Gå til innhold
Hundesonen.no

Eira 1 år!

Guest LeenaM

Recommended Posts

Guest LeenaM
Skrevet

Eira fylte 1 år i går! :icon_cry:Jeg måtte vente med å skrive til i dag, siden jeg har vært borte nå. Er vel ikke så mye mer å si, men her kommer noen bilder... Fra forskjellige datoer. Alle bilder er copyright, hihi..

Valp:

Fotograf, oppdretter Sten Olsson

64467r.jpg

4 dager. Eira er den som blir most av brun valp til høyre i bildet.

2ptb579.jpg

2 uker. Eira er lengst til høyre.

2mgmqtu.jpg

3 uker. Eira er lengst til høyre.

5 uker:

jrxlxi.jpg

ajnqts.jpg

ndwjfc.jpg

Eira til venstre, Era (søster, disse to vi kunne velge mellom) til høyre

2j5b3ah.jpg

hs5jio.jpg

5 uker og 5 dager.

Stoooooooooooooooooooooooooooor:

6rq3ut.jpg

6r3a7k.jpg

*dele opp før data klikker*

Guest LeenaM
Skrevet

Blir litt feil rekkefølge i bildene, men men...

Valp:

smccn9.jpg

2qx6u1i.jpg

Aww, Eira er operert for navlebrokk

k01y5d.jpg

Aww..

25r1f1w.jpg

Litt store ører i forhold til kroppen? :icon_cry:

2ajvy1y.jpg

Haha!

k3pqp4.jpg

Stor igjen:

6pvivd.jpg

25ytxg7.jpg

33bz603.jpg

112eo92.jpg

15dxba8.jpg

20fyyaf.jpg

if0krq.jpg

zlqdlk.jpg

358s2ug.jpg

Eira driter

ou2n8n.jpg

Hun gjorde det av seg selv *stolt*

2ik7jac.jpg

Bjeffer

2je1jt0.jpg

Gress, nam!

Også gadd vi ikke legge inn flere.. :lol:

Skrevet

Gratulerer med dagen som var Eira! Du er en kjempefin hund og eieren din er kjempeflink til å ta bilder av deg! :icon_cry:

(Vil bare si at dere ikke må holde igjen hunden i når den svømmer)

Guest LeenaM
Skrevet
Hu var nydelig! :P Flere som er glad i gress ja.. :P

Og gratulerer med dagen som var! Hurraaa! ;D

Hehe, gress er livretten!

Ja, hun har vokst, det er man ikke i tvil om!

Gratulerer med overstått STORE Eira :icon_cry:

Vokst, ja :D

Nydelig hun er! :o Har så innmari lyst på en sånn hund en gang i livet...

Gratulerer med dagen! :lol:

:o

Gratulerer med dagen som var Eira! Du er en kjempefin hund og eieren din er kjempeflink til å ta bilder av deg! :o

(Vil bare si at dere ikke må holde igjen hunden i når den svømmer)

Hehe, vi holdt hun ikke igjen. Det er bildet som ljuger litt. Siden jeg holdt fingeren oppå stoppe-knappen, men trykket ikke ned, så hun kunne bare svømme :o

Skrevet
Ok. :icon_cry: Men var dte ikke den 16. hun har burdag da? Var det ikke 16. mai du skrev at nå er Eira 11 mnd?

På første bilde er valpene 4 dager, det er tatt 16.6, da blir jo 1 års-dagen ett år minus fire dager etter, altså 12 ... Og det står også i tråden til Eira, at hun er født den 12 ;-)

Nydelig hund du har og gratulerer med 1-års dagen Eira :-)

Guest LeenaM
Skrevet

Nå skjønner jeg... For jeg skrev at "Eira har passert 11 mnd nå", da trodde du nok at hun ble 11 mnd den dagen. Hehe :whistle:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...