns er morsomt (som spor), snørekjøres og sykles med.

Og alle tre er BIF (best i familien). :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en liten basenji, som brukes til utstilling, triks, prøver oss på litt lydighet etterhvert(men venter litt for å gå på kurs med den fantastiske damen jeg har gått kurs med tidligere, vil ikke rote oss inn i noe trening som vi bare må starte helt på nytt med), spor, og når hun blir gammel nok skal vi prøve oss på lure coursing. :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tur, triks, hverdagslydighet, sykkel, skal nok få dra meg på ski til vinteren og kanskje kløv etterhvert som vi flytter ut og jeg kan kjøpe det jeg vil til han.... (prøver å komme meg inn på skole med hund til høsten så om det går så kommer vi jo innom mye forskjellig innen hundesport..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labbis, 10 år: Pensjonert jakthund, trener litt felt og dirrigering for stimuliens del. Pensjonert ag(konkurransehund) men trener lett på mellomhinder, sykkelturer, skiturer, litt rundering og blodspor.

Pyrre, 4 år: trener agility og lydighet (konkurranserettet), utstilling, skiturer, sykkelturer, litt blodspor og rundering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spor, hverdagslydighet så langt, kanskje konkurranselydighet når vi kommer så langt, turer i skog og mark, selskap og glede, osv.

Får se hva det blir mest av, hun er bare 5 mnd:)

Hun er veldig flink, og har stor glede av å gå spor, så vi satser nok først og fremst på slike ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisa (labrador): B-prøver, working tester + lagmesterskap og klubbmesterskap etc

Mali (labrador): Hun foreløpig bare liten og søt men hvis det blir noe bra så regner jeg med (om 3-4 år) working tester på våren, B prøver på sommerhalvåret, A prøver og praktisk jakt (due og ender) på høsten og sen høsten :-) Håper å få en hund som jeg kan stille med på internasjonalt nivå. Treningen starter om ca 1.5 år og hun vil være prøveklar ca når Lisa blir pensjonert fra prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chili(tervueren, 3 år): Først og fremst lydighet, men vi trener også litt rundering og spor/blodspor. Hun blir også stilt ut en gang i blant. Jeg har også om å begynne å trene agility med henne til høsten.

Vesla(strihåret dachs, 4 år): Er kun tur- og kosehund, noe hun trives utmerket med. For aktiviseringen sin del får hun gå et spor nå og da.

Edit: La til rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyng brukes til: Kløv, pulk, snørekjøring, sykling, svømming, lydighet, blodspor, bruksspor (godbitspor i pollen?),rundering, triks, selvfølgelig turkamerat. Han får løpe noen strekker LC når det høver og trener litt agility 4-5 ganger i året (når vi trener ag så trener vi faktisk planlagt og bra, ikke sånn hopp og sprett for morro skyld). Lyng er også min personlige hobbyassistent på dager som ikke er så lette/når kroppen slår seg vrang.

Lira brukes til: Hun er bare en liten valp, så hun blir ikke brukt til så mye ennå. Planen er bruksspor, rundering og lydighet, og selvfølgelig kløving, pulktrekking, snørekjøring, sykling, svømming og triks. Hun får sikkert prøve seg litt i agility og løpe noen strekker LC også i ny og ne.

Og begge to blir jo "trent" i hverdagslydighet. Sånt skjer jo hver dag automatisk.

Satsningsområde, sett bort i fra mye kløving, pulktrekking, snørekjøring, sykling, svømming og triks, er blodspor med Lyng og bruks (spor/rundering) med Lira.

Edit: Begge er australian shepherd, henholdsvis nesten 4år og nesten 4mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rar poll :) Godbitspor er jo ofte bare en innlæringsmåte, selv om noen sikkert bruker det som aktivisering. Men da kan du slenge på menneskespor også, og feltsøk.

Mine hunder brukes til lydighet, rundering, feltsøk og går NBF-spor og blodspor. Vi går ikke så mye tur, da jeg syns det er kjedelig å traske rundt, det blir mest sykling eller kløving m/trekking, svømming eller snørekjøring.

Jeg driver også smått med IPO (bitearbeide og ipo-spor og lydighet) utenom, på andre hunder.

Og så utstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rar poll :P Godbitspor er jo ofte bare en innlæringsmåte, selv om noen sikkert bruker det som aktivisering. Men da kan du slenge på menneskespor også, og feltsøk.

Det var derfor jeg skrev at man kan tipse hvis noe er feil eller mangler. Jeg laget også tråd i bruksforumet om hva som er hva, fordi jeg ikke kan det :P Skal slenge på det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver med litt av hvert med min lille setter: jakt på rype, utstilling, kløving, pulk, snørekjrøing, turer (sommer og vinter, lange og korte), sykling, godbitspor, hverdagslydighet, apport, dressur, lek.... osv osv:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en labrador retriever, og sammen gjør vi det vi syns er gøy, totalt uten mål og mening - gåturer, turer med andre hunder + eiere, sykkelturer, svømming, godbitsøk, menneskespor, triks, lydighet, apportering også videre. Vi holder på med mye forskjellig, men ingenting på seriøs basis. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi går turer, vasser (håper dette endrer seg til svømmer med tid og stunder), trener hverdagslydighet, har såvidt prøvd oss på menneske(godbit)spor. Vil også prøve blodspor, agility, lydighet, utstilling, kløv, muligens rundering, men vi får se hva vi begynner med og når det blir. Collievalpen har såvidt passert 5 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups da vet jo ikke om våger skrive her når dere er så flinke! :aww: Stakkars lille blandingsdyret her er turhund(går minst 3 timer dagen da) og sykkler vi.Fuglejakt på egen hånd da dumme matmor er vegetarianer.

ikke så synd på hun da er alene når jeg er på jobb i 6.5 time ellers er hun med overalt :) Skikkelig vorspill hund og finner seg til rette overalt!Folk kan jo ha lyst til ha hun på fanget vet dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trener hverdagslydighet, prøvd litt menneskespor med henne og har lyst til å gå sporkurs, triks, turer, svømmer masse, leker, koser, går turer, tja ikke så mange organiserte aktiviteter. Har lyst til å gå flere kurs med henne når hun får igjen den etterlengtede piffen, ellers trener vi på egenhånd og hund synes det er supergøy å trene lydighet og gå spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twinki (blandingshund) trener agility, lydighet, blodspor, kløver på sommeren, snørekjører på vinteren, går ellers tur og trener triks som avkobling.

Circus (jaktcocker) er bare babyen enda, men vi har så smått begynt med hverdagslydighet, blodspor og tørrhandling på agility. Målet er vel at hun skal gjøre det samme som Twinki gjør.

Og når det er varmt svømmer de begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...