Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor lang tid?

Guest Gråtass

Recommended Posts

Guest Gråtass

Hvor lang tid kan man forvente at det tar før man får ett svar eller en tilbake melding fra moderatorer når man trykker på "report" knappen? Jeg har ved flere anledninger trykket på nevnte knapp, noen ganger kommer det ett "moderatorinnlegg" i tråden og noen ganger så stiller man ett spørsmål som man øsnker svar på. Jeg rapporterte ett brukernavn i går som jeg syns var alt for likt ett annet. Så da lurer jeg på om jeg vil få en PM med svar, vil jeg gjette på hva utfallet blir, eller er moderatorer så opptatt med sin nye strenge linje at det ikke er tid til å svare på enkle henvendelser fra sonens brukere? (Den siste setningen er sagt i ett vennlig, litt fleipete, men også undrende tonefall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle rapporter som man vil få noe synlig svar på, sånn sett. Angående brukernavnet som er likt et annet så har vi bestemt oss for å ta kontakt med brukeren det gjelder for å se om det er mulig å legge til en bokstav eller forandre brukernavnet. Dersom det blir full nekt fra medlemmets side kan vi ikke bestemme at h*n MÅ, for det er ingen regler som tilsier at man ikke kan ha lignende brukernavn som en annen (men ser at det er litt spesielt akkurat i dette tilfellet). Så der vil det komme PM.

Om du lurer på noe konkret rundt enkelte rapporter så er det bare å sende en PM, så kan du få svar :whistle:

Moderator IW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg får enda en advarsel nå (men i såfall burde Gråtass også få! :lol: ), for da jeg skrev en lignende tråd for en tid tilbake, ble den slettet nesten øyeblikkelig med det grunnlag at tråden var "kommentar på moderering" (eller mangel på sådan), og at det dermed medførte en advarsel (det står i reglementet at man ikke skal kommentere moderatorenes moderering). I likehet med Gråtass, hadde jeg også lenge ventet på svar, så jeg føler meg såpass frimodig at jeg rett frem lurer på om det er forskjellsbehandling av folk her? Siden Gråtass faktisk får svar her, mens min tråd ble slettet, jeg fikk advarsel, og ikke noe svar.. :whistle: Ikke at jeg mener noen av oss burde fått advarsel sånn egentlig, jeg mener vi burde fått svar begge to. :lol:

(Så spørs det om dette er advarselsgrunnlag, siden jeg nok en gang kommenterer moderering.. men shit la gå..) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke/husker ikke hvem som modererte i det tilfellet, men tror vi også har blitt mer åpne på det området (selv om dette f. eks er noe som godt kunne kommet i en PM). Hvertfall litt? :lol: Det er hvertfall ikke noen forskjellsbehandling som er gjort med viten og vilje.

Hovedgrunnen til at det ble slettet er nok fordi generelt så er det ikke alltid så greit å diskutere rapporter "offentlig", fordi det fort handler om en person, eller et regelbrudd.

Så helst PM om man lurer på noe om en konkret rapport (som jeg skrev), men følte at dette var generelt nok til å gi et svar på det. Samt svaret mitt kan også gjelde for flere tilfeller tenkte jeg :whistle:

Moderator IW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg får enda en advarsel nå (men i såfall burde Gråtass også få! :whistle: ), for da jeg skrev en lignende tråd for en tid tilbake, ble den slettet nesten øyeblikkelig med det grunnlag at tråden var "kommentar på moderering" (eller mangel på sådan), og at det dermed medførte en advarsel (det står i reglementet at man ikke skal kommentere moderatorenes moderering).

Ha, ha, ha! Jeg ler så jeg griner :baby: (og skjønner jo at jeg må ile til å lese reglene her grundig!)

Har vi ikke lov å kommentere moderering? Hvis det stemmer så er det århundredes regel! Juhu! :ahappy::D

I likehet med Gråtass, hadde jeg også lenge ventet på svar, så jeg føler meg såpass frimodig at jeg rett frem lurer på om det er forskjellsbehandling av folk her?

Forskjellsbehandling av folk er det over alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha, ha, ha! Jeg ler så jeg griner :baby: (og skjønner jo at jeg må ile til å lese reglene her grundig!)

Har vi ikke lov å kommentere moderering? Hvis det stemmer så er det århundredes regel! Juhu! :whistle::ahappy:

Forskjellsbehandling av folk er det over alt.

Jeg også trodde og syns moderering bør være lov å kommentere. Hvertfall kunne opprette en tråd her for å diskutere det.

Som Lotta sier, forskjellsbehandling er det overalt, også her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det ikke er lov til å kommentere moderering i tråder er jo rett og slett for å beskytte de som blir moderert. Det er mulig å stille spørsmål på PM dersom man har spørsmål, men vi uttaler oss ikke om enkeltsaker eller enkeltpersoner midt i en tråd.

Generell moderering kan dere jo opprette tråder om, f. eks "ønsker at dere sender PM til trådstarter før tråder splittes", "ønsker bedre/annen moderering i Debattkjelleren" og slike ting.

Moderator IW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...