Gå til innhold
Hundesonen.no

BoerBoel

zikzakk

Recommended Posts

Ja, jeg har sansen for de. Har aldri sett en "live", men på bilder og tv. Sånn jeg har fortstått det, er de opprinnelig avlet opp i Afrika, for å fungere som vakthunder for å beskytte buskapen mot rovdyr inkludert løver! Da er det helt sikkert flere hunder, men det er uansett utrolig tøfft... Er dette en sjelden hund i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en som henger på samme friområde som oss. Herlig tispe, men "farlig" i den forstand at hun tror hun er en liten hund, og kommer i stor fart med ganske mange kilo :getlost:

hehe. ja dt tror g nok:) tror eg vil ha sånn hun nëste gang :ahappy::lol::whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det virker som en fantastisk rase, men har ikke mye erfaring.. Bea har lekt litt med en på hundetreff noen ganger, og de kommer veldig godt overens.. Jeg ble sjokkert da jeg fant ut at det bare var en valp/unghund på rett over 6 mnd, som var like stor som Bea.

Så de blir svære da, men flotte hunder syns jeg.. Virker stødige.

Aboslutt en interessant rase :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 5 stykker i alderen 8 mnd til 4 år, og 11 småtasser på 3 uker liggende i valpekassen :lol:

www.bb-klubben.com er et greit sted å starte dersom er interessert i rasen. Her finner en mye bra informasjon, og linker ut til oppdrettere i Norge, rasens forbund i Sør - Afrika og Europa osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...