Gå til innhold
Hundesonen.no

Tromsø 13-14 juni.

Hampus

Recommended Posts

Nå er vi hjemmom mens vi venter på gruppefinaler, så da slenger jeg inn resultater på gutta mine.

Linus: 1 kval, 1 konk, ck, 3 bkh og cert.

Hampus: 1 kval, 1 konk, ck, 1 bhk og bir.

Begge oppførte seg bra i ringen og fikk knall kritikk.

En bra dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!

Vi var der vi også med valpen på 4 mnd, nybegynnere både hun og jeg. Men det gikk tålelig bra likevel, 1. og BIR, men i gruppa nådde hun ikke opp.

Uansett veldig fornøyd med kritikken, og vi kom oss gjennom det, selv om Maja ble lei på slutten og beit i båndet da vi var inne i gruppa.

Hvordan gikk det i gruppene på dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!

Vi var der vi også med valpen på 4 mnd, nybegynnere både hun og jeg. Men det gikk tålelig bra likevel, 1. og BIR, men i gruppa nådde hun ikke opp.

Uansett veldig fornøyd med kritikken, og vi kom oss gjennom det, selv om Maja ble lei på slutten og beit i båndet da vi var inne i gruppa.

Hvordan gikk det i gruppene på dine?

Gratulerer med en fin debut.

Gårdiser er totalt usynlige i gruppa.

Lånte bort Hampus til en 12 år gammel juniorhandler, hun viste han i gruppefinalen for å få trent litt med fremmed rase.

Men som vanlig ble Hampus uplassert i gruppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig hjemme i dag.

Hampus fikk samme som i går, 1 kval, 1 konk, ck, 1 bhk og bir.

Valgte å trekke Linus i dag.

Har brukt 8 mnd med kurs og treningstimer på å bygge han opp etter at han ble skremt på bordet i Stockholm i fjor.

Så da er jeg litt kresen på dommerne, og velger å trekke han om jeg synes dommern er voldsomme med hundene på bordet.

Nye dommere og nye sjanser neste helg!

Siden det er 9 grader, regn og vind dropper vi gruppa for Hampus i dag.

Han blir ikke direkte motivert av å stå ute i regnet og fryse, og han blir vel neppe mer synlig av den grunn... :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3624336415_419aa21e53.jpg

Eneste shibaene jeg så :lol:

Gratulerer med resultater, var hustrig i dag - men jeg likte det. Var ikke "kaotisk" - og det var veldig deilig å ikke ha noe å stresse etter :icon_cry: Sto for det meste med Retrieverklubbens ring, men tok litt bilder ellers også - kommer bildetråd om litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meg og Linus jo...

Og gjett om jeg så morsk ut på bildet...hehe...

Gjorde jo noe ulovelig ved å ha Linus ringside i 2-3 minutter før jeg trakk han.

Men det får så være, rette vedkommende får bare skyte meg for det omså, jeg ødelegger ikke tryggheten han endelig har funnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sliter vi litt med det samme som med Linus, Zima har hatt seg en veldig dårlig opplevelse i Ballangen i fjor når dommer og dommerelev samt ringsekretær og ringsekretærelev presset seg på henne som var for første gang i ringen... Hun har vært flink, men trakk seg litt i går dermed fikk hun blå. Helt greit det.. Kritikken var veldig bra da.

I dag fikk vi litt eksperthjelp og ny handler og dermed ble det cert og bir på frøkna! :whistle: Må nok jobbe en del med å gjøre henne skikkelig trygg i ringen, men hun er på god vei. Stod over gruppa, vi gir oss mens leken er god :baby:

Ellers kan man vel skryte over at de andre to hundene oppførte seg bra ringside :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...