Gå til innhold
Hundesonen.no

Litt artig

Guest Vicky

Recommended Posts

Vi hundemennesker er lidenskapelig engasjert i våre hunder, og elsker å snakke om driftsanlegg, avreaksjon, flokktilhørighet og test situasjon på hund.

Men hva tenker hunden om oss? Jeg tror de fleste hunder ville ha gjennomskuet oss for lenge siden. Usikkerhet ville de ha sagt. Dårlig mot…, lav terskel for aggresjon…, avreagerer dårlig…. Hunden spør seg selv! Hva vet vel du om mine følelser? Du lever ikke inne i mitt hode. Tankene mine får du aldri….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo ikke mennesket en hund da, og det prøver vi vel heller ikke å være? Men.. jeg prøver hvertfall å gi hunden et best mulig liv så lenge jeg har den, og den må leve hos meg.

Og dessuten tenker ikke hunder på arveanlegg, blue merle, for høyt kryss eller et feil bitt.

Usikkerhet ville de ha sagt. Dårlig mot…, lav terskel for aggresjon…, avreagerer dårlig….

Alle mennesker er ikke usikre, har dårlig mot, lav terskel for aggresjon og avregarer dårlig. Så jeg skjønner ikke helt utsagnet :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo ikke mennesket en hund da, og det prøver vi vel heller ikke å være? Men.. jeg prøver hvertfall å gi hunden et best mulig liv så lenge jeg har den, og den må leve hos meg.

Og dessuten tenker ikke hunder på arveanlegg, blue merle, for høyt kryss eller et feil bitt.

Alle mennesker er ikke usikre, har dårlig mot, lav terskel for aggresjon og avregarer dårlig. Så jeg skjønner ikke helt utsagnet :?

Alt jeg skriver eller quoter er vel for dårlig for deg. selvsagt tenker den ikke på akkurat det, men det er et eksempel. ingen vet hva hunden tenker heller vettu :D Han som skrev artikkelen har hvertfall en del peil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. ingen vet hva hunden tenker heller vettu :D

Nettopp! 8)

Jeg er veldig enig med Geir Marring i at hvis hunden virkelig ser på oss på lik linje som med andre hunder (dvs som leder etc) så er det veldig mange hundeeiere som hadde fått en heller ugunstig karakteristikk...

Det er endel angstbitere ute og går :D

Eks:i hundeverdenen er det å gå i fra maten et tegn å at det er fritt frem for andre å forsyne seg, i mange eieres verden er det at hunden da forsyner seg et tegn på at den utfordrer lederskapet som må straffes hardt... #-o

En annen ting er hvor merkelig det må virke for hunden at eieren straffer den når den sier i fra at det kommer fremmede...

Og lydighetstreningen må jo fortone seg som et studium i schisofreni og sadomachoisme for en hund som blir trent med postitiv straff :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp! 8)

Jeg er veldig enig med Geir Marring i at hvis hunden virkelig ser på oss på lik linje som med andre hunder (dvs som leder etc) så er det veldig mange hundeeiere som hadde fått en heller ugunstig karakteristikk...

Det er endel angstbitere ute og går :D

Eks:i hundeverdenen er det å gå i fra maten et tegn å at det er fritt frem for andre å forsyne seg, i mange eieres verden er det at hunden da forsyner seg et tegn på at den utfordrer lederskapet som må straffes hardt... #-o

En annen ting er hvor merkelig det må virke for hunden at eieren straffer den når den sier i fra at det kommer fremmede...

Og lydighetstreningen må jo fortone seg som et studium i schisofreni og sadomachoisme for en hund som blir trent med postitiv straff :wink:

også begynner det igjen :roll: jeg tror på lederskap, og du kan heller ikke vite hva hunden tenker. sånn er det bare. Jeg trener hunden med det som lønner seg for at den skal ha et godt liv. :D Og det er Nordenstam. Og det er ganske greit å ha en hund som ikke tar mat uansett. Jeg kan f.eks la en skål med potetgull stå fremme på gulvet mens hunden er alene hjemme. Og jeg kan alltid være sikker på at den står der når jeg kommer hjem igjen :D Og voffing sier jeg pent nei til , og det er det ikke noe galt i. Man velger selv til en viss grad om man vil ha voktinga hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og du kan heller ikke vite hva hunden tenker. sånn er det bare
.Nettopp! :D Og det er jo det jeg sier.Jeg har overhodet ingen aning om hva som rører seg i topplokket på den sorte raptussen min :? (ikke mye for tiden er jeg redd :D )

Jeg trener hunden med det som lønner seg for at den skal ha et godt liv. :D
Og det mener jeg at jeg gjør og... :wink:

Men ingen av oss vet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.Nettopp! :D Og det er jo det jeg sier.Jeg har overhodet ingen aning om hva som rører seg i topplokket på den sorte raptussen min :? (ikke mye for tiden er jeg redd :D )

Og det mener jeg at jeg gjør og... :wink:

Men ingen av oss vet

nettopp. Derfor må man kun se på resultatene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hunden er jo resultatene. Resultatet du kan få er en lykkelig hund, eller ulykkelig. Sant? :D

Trodde du mente resultatene fra konkurranser igjen.

Men mangen vet jo ikke forskjellen på en lykkelig og ulykkelig hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde du mente resultatene fra konkurranser igjen.

Men mangen vet jo ikke forskjellen på en lykkelig og ulykkelig hund.

jeg mener man både kan få en glad hund og resultater fra konkuranse. Det er mange definisjoner på en lykkelig hund. Jeg ser en hund som vet hvor den har meg og som kan stole på alt jeg forteller den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du kan ikke få begge deler.

Folk med raser som aldri har sjangs til å vinne noe på konkurranser da?

Syns det eneste resultatet en skal se på er hvordan hunden fungerer i det daglige liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det eneste resultatet en skal se på er hvordan hunden fungerer i det daglige liv.

Det er jeg enig i. En hund som er kjempegod på konkurranser kan være en jævel hjemme :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lene sa noe lurt en gang, som jeg mener hun har absolutt rett i: "Det finnes ingen feil hund, kun feil trener." Det var ganske godt sagt syns jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig i. En hund som er kjempegod på konkurranser kan være en jævel hjemme :D

jeg hadde ikke stilt på konkuranse om den var en jævel hjemme. En hund som er helt jævel klarer ikke alle elite øvelsene. Dere tror kanskje ikke det. Men det krever en del av fører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lene sa noe lurt en gang, som jeg mener hun har absolutt rett i: "Det finnes ingen feil hund, kun feil trener." Det var ganske godt sagt syns jeg :D

Ja, da får du få ræva di bort her og trene Diego for meg da.

Så kan du heller si det igjen hvis du får han i Eliten i lydighet og Champion i Agility..

Ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da får du få ræva di bort her og trene Diego for meg da.

Så kan du heller si det igjen hvis du får han i Eliten i lydighet og Champion i Agility..

Ok?

jeg har fått intrykk av at du er en kjempegod trener jeg :D Så jo bildene av dere her på hundesonen :D Det er hvertfall det inntrykket jeg har fått :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...