Gå til innhold
Hundesonen.no

En litt forsinket hallo-hilsen

Stripa

Recommended Posts

Skrevet

Heisann,

Har vært noe aktiv her på forumet over litt tid, men har vel aldri tenkt på å presentere meg selv. Visste ikke at denne tråden fantes faktisk, før her om dagen. Snakk om å være blind :P

Jeg er en jente på 23 år som er sånn passe dyregal, og en stolt eier av den 4 mnd. gammle Shetland Sheepdogen Lucas, og en huskatt ved navn Stripa. Stripa har bodd hos oss i 4 år, og er passe bortskjemt (og akkurat dét synes desverre på mageflesket). Lucas kom til oss for nøyaktig fem uker siden, og det har vel egentlig ikke gått helt opp for meg at jeg faktisk har fått meg hund igjen. Det hender jeg ser på han når han sover, og lurer på om han faktisk er virkelig :P

Vi bor alle sammen på Toten, og trives godt med det. Jeg går for tiden på skole og har igjen minst et år, og er heldig sånnsett for da har jeg masse tid til å være sammen m dyra mine.

Til helga skal Lucas på sitt første valpeshow, og gjett om vi (les. meg) er spente :ahappy: Det skal bli kjempe gøy :wub:

Her følger det noen bilder av mitt for tiden største gull :)

013.jpg

Dette bildet er tatt første dagen hans hos oss, og vi kan se at han har blitt myye større på bare en mnd. på de neste bildene.

043.jpg

Pinner er godt ;)

0204.jpg

Fotball er det morsomste han vet :P

017.jpg

Boff-boff til alle som tørr å gå forbi :P

010.jpg

Egentlig litt i største laget for å ligge sånn :P

Skrevet

Velkommen :wub:

Søt liten sheltie :ahappy: Kjenner til det der å se på hunden og tenke på om den faktisk er virkelig ;) Heldigvis for oss, så er den det :)

Skrevet
Han er en flott hund, men fikk det ikke helt til å stemme at han er en sheltie. Ligner han ikke mer på en aussie? :ahappy:

Sheltie finnes i blue merle de og. Men om fargen heter det innenfor den rasen vet jeg ikke.

:wub: Fin liten sheltie valp.. :) velkommen

Skrevet
Sheltie finnes i blue merle de og. Men om fargen heter det innenfor den rasen vet jeg ikke.

:icon_redface: Fin liten sheltie valp.. :getlost: velkommen

Jeg tenkte ikke bare på fargen, men hunden generelt. Jeg er bare litt overrasket, er som sagt en flott hund.

Skrevet

Hun var søt! Får jo si velkommen til oss, selv om du har vært her en liten stund :icon_redface:

Skrevet

kjempeflott hund :getlost: du er ikke tilfeldigvis på valpkurs med Oslo hundeskole?? på starum der?? jeg går grunnkurs, etter valpekurset, så så det var en sheltie der :icon_redface::blink:

Skrevet
kjempeflott hund :getlost: du er ikke tilfeldigvis på valpkurs med Oslo hundeskole?? på starum der?? jeg går grunnkurs, etter valpekurset, så så det var en sheltie der :icon_redface::blink:

JOOOO :o det er oss :o koselig med flere totninger her inne ;) gått valpekurs der først eller?

Skrevet

jepp det har jeg gjort :P kjempefornøyd :icon_redface: flink med induviduell trening og hjelp synes jeg :getlost:

hvor holder dere til hen på Totenland da?? vi bor på Skreia ;) må bare si fra hvis du vil miljøtrene med noen eller rett og slett bare vil ha sosialisering av lille valpisen din :blink: han var bare SKIKKELIG søt :o :o

Skrevet
jepp det har jeg gjort :P kjempefornøyd :icon_redface: flink med induviduell trening og hjelp synes jeg :getlost:

hvor holder dere til hen på Totenland da?? vi bor på Skreia ;) må bare si fra hvis du vil miljøtrene med noen eller rett og slett bare vil ha sosialisering av lille valpisen din :blink: han var bare SKIKKELIG søt :o :o

Ja, jeg synes også vi får mye individuell trening, de hjelper oss også med egne ønsker som ikke har noe med de andre å gjøre, f.eks. lære inn stå pga utstillinga. Gleder meg også til å begynne på grunnkurset der :P Hadde vært artig å prates om hvor langt dere på grunnkurs har kommet, hvilke øvelser dere driv m osv. Med det får vi vel kanskje ta på pm :P

Vi holder tæll på Bøverbru. Hadde vært kjempe koselig å miljøtrene, Lucas trenger å møte snille hunder av andre raser enn sin egen. Tusen takk, han er skikkelig gussin :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvis han spiser og drikker som normalt og alt ellers er normalt ville jeg sett det an en dag til, og så evt. tatt en telefon til dyrlegen i morra hvis det ikke endrer seg. Kanskje det bare er for kaldt? Det kan også være urinveisinfeksjon. Men generelt hvis du er usikker på helsespørsmål så er det ofte bedre å ta en telefon til dyrlegen heller enn å spørre på et forum.
    • Hei, første gang inne på hundeforum men trenger virkelig råd. Jeg har nylig fått en tibetansk spaniel valp på 9 mnd. han har vært så frisk og rask, spiser og drikker masse, har både bæsje og tissa og leker som bare det helt siden vi fikk han. Men onsdag morgen så tissa han ikke… nå har det gått et døgn og han har enda ikke tissa😰 hva kan være galt?? 
    • Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...