Gå til innhold
Hundesonen.no

Kongsberg 8.-9. august.

JailyTina

Recommended Posts

Skrevet

Noen som har tenkt å starte på Kongsberg Hundeklubb 8.-9. august? (Hørte at annonsen til stevnet ikke kom med i Hundesport pga bytte av stevneansvarlig.)

Ligger mer info om det på hjemmesiden. :ahappy:

Noen som skal? Vi skal ikke starte (siden vi ikke driver noe særlig med lydighet), men dukker sikkert opp for å kikke litt! :wub:

Skrevet

Tja, det hadde jo vært en idè, får se litt utover sommeren om vi får kl.2 øvelsene til å sitte ordentlig. Det er så greit med stevne to dager så man får to sjanser til å roe nervene :ahappy:

Skrevet
Det er bare å slenge seg med! :blink: Det er ikke veldig mange påmeldt enda for å si det sånn.

Påmeldingsfristen er jo ikke før om en måned?

Jeg tenkte jeg skulle gå der, men enn så lenge så venter jeg med å melde på, ene og alene fordi jeg sånn eplekjekt tenker at vi kanskje kan rekke å starte i kl. 2 der :icon_redface: Det er vel ikke så innmari sannsynlig sånn egentlig, særlig ikke med tanke på hvor lite vi har trent de siste ukene, men det er jo lov å drømme? :getlost:

Skrevet
Påmeldingsfristen er jo ikke før om en måned?

Jeg tenkte jeg skulle gå der, men enn så lenge så venter jeg med å melde på, ene og alene fordi jeg sånn eplekjekt tenker at vi kanskje kan rekke å starte i kl. 2 der :icon_redface: Det er vel ikke så innmari sannsynlig sånn egentlig, særlig ikke med tanke på hvor lite vi har trent de siste ukene, men det er jo lov å drømme? :getlost:

Nei da! Lenge igjen til påmeldingsfristen. :blink: Men siden det ikke ble annonsert som det skulle må vi jo prøve andre kanaler for å få med folk! :o

• 2 weeks later...
Skrevet

Hmm, har egentlig planer om å melde på Supra her. Meeen, hvis hun går 6mnd mellom løpetidene så får hun løpetid i begynnelsen av august. Kan jo melde på og satse på at hun ikke får akkurat da, men er det noen som vet om jeg i tilfelle får igjen pengene? Vet at noen klubber gir tilbake, andre ikke...

• 4 weeks later...
Skrevet
Hmm, har egentlig planer om å melde på Supra her. Meeen, hvis hun går 6mnd mellom løpetidene så får hun løpetid i begynnelsen av august. Kan jo melde på og satse på at hun ikke får akkurat da, men er det noen som vet om jeg i tilfelle får igjen pengene? Vet at noen klubber gir tilbake, andre ikke...

Du kan jo sende en mail til mailadressen til stevnet og høre. :)

Skrevet
Du kan jo sende en mail til mailadressen til stevnet og høre. :)

Jeg har bestemt meg for å ikke melde på, for Supra har fått løpetid nå. Det er fryktelig mye rart som foregår i hodet hennes om dagen så utsetter vi videre konkurranse planer littegrann.

• 2 weeks later...
Skrevet
Da er det bestemt at vi kommer begge dager ;)

Vi også :P

Moro! :wub: Jeg fikk et plutselig innfall og meldte på meg og Jaily i LP1, jeg... Så vi får vår LP debut den helga... :P

Skrevet
Moro! :P Jeg fikk et plutselig innfall og meldte på meg og Jaily i LP1, jeg... Så vi får vår LP debut den helga... ;)

Så spennende! Håper å få sett dere :P

Skrevet
Så spennende! Håper å få sett dere :)

Bare å se etter en schäfer med knallrosa halsbånd med en nevrotisk eier i andre enden av båndet! :)

• 2 weeks later...
Skrevet
Da er det bestemt at vi kommer begge dager :P

Hvilken klasse starter dere i? :P

Moro! :wub: Jeg fikk et plutselig innfall og meldte på meg og Jaily i LP1, jeg... Så vi får vår LP debut den helga... :lol:

hehe - Da er vi to :D

Jeg har fått startnr 3 jeg, og er ikke overdrevent glad for det, egentlig.. Jeg hadde håpa vi fikk et seint startnummer jeg, sånn at jeg slapp å være der grytidlig for å gå henne ned såpass at hun forhåpentligvis blir liggende på fellesdekk :wub:

Skrevet
hehe - Da er vi to :P

:P

Jeg har fått startnr 3 jeg, og er ikke overdrevent glad for det, egentlig.. Jeg hadde håpa vi fikk et seint startnummer jeg, sånn at jeg slapp å være der grytidlig for å gå henne ned såpass at hun forhåpentligvis blir liggende på fellesdekk :aww:

Hehe... Kjenner meg igjen i den... :)

Skrevet
Hvilken klasse starter dere i? :icon_confused:

Hups, har ikke fått med meg svar i denne tråden jeg... :) Vi var ikke der i dag (jeg måtte jobbe, hurra..), men kommer i morgen, og går i klasse 2.

Skrevet
Hehe... Kjenner meg igjen i den... :icon_confused:

Men det gikk jo greit med dere? Det er ei fin frøken du har der, dere kommer til å bli veldig bra dere! :D

Hups, har ikke fått med meg svar i denne tråden jeg... :) Vi var ikke der i dag (jeg måtte jobbe, hurra..), men kommer i morgen, og går i klasse 2.

hehe - Men i dag er ikke vi der :D Lykke til ihvertfall!

Skrevet
Men det gikk jo greit med dere? Det er ei fin frøken du har der, dere kommer til å bli veldig bra dere! :)

Takk..! :lol: I går gikk alt unntatt innkallingen så bra som det kunne gått med mine nerver. :hmm: (Jaily mente visst at "muttern" ikke kunne gå alene så det å bli sittende var tull.)

I dag hadde hun derimot funnet ut at "Fellesdekk? Hva er det?" og kom løpende etter meg når vi gikk fra hundene. Riktignok kom hun ikke rett bort til meg. Å nei da! Her skulle vi ha en liten seiersrunde også, men heldigvis(!) var den rundt meg og ikke i nærheten av de andre hundene! Vi trakk oss etter den... Sånn tullete har hun vært før på trening og da vet jeg lydighet er bortkasta akkurat da. :rolleyes2: Tok en treningsøkt i ringen før vi ryddet vekk isteden.

Men nå er vi ferdig med debuten! Og det er godt å ha overstått! ;)

Og det var veldig hyggelig å hilse på Anette! :lol:

Skrevet
Og det var veldig hyggelig å hilse på Anette! :rolleyes2:

Takk i like måte! :) Jaily var fin hun...

Med oss gikk det ikke så bra i dag, men det var egentlig forventet. Det ble tre nuller og vi endte på 110 poeng. Det positive er at vi nuller på det samme hver gang, så nå skal vi ta oss selv i nakkeskinnet og faktisk trene ORDENTLIG på de øvelsene som ikke sitter. Jeg har en greie med å utsette ting som er vanskelig, men nå SKAL vi trene og få det til, enkelt og greit ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...