Gå til innhold
Hundesonen.no

Data-trøbbel


Huldra

Recommended Posts

Jeg har et problem som kommer med ujevne mellomrom. Det skjer kun når jeg er på nettet (bruker FF). Plutselig virker ikke linkene som linker, dvs at hvis jeg holder musen over en link (fx en tråd jeg vil lese) så forblir musen en pil og blir ikke en pekende hånd. Jeg kan ikke bruke musen til å trykke meg mellom de forskjellige fanene jeg har oppe. Jeg kan bruke "hurtigtaster" (tab + enter) for å gå inn på en link, og jeg kan bruke ctrl + tab for å skifte mellom fanene. F5 osv fungerer. Jeg kan ikke lukke vinduer ved å trykke på det røde krysset. Det hele ender opp med at jeg må bruke ctrl + alt + del, og avslutte FF. Deretter prøver jeg alltid å starte FF på nytt etter noen sekunder, men da skjer stort sett alltid det samme, bortsett fra nå rett i sted, da fungerte faktisk alt som det skulle.

Var nettopp inne i IE (besøkte en hjemmeside som kun fungerer i IE), og da var problemet litt motsatt; page up/down/home/end virket ikke, men linker virket med musen. Jeg kunner derimot ikke scrolle med musen, men måtte bruke pilene ytterst til høyre som er der når en side er for lang for skjermen, noe jeg kan når problemet oppstår i FF. Jeg klarte også å lukke IE når jeg trykket på det røde krysset.

Dette er jo fryktelig irriterende, siden jeg ofte må restarte maskinen! Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for at det skal forsvinne? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg tar det som en selvfølge at du har en eller annen form for antivirus på maskinen.

Men pass også på å skanne maskinen for spyware med et skikkelig anti-spyware program.

Disse fanges nemlig ikke så ofte opp av antivirus-programmene. og kan skape mye trøbbel.

Om du har noen former for yahoo-toolbars eller lignende i nettleserne dine, få det bort øyeblikkelig!

Jeg ser stadig vekk folk som har 2-3 sånne installert og gjerne med en brannmur/virusskanner i hver av de,

og da er det ikke grenser for hva de kan finne på å blokkere på nettsider...

Og om intet annet nytter, reinstaller pc'en din. Husk i tilfelle å legge inn eventuelle servicepack's til Windows og antivirus FØR du kobler til nettet første gang. (napp ut kabelen til routeren/modemet fram til det er på plass). Når det er gjort kobler du til kabelen igjen, og det aller første du gjør er å oppdatere antivirus-programmet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...