Gå til innhold
Hundesonen.no

Bytte folkeregistrert adresse, borteboerstipend


Birte
 Share

Recommended Posts

1. Jeg begynner 2.året på Natur vgs til høsten, og siden det er den eneste skolen i Oslo som tilbyr linjen jeg skal gå, så blir skolepengene betalt av staten. Men da må jeg altså bytte den folkeregistrerte adressen min fra Bergen hvor foreldrene mine bor, til Oslo. Betyr det at jeg mister borteboerstipendet mitt? Eller reisestipendet?

2. Dette står på lanekassen.nos hjemmeside:

"Når du er elev på en privat videregående skole hvor du betaler skolepenger, kan du få ekstra lån.

Du kan få inntil 22 420 kroner i lån per skoleår til å betale skolepenger. Lånet blir ikke behovsprøvd mot inntekten og formuen til foreldrene dine.

Du trenger ikke søke spesielt om skolepenger. Ekstra lån til skolepenger legges automatisk til hvis du søker om fullt stipend og lån på vanlig måte."

Vil det si at dersom jeg bytter min folkeregistrerte adresse til Oslo så får jeg ikke tatt opp noe lån neste år? (hittil har foreldrene mine betalt skolen, og jeg har levd på lånet."

takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...