Gå til innhold
Hundesonen.no

Snø i pelsen


Nina

Recommended Posts

Idag var bakken endelig hvit, og Ero bare elsker å være ute å hoppe i snøen. Men så er problemet at det setter seg snøklumper på føttene hans. Er det noen som har noen gode råd om hvordan få vekk snø/is i pelsen på en grei måte? Eller ennå bedre, går det ant å forebygge dette uten å kjøpe konomdress/potesokker eller klippe pelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snø?? så mye at det klumper seg i pelsen?! hvor bor du a? island? :P jeg og ask kommer å besøker dere vi :P jeg vil ha snøø

back to topic, om du lar han ligge inne med det litt, så smelter det, men det blir jo vått på gulvet da..trur ikke det er annet og gjøre en de tingene du ikke ville.:P med mindre du skal på utstilling i nermeste framtid, så kan du vel klippe han ned på dæ værste stedene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snø?? så mye at det klumper seg i pelsen?! hvor bor du a? island? :P jeg og ask kommer å besøker dere vi :P jeg vil ha snøø

back to topic, om du lar han ligge inne med det litt, så smelter det, men det blir jo vått på gulvet da..trur ikke det er annet og gjøre en de tingene du ikke ville.:P med mindre du skal på utstilling i nermeste framtid, så kan du vel klippe han ned på dæ værste stedene ?

Bor i Nordens paris, Tromsø og her er/var det såpass mye snø at en (liten) hund får klumper på føttene og under magen(men så triller han jo også i snøen da). Og både du og Ask kan komme på besøk hvis dere vil, det ville vært bare hyggelig :P

Har ikke lyst å klippe føttene hans, siden det tar veldig lang til før pelsen vokser ut og han har så spinkel bein at det ser ut som om han går på stylte når pelsen sitter tett mot føttene *knis*...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Nordens paris, Tromsø og her er/var det såpass mye snø at en (liten) hund får klumper på føttene og under magen(men så triller han jo også i snøen da). Og både du og Ask kan komme på besøk hvis dere vil, det ville vært bare hyggelig :P

Har ikke lyst å klippe føttene hans, siden det tar veldig lang til før pelsen vokser ut og han har så spinkel bein at det ser ut som om han går på stylte når pelsen sitter tett mot føttene *knis*...

hihi, da skjønner jeg hvorfor du ikke vil klippe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en klissete måte og gjøre dette på da...smøre inn de stedene for det setter seg mest snø med matolje...da setter ikke snøen seg fast :wink:

Blir det så klissete at man må vaske hunden etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt seigt men man trenger ikke vaske han hver gang... så ille er det ikke...jeg bruker det mue på halen til hesten min pga. løv og floker :P

Ok, får prøve det da.

Men vil gjerne ha flere tips hvis noen har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Streptolin spenefett! :P (jadda, jeg bruker dette vidunder middelet til det meste!! :P)

Nå har vi jo ikke akkurat MYE snø her på sør-vestlandet, men når den kommer smører jeg inn poter med spenefettet, og det virker utrolig bra mot klumping, og forebyggende mot tørre og sprukne poter. (på grunn av veisalt og slikt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Streptolin spenefett! :P (jadda, jeg bruker dette vidunder middelet til det meste!! :P)

Nå har vi jo ikke akkurat MYE snø her på sør-vestlandet, men når den kommer smører jeg inn poter med spenefettet, og det virker utrolig bra mot klumping, og forebyggende mot tørre og sprukne poter. (på grunn av veisalt og slikt)

Hvor får man kjøpe det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenny betalte 90 kr for en liter streptolin spenefett.ikke 103. :P

Billig!!!!!

OI!! da er "min" FK dyrere enn hennes!! HEY!! :P

hehe, jaja, det er en stund siden jeg kjøpte den da (bruker ikke 1 liter så fort gitt...) så kanskje prisen har gått ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formfett...

Funker som bare det..

Pelsen blir ikke fett av det heller og det er bare å spraye på.

Ingen aning om hvor mye den koster.Jeg baker sånn ca aldri og kjøpte en boks sist i fjor høst.Fåes kjøpt i alle matbutikker :P

Det anbefales ikke å sniffe det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...