Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpeshow Dokka 7. juni 2009

Stripa

Recommended Posts

Takk for at vi fikk hilse på den bedårende Lucas! :whistle:

Jeg hadde med kamera, men siden jeg ble "tvunget" til å være handler så overlot jeg all fotografering til Marit. Men hun tok over 1500 bilder da så hun kommer HELT sikkert med bildespam snart! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige Lucas! Lille dotten!

Fikk ikke svart deg på den siste PM'n jeg stripa. Du var ikke tilgjengelig skjønte jeg. MEn ja, kan gjerne ta bilder av Lucas etterhvert :) På bildene idag ser han nesten gjennomsiktig ut :D Men prøve å få de ut i morra jeg .:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :D

Ja, han er bare så nydelig gutt :) Men hvilken mamma synes ikke det om barnet sitt? :D

Gjennomsiktig ja, hehe, ganske treffende i grunn :D

Gleder meg til bildene kommer, hvordan gikk det med de andre forresten, hvem ble BIS? Måtte dra derifra ama, værgudene var ikke så rause med sol den dagen akkurat :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :D

Ja, han er bare så nydelig gutt :) Men hvilken mamma synes ikke det om barnet sitt? :D

Gjennomsiktig ja, hehe, ganske treffende i grunn :D

Gleder meg til bildene kommer, hvordan gikk det med de andre forresten, hvem ble BIS? Måtte dra derifra ama, værgudene var ikke så rause med sol den dagen akkurat :D

Grand Danois'n ble BIS. Ingen av hundene "vi" hadde med ble plassert i BIS gruppa, men Knall, Vorseth'n ble kåret til "BIS av Jakthund gruppene" i en egen bedømming der 4 hunder var med.

Holder på med bildene her nå, så de kommer straks :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jeg inn :):D Var nok bare stor L som var i veien :D

Kjempe fine bilder Marit, nå skjønner jeg litt mer med hva du mener at Lucas er "gjennomsiktig" Hehe :D Han burde hete Casper :D

Flotte bilder, som vanlig :D Likte aller best vorstehen med BIR sløyfe i munnen :D Den var skikkelig smashing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har katalogen og vet hvilken bernervalp Marit har tatt bilde av? :D

Pori Phnix Au Lee Armand. Født 20.01.09. Regnr NO35446/09 :P

Hvorfor tar du ikke bort passoret? Det var passord på min også til og begynne med, men vis du går inn på intstilinger kan du endre slitt av den ikke blir privat :lol:

Egentlig ønsket jeg at man kun kom inn på DET eksakte albumet med passord, og det var planen med å legge det på. Men ser jo at folk kan se alle bildene uansett da. Men, det bare ble sånn, og jeg har ikke giddet å fjerne det :)

Nå kom jeg inn :D :D Var nok bare stor L som var i veien :D

Kjempe fine bilder Marit, nå skjønner jeg litt mer med hva du mener at Lucas er "gjennomsiktig" Hehe :D Han burde hete Casper :D

Flotte bilder, som vanlig :P Likte aller best vorstehen med BIR sløyfe i munnen :) Den var skikkelig smashing!

hehe, du skjønte hva jeg mente ja? :P hehe

Veldig mange flotte bilder. Den sorthvite basenjien hadde du ikke navnet på så jeg.

Bartene fikk å bli med, så glade de ble!

Hum, usikker på hvem av dem som var tispe og hann jeg? Men antar den sort/hvite er Chagmas Back In Black og altså tispen :P Mens den andre er hannhunden, Aboteres Zharim :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Film av BIG Goliat og lilleslyngel Ozzy som var for liten til å stille i kamphundgruppen! :wub:

Vil bare presisere at alle de teite kommentarene er alle de andre sine.... :icon_redface:

:wub: Bridie reagerte ikke på filmen her før hun hørte stemmen til Hanne, da kastet hun hodet rundt og skakket på det :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...