Gå til innhold
Hundesonen.no

Vaske joggesko?


tm100001

Recommended Posts

Jeg gikk tur her om dagen, med mine ganske nye nike joggesko. Jeg og venninna mi gikk på noe vi trodde var en sti, helt til det ble vått og sølete. Skoene ble gjennomvåte og fulle av "kvistkvast". Lappen med vaskeanvisning er borte, og jeg lurer på om dere vet hvordan man vasker joggesko? Kan man vaske i vaskemaskin, eller må man ta for hånd? Hvilken temperatur, og kan de gå i tørketrommel? :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk tur her om dagen, med mine ganske nye nike joggesko. Jeg og venninna mi gikk på noe vi trodde var en sti, helt til det ble vått og sølete. Skoene ble gjennomvåte og fulle av "kvistkvast". Lappen med vaskeanvisning er borte, og jeg lurer på om dere vet hvordan man vasker joggesko? Kan man vaske i vaskemaskin, eller må man ta for hånd? Hvilken temperatur, og kan de gå i tørketrommel? :icon_redface:

Jeg har vasket joggesko i vaskemaskin "bestandig", null problem :getlost: Har vasket de på 40 gr.

Det med tørketrommel er litt mer tvilsomt, det kan gå bra, men har også opplevd at skoa har løsnet i liminga...

Tryggest å luft-tørke dem, gjerne putte bena inn i nå og da for å få strekt dem ut mens de tørker :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du setter tørketrommelen på lav temp burde det gå greit.Har gjort det her flere ganger.Har gubbe og unger som hater slagstøvler :icon_redface: dessuten hater jeg tåfis lukt ....

Kan også bruke skotørker om du har det..Funker flott om du fjerner sålene først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å vaske joggesko i maskinen på 40grader. Men jeg pleier å surre rundt ett stort håndkle eller to, da slipper man ofte å høre på dunk-dunk-dunk mens maskina går og jeg føler det skåner skoene og maskinen litt også- ikke bare ørene mine... Ville ikke puttet de i tørketrommel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...