Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingsbilder


LiLi

Recommended Posts

Fant noen gamle utstillingsbilder fra LiLi's tredje valpeshow jeg gitt! Rasespesialen på Vormsund i juli.. Så tenkte jeg skulle legge dem ut her :)

6a.jpg

6b.jpg

LiLi som hilser på dommeren ja :D Hun forsvant oppi fanget hans.. Hehe..

6c.jpg

Æsj, ikke ta på meg :roll:

6d.jpg

LiLi sjarmerer dommeren i senk :wink:

6e.jpg

6f.jpg

Jada, jeg veeet jeg er deilig.. Men må du ta på meg hele tiden?

6g.jpg

Se så liten hun var da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17/07/05

NMK Hovedutstillingen, Vormsund

Klasse: Valpeshow, 4-6 måneder

Dommer: Terry Medlow

Kritikk: Good scull. Correct placed and carried ears. Good bite. Clean dark eyes. Well set and carried tail. Good angleation. Moved very well.

Premiering: BIR valp

16/07/05

NMK Rasespesialen, Vormsund

Klasse: Valpeshow, 4-6 måneder

Dommer: Frode Jevne

Kritikk: 5 mnd feminin tispe av omgjengelig type. Vakkert hode og uttrykk. Vakre øyne. Velplasserte ører. God hals og overlinje. Velansatt hale. Velvinklet. Kommende pels av god kvalitet. Velgående. Herlig temperament. Velvist.

Premiering: 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bare ett spm: Når dommeren skriver "MOved very well" mener han da at HUNDEN beveget seg veldig bra' date=' eller at hunden ble moved very well? Altså velvist?[/quote']

det betyr at hunden beveger seg bra.

Showed well er at du har gjort en bra jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nydelige lili! :(

er det bare meg, eller er det lettere og stille små hunder, som må på bord? visst jeg stiller opp ask, på en stol, ett bord eller noe, så er det mye enklere og få han til og stå fint, og lenge! ber jeg han om å stå fint på bakken, som buhunden pent er nødt til, klarer han ikke stå stille ett sekund, så utstillingen framover kan jo bli..ehh..morsomme.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bare ett spm: Når dommeren skriver "MOved very well" mener han da at HUNDEN beveget seg veldig bra' date=' eller at hunden ble moved very well? Altså velvist?[/quote']

Lurte på det jeg også.. Skulle jo tro de skrev MoveS very well, men men.. Ikke godt å vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nydelige lili! :D

er det bare meg, eller er det lettere og stille små hunder, som må på bord? visst jeg stiller opp ask, på en stol, ett bord eller noe, så er det mye enklere og få han til og stå fint, og lenge! ber jeg han om å stå fint på bakken, som buhunden pent er nødt til, klarer han ikke stå stille ett sekund, så utstillingen framover kan jo bli..ehh..morsomme.. :P

Små hunder står jo ikke akkurat på bordet hele tiden da :roll: :D

Hihi.. Det er jo bare når dommeren skal kjenne på dem. De må jo også stå like lenge rolig på bakken når dommeren skal se på dem, foran dommerbordet og sånn.

Men det kan jo være enklere å tåle at dommeren tar på dem når de står på bord, fordi de er så små, så hvis dommeren skulle stått og bøyd seg ned over dem for å sett på tenner, ville det kanskje blitt litt skremmende. For ikke å snakke om den stakkars ryggen til dommeren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små hunder står jo ikke akkurat på bordet hele tiden da :roll: :P

Hihi.. Det er jo bare når dommeren skal kjenne på dem. De må jo også stå like lenge rolig på bakken når dommeren skal se på dem, foran dommerbordet og sånn.

Men det kan jo være enklere å tåle at dommeren tar på dem når de står på bord, fordi de er så små, så hvis dommeren skulle stått og bøyd seg ned over dem for å sett på tenner, ville det kanskje blitt litt skremmende. For ikke å snakke om den stakkars ryggen til dommeren :P

Diego måtte på bord forrige utstilling..

Han tok jo en helomvendig på gulvet når dommeren skulle kjenne etter tekstiklene. :P

(Men Chow'en får 2 sjangser, en på gulvet og en på bordet. :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diego måtte på bord forrige utstilling..

Han tok jo en helomvendig på gulvet når dommeren skulle kjenne etter tekstiklene. :P

(Men Chow'en får 2 sjangser, en på gulvet og en på bordet. :D )

Ja hun jeg kjøpte Pito av har chow og hun sa også at de har faktisk lov å rygge når dommeren skal kjenne på dem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeampi: Ja, de har egne regler de.. :D Hehe..

Tenk at de får lov å rygga fra dommeren, ver heilt umulige, få 1 sjangs på gulvet og 1 sjangs på bordet.. Hehe.

De fleste hunder hadde blitt diskvalisert då. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det egne regler for chow egentlig? Aldri hørt om det jeg..

Pga i rasestandarden står det at rasen skal være reserverte, egenrådige og arrogant.

Men hvorfor de kom på å la de få "egne" regler vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...