Gå til innhold
Hundesonen.no

Mobil


busy

Recommended Posts

Usikker på hvor jeg skulle legge denne tråden, men siden jeg skal kjøpe meg kamera med mobilfunksjon :D så blir det jo foto og tilbehør...eller?

Vell, trenger noen tips til mobil med bra kamera. Er egentlig det som er det viktige, og eneste som betyr noen ting, men fortrinnsvis SonyEricson eller Nokia da det er disse menyene jeg kjenner best.

Kom gjerne med nett sider som har gode priser på mobiler også.

Pris ikke over 4000 kr, og helst ganske mye under 4000 :)

Håper noen har noen tips :D

Prøvde å søke om det var andre tråder på dette, men fant ingen, så link gjerne om det er noen tråder allerede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sony E. kommer med to nye kamera telefoner nå i juni/juli .c901 og c903. De ligger på ca. 3000.

Eller så har du c905. Lit dyrere (ca. 4000). Da får du 8 mp i stedet for 5 mp.

Flere jeg kjenner som har c905 og er veldig fornøyde, de to andre har ikke kommet ut enda så vet ikke helt hvordan kamera er på de.

Red: Du har også nokia 6220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ingen mobiler med "bra" kamera. De har ikke optisk zoom, og de fleste har lavere oppløsning enn du får med kompaktkameraer i dag. Men hvis du mener bra til å være mobilkamera, så kan du jo ta en titt på Nokia N79, som jeg selv skal kjøpe nå.

Hvis du ikke kjenner til amobil.no så er det en side som tester og anmelder mobiltelefoner, og har en fin prisguide med oversikt over priser og egenskaper hos de forskjellige kameraene. Her finner du også brukeranmeldelser for de mest populære telefonene.

alatest.no er en side som samler tester fra mange sider i hele verden, du kan søke opp produktet ditt, og få oversikt over tester og erfaringer både fra eksperter og brukere over hele verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i alle fall kjøpe SE C905 etter å ha lest amobils test av den. I tillegg har jeg snakket med ei på jobb som har den, og hun er megafornøyd med kameraet! Jeg spurte om man kunne bytte ut et dårlig 5 år gammelt kompaktkamera med 3,2 mp til fordel for C905, og det kunne man helt klart mente hun! Hun hadde byttet ut et nyere (1-2år gammelt) kamera også, med 5 mp, og mobilen tar bedre bilder mente hun. Jeg har jo speilrefleks fra før, så mobilen blir bare et tillegg til de gangene man vil ta bilde NÅ, og ikke gidder dra frem speilrefleksen. Mobilen har man jo stort sett alltid med seg uansett (jeg planlegger nok litt mer når jeg skal bruke speilrefleksen, og den går jeg ikke rundt med til alle tider), og ser for meg at jeg vil ha stor glede av C905. Litt dyr er den, og økonomien elendig for tiden, så jeg venter en stund før jeg kjøper. Du må forresten være obs på "barnesykdommene" på den; at den skrur seg av og at ørepluggene eller noe slutter å virke. Men det får du jo på garantien, og kanskje har de klart å fikse det siden "sist". :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar!

SE C905 var nok den jeg så på inne på Elkjøp på lørdagen, tror jeg. Mener å huske at den kostet under 3000 kr, den er på tilbud nå tror jeg.

Er samme som deg, Huldra, har også speilrefleks i tillegg, men det er et rimelig stort kamera så ikke noe man drar med seg ''uten grunn''.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar!

SE C905 var nok den jeg så på inne på Elkjøp på lørdagen, tror jeg. Mener å huske at den kostet under 3000 kr, den er på tilbud nå tror jeg.

Er samme som deg, Huldra, har også speilrefleks i tillegg, men det er et rimelig stort kamera så ikke noe man drar med seg ''uten grunn''.

Hvis du fant c905 til under 3000, hadde jeg kjøpt den med en gang :D Det er i så fall et kjempe tilbud. Rimligste den ligger til på nettet som jeg kan se er til 3900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har c905. Grei mobil, men har innsett at mobilkameraene enda ikke er bra nok til å erstatte et vanlig digitalkamera. Hjelper ikke å stappe inn en haug med megapiksler hvis ikke resten er bra nok. Kommer fortsatt til å bruke kompaktkameraet eller speilreflekskameraet mitt fremfor mobilkameraet, selv om kameraet på mobilen er bra for å være et mobilkamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo sånn at Nokia har kommer hvert øyeblikk med ett kamera på 8 MP, men de har bedret optikk, bildebrikke og har også sørget for vidvinkel, lave f-numre :)

Nokia N86 8MP. Påstanden er at Nokia har skjønt poenget og hoppet ut av MP- konkurransen og fokusering av bedre kameraer i mobil :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer akkurat på det samme om det er 3mp eller 8mp om bildene er kornete, blasse og uklare...

Finnes 18Mp kamera til 1000kr (jalla-japan merker) hvor bildet er dårligere en mitt første kompaktkamera på 3mp som nå er 6år...

Så skal du ha bra kamera så må du se på tester, se faktiske like bilder fra forskjellige telefoner...

Finnes endel slike tester...

Nye iPhone 3GS som kommer 9.Juli har 3Mp med autofokus og video, bildekvaliteten på de 3mp er gode...

Kan sikkert fint måle seg mot endel mobilkamera på 5mp...

Det finnes også mange små-små kompaktkamera som alle gir bedre bildekvalitet en mobiltelefon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt argumentet med optikk, men litt av greia er jo at C905 faktisk ER litt "tjukk", og derfor bedre enn de helt tynneste (litt bedre plass til noe optikk med andre ord). Men hovedgrunnen til at jeg nå skal kjøpe en sånn, er fordi jeg heller ikke har med meg kompaktkameraet over alt - det ligger i stua og har mange innebilder av hundene, men fint lite annet. Mobilen har jeg med meg hele tiden, og har ofte tenkt at jeg skulle tatt bilder av ditt eller datt. Det er ikke for å fremkalle og henge på veggen, men kanskje et bilde eller to havner i bloggen eller noe. Til planlagte bildetine (utstilling, turer, konkurranser, treff osv) blir fremdeles speilrefleksen med. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mer svar!

Har jo vurdert å kjøpe et kompaktkamera, men siden jeg må kjøpe ny mobil, og ikke bryr meg om hvordan den funker så er det jo bra om det er ett rimelig bra kamera, da har jeg jo alltid kamera med ialle fall(når man har barn er det ganske kjekt).

Men kom til å tenke på at det er jo ikke filming på kameraet mitt, så det vil jeg jo absolutt ha på mobilen da.

Jeg får google litt rundt på de tipsene jeg har fått og se på de linkene, takker og bukker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg har selv C905, har hatt den siden jul og den har allerede begynt å fuske. Jeg liker den egentlig godt, men den har sine negative sider. Den er stor og klumpete. EKLE taster som innebærer at jeg bommer på halvparten av bokstavene når jeg skal skrive melding (og jeg har små fingre...) to av tastene (3 og space) funker allerede dårlig. Kameraet er supert til utebruk, men inne med dårlig lys er det ikke bra. Jeg hadde ikke kjøpt denne telefonen igjen, men fikk den i gave. Min søster har samme telefon og den har rett og slett sluttet å funke. Skjermen ble først ødelagt på halvparten og nå er den helt sort. Dette er en tlf vi har hatt i 6mnd. Anbefaler den dermed ikke på det sterkeste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...