Gå til innhold
Hundesonen.no

Dogs4all

Inu

Recommended Posts

Skrevet
Jeg er mest spent på hvem som skal dømme, jeg... Selv om jeg bor maks en time unna, gidder jeg ikke dra om dommeren er "rett", på samme måte som jeg kunne dratt veldig langt (og brukt det en må bruke av penger) for en god dommer.

Venter også på dommerlister.

Må jo fly siden vi bor langt unna.

Men gidder ikke kaste bort en av de tre årlige flyturene med hund på ei utstilling med "dårlige" dommere.

Synes det begynner å bli på tide å få ut dommerlistene nå.

Forresten fant jeg via Finn.no hotellrom på Lillestrøm til 1150 kr natta.

Det er dyrt, men ikke dyrere enn vi måtte ut med i Harstad i april, og i Bodø nå i juni...

Guest Jonna
Skrevet

Her er huset fullbooket alt, men mulig det kommer en camping vogn utenfor huset også. Sånn er det å bo på "landet" bare 15-20 min unna varemessen *kjenner at det er godt*

Skrevet

Men i jøsses så mye sutring da! Som 2ne sier, det er helt frivillig å delta og å være tilskuer. Jaja jeg vet, nytt er skummelt, men ærlig talt!

Så lenge det har vært på Hamar har mange faktisk kjørt fra Oslo (og enda lenger unna) for å delta, så at det skal være så ekstremt mye verre å kjøre andre vei synes jeg er rart.

Guest Jonna
Skrevet
Men i jøsses så mye sutring da! Som 2ne sier, det er helt frivillig å delta og å være tilskuer. Jaja jeg vet, nytt er skummelt, men ærlig talt!

Så lenge det har vært på Hamar har mange faktisk kjørt fra Oslo (og enda lenger unna) for å delta, så at det skal være så ekstremt mye verre å kjøre andre vei synes jeg er rart.

Eller man kan avtale med noen som stiller flere hunder. Feks så kan Margrete komme inn "gratis" som min hundeholder den dagen jeg stiller begge jentene mine :yawn:

Skrevet

De har jo ikke kontroll på hvilke startnummer som er brukt for å komme inn heller, så om jeg melder på en hund og printer ut ti eksemplar av startnummeret for å gi til heiagjengen min, så er det jo ingen som hittil har klart å oppdage det på utstilling, det er ikke noe system for å avsløre det.

Skrevet

Som Emma sier, antakelig ikke noe problem. Men jeg er nok enig med Ingvild, man får ikke veldig lyst til å dra å se på, i hvertfall ikke om man er ungdom/student.

Skrevet

Det tar ti minutter med tog fra Oslo sentralstasjon til Lillestrøm stasjon (som ligger rett ved utstillingen), da. Det kan umulig være så veldig vanskelig å finne et sted i Oslo dersom en ikke finner noe passende i nærheten. Og på Thon hotell på Lørenskog senter går det f.eks. an å bo (vet ikke om de tar imot hund, da). Det er heller ikke langt unna.

Selv bor jeg ti minutter unna, så jeg er bare glad til at utstillingen er flyttet fra vikingskipet. Det skal jeg ærlig innrømme.

Skrevet

Jeg ble også veldig glad for at jeg stiller hund der, nesten så man lurer på om de høyner inngangsprisen for besøkende for å minske antallet som kommer. De har tross alt såpass stor inntekt på påmelding osv. at man i utgangspunktet ikke skulle tro det var nødvendig å sette opp inngangsprisen.

Jeg har forresten plass i bilen til en hund+eier, om noen fra Tr.heim vil sitt på med meg og Christine.

Skrevet
Jeg ble også veldig glad for at jeg stiller hund der, nesten så man lurer på om de høyner inngangsprisen for besøkende for å minske antallet som kommer. De har tross alt såpass stor inntekt på påmelding osv. at man i utgangspunktet ikke skulle tro det var nødvendig å sette opp inngangsprisen.

Jeg har forresten plass i bilen til en hund+eier, om noen fra Tr.heim vil sitt på med meg og Christine.

Akkurat inngangsprisene tror jeg ikke NKK kan styre, da må de i så fall gå inn og betale mellomlegget - Messesenteret har sine faste priser, mener jeg at jeg ble fortalt en gang. Så NKK må sponse mellomlegget om vi skal slippe inn billigere. På samme måte som at hvis Messesenteret styrer cateringen kan ingen klage til NKK for dyr brus, for det er ikke NKK som har ansvar - eller myndighet - for matsalget.

Skrevet
Ingvild, du kan jo bo hos oss? Og få startnummer av meg så du slipper å betale inngang. Så betaler du bare for reise til og fra Oslo.

Gratis overnatting i Oslo har jeg jo fra før av (mormor/morfar), men startnummer sier jeg ikke nei takk til, haha :rolleyes2:

*rekke opp hånda*

Roadtrip er hyggelig! Hvor skal dere bo?

• 4 weeks later...
Skrevet

Huff da, nå ble jeg litt stressa. Har enda ikke meldt meg på eller tenkt på hvor vi skal bo ...

Skrevet
Akkurat inngangsprisene tror jeg ikke NKK kan styre, da må de i så fall gå inn og betale mellomlegget - Messesenteret har sine faste priser, mener jeg at jeg ble fortalt en gang. Så NKK må sponse mellomlegget om vi skal slippe inn billigere. På samme måte som at hvis Messesenteret styrer cateringen kan ingen klage til NKK for dyr brus, for det er ikke NKK som har ansvar - eller myndighet - for matsalget.

Det er jeg sikker på NKK kan styre faktisk... fordi det er mange messer der som har kostet ifra 10kr og opp, hvor jeg vet mellomlegget ikke har vært betalt ifra arrangør.... 

Skrevet
Gratis overnatting i Oslo har jeg jo fra før av (mormor/morfar), men startnummer sier jeg ikke nei takk til, haha :lol:

*rekke opp hånda*

Roadtrip er hyggelig! Hvor skal dere bo?

Den så jeg ikke før nå :wub: Vi skal bo her. :icon_confused:

Skrevet
Huff da, nå ble jeg litt stressa. Har enda ikke meldt meg på eller tenkt på hvor vi skal bo ...

Det er nok mange som ikke har meldt på ennå :icon_confused:

Skrevet
Den så jeg ikke før nå :lol: Vi skal bo her. :icon_confused:

hihi dere skal bo i gamle kvinnefengslet... Vet du at det skal spøke der om natten? :wub:  :wub:

rett borti gata der så har du en SUPER bra pizza sjappe og kan anbefales i allerhøyeste grad *yum*

Guest lijenta
Skrevet

Merket ingen ting til spøkelser da jeg bodde der. Men tenkte å bruke det doble bil buret til hundene siden dem lokte opp dører og fikk det ikke inn på romet.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...