Gå til innhold
Hundesonen.no

Kongsberg 8.-9. august.

JailyTina

Recommended Posts

Noen som har tenkt å starte på Kongsberg Hundeklubb 8.-9. august? (Hørte at annonsen til stevnet ikke kom med i Hundesport pga bytte av stevneansvarlig.)

Ligger mer info om det på hjemmesiden. :ahappy:

Noen som skal? Vi skal ikke starte (siden vi ikke driver noe særlig med lydighet), men dukker sikkert opp for å kikke litt! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det hadde jo vært en idè, får se litt utover sommeren om vi får kl.2 øvelsene til å sitte ordentlig. Det er så greit med stevne to dager så man får to sjanser til å roe nervene :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å slenge seg med! :blink: Det er ikke veldig mange påmeldt enda for å si det sånn.

Påmeldingsfristen er jo ikke før om en måned?

Jeg tenkte jeg skulle gå der, men enn så lenge så venter jeg med å melde på, ene og alene fordi jeg sånn eplekjekt tenker at vi kanskje kan rekke å starte i kl. 2 der :icon_redface: Det er vel ikke så innmari sannsynlig sånn egentlig, særlig ikke med tanke på hvor lite vi har trent de siste ukene, men det er jo lov å drømme? :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påmeldingsfristen er jo ikke før om en måned?

Jeg tenkte jeg skulle gå der, men enn så lenge så venter jeg med å melde på, ene og alene fordi jeg sånn eplekjekt tenker at vi kanskje kan rekke å starte i kl. 2 der :icon_redface: Det er vel ikke så innmari sannsynlig sånn egentlig, særlig ikke med tanke på hvor lite vi har trent de siste ukene, men det er jo lov å drømme? :getlost:

Nei da! Lenge igjen til påmeldingsfristen. :blink: Men siden det ikke ble annonsert som det skulle må vi jo prøve andre kanaler for å få med folk! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hmm, har egentlig planer om å melde på Supra her. Meeen, hvis hun går 6mnd mellom løpetidene så får hun løpetid i begynnelsen av august. Kan jo melde på og satse på at hun ikke får akkurat da, men er det noen som vet om jeg i tilfelle får igjen pengene? Vet at noen klubber gir tilbake, andre ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Hmm, har egentlig planer om å melde på Supra her. Meeen, hvis hun går 6mnd mellom løpetidene så får hun løpetid i begynnelsen av august. Kan jo melde på og satse på at hun ikke får akkurat da, men er det noen som vet om jeg i tilfelle får igjen pengene? Vet at noen klubber gir tilbake, andre ikke...

Du kan jo sende en mail til mailadressen til stevnet og høre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Da er det bestemt at vi kommer begge dager :P

Hvilken klasse starter dere i? :P

Moro! :wub: Jeg fikk et plutselig innfall og meldte på meg og Jaily i LP1, jeg... Så vi får vår LP debut den helga... :lol:

hehe - Da er vi to :D

Jeg har fått startnr 3 jeg, og er ikke overdrevent glad for det, egentlig.. Jeg hadde håpa vi fikk et seint startnummer jeg, sånn at jeg slapp å være der grytidlig for å gå henne ned såpass at hun forhåpentligvis blir liggende på fellesdekk :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe - Da er vi to :P

:P

Jeg har fått startnr 3 jeg, og er ikke overdrevent glad for det, egentlig.. Jeg hadde håpa vi fikk et seint startnummer jeg, sånn at jeg slapp å være der grytidlig for å gå henne ned såpass at hun forhåpentligvis blir liggende på fellesdekk :aww:

Hehe... Kjenner meg igjen i den... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Kjenner meg igjen i den... :icon_confused:

Men det gikk jo greit med dere? Det er ei fin frøken du har der, dere kommer til å bli veldig bra dere! :D

Hups, har ikke fått med meg svar i denne tråden jeg... :) Vi var ikke der i dag (jeg måtte jobbe, hurra..), men kommer i morgen, og går i klasse 2.

hehe - Men i dag er ikke vi der :D Lykke til ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det gikk jo greit med dere? Det er ei fin frøken du har der, dere kommer til å bli veldig bra dere! :)

Takk..! :lol: I går gikk alt unntatt innkallingen så bra som det kunne gått med mine nerver. :hmm: (Jaily mente visst at "muttern" ikke kunne gå alene så det å bli sittende var tull.)

I dag hadde hun derimot funnet ut at "Fellesdekk? Hva er det?" og kom løpende etter meg når vi gikk fra hundene. Riktignok kom hun ikke rett bort til meg. Å nei da! Her skulle vi ha en liten seiersrunde også, men heldigvis(!) var den rundt meg og ikke i nærheten av de andre hundene! Vi trakk oss etter den... Sånn tullete har hun vært før på trening og da vet jeg lydighet er bortkasta akkurat da. :rolleyes2: Tok en treningsøkt i ringen før vi ryddet vekk isteden.

Men nå er vi ferdig med debuten! Og det er godt å ha overstått! ;)

Og det var veldig hyggelig å hilse på Anette! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det var veldig hyggelig å hilse på Anette! :rolleyes2:

Takk i like måte! :) Jaily var fin hun...

Med oss gikk det ikke så bra i dag, men det var egentlig forventet. Det ble tre nuller og vi endte på 110 poeng. Det positive er at vi nuller på det samme hver gang, så nå skal vi ta oss selv i nakkeskinnet og faktisk trene ORDENTLIG på de øvelsene som ikke sitter. Jeg har en greie med å utsette ting som er vanskelig, men nå SKAL vi trene og få det til, enkelt og greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...