Gå til innhold
Hundesonen.no

barnevakt lønn


Linda=D

Recommended Posts

Altså - de som jobber som dagmamma dvs de som sitter "barnevakt" ca 8 timer om dagen for ett barn eller fler som er mere vanlig. men uansett --- tar aldri mer enn 50kr timen. hvis de skal betale deg 800kr eller mer per gang du sitter barnevakt blir det jo alt for mye!

mitt tips - finn noe annet - du er snart 17 år som du sier . du finner noe bedre :whistle:

Men så har de ganske mange flere barn, de får fratrekk på skatten for slitasje i eget hjem, osv osv. Og ikke minst: de velger det selv!! :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk litt over 30 kr timen da jeg var "dagmamma" for nevøene mine. Det var visst ikke vanlig å få mer, jeg satt hver eneste dag fra de reiste på jobb til de kom tilbake. Men så fikk jeg igjengjeld også kost og losji. Dette var for 4-5 år siden da. Men over 50 syns jeg du burde få, for barn er arbeid uansett hvordan du vrir og vender på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å få 300 kroner for en kveld, men da er barna lagt og min jobb er å egentig bare sitte der. Jeg får også dekket det jeg vil ha av middag o.l. Hos en annen familie fikk jeg 800 kroner fra 1900 og jeg overnattet. Men da var barna så store at de greide seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare enkelt og greit gitt beskjed om at minstelønnen du sitter barnevakt for er 80,-. Det er mye arbeid, særlig nå i eksamenstiden. De er voksne mennesker, og det er faktisk de som har ansvaret for denne ungen! Det er jo forferdelig å høre at de utnytter deg på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg betalt noen 100 kroner timen for pass av barnet mitt skulle jeg også kunnet trekke det fra som en reel utgift og derfor måtte den som skulle passe barnet betale skatt av inntekten.

Er enig med Bambi ang. lønna.

Hva så om det blir en familiekrangel "delux"? Du bestemmer selv om du skal passe barn eller ikke. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men barn har også rettigheter når det kommer til arbeide, det er vel et eget organ som tar seg av slike ting.

Hun skrev lengere opp at hun snart er 17.

Jeg pleier å få 300 kroner for en kveld, men da er barna lagt og min jobb er å egentig bare sitte der. Jeg får også dekket det jeg vil ha av middag o.l. Hos en annen familie fikk jeg 800 kroner fra 1900 og jeg overnattet. Men da var barna så store at de greide seg selv.

Det synes jeg var veldig sjenerøst. Sitte og se på tv mens du spiser middag en kveld for tre hundre, ja da er du heldig. Jeg ville tatt 200-300,- for og legge barna om kvelden, og sitte og passe på et par timer til foreldrene kommer hjem. (og jeg synes faktisk det er ganske høflig og legge igjen noe og spise, f.eks en grandis)

Og til deg Linda, jeg ville blitt enig om en pris på forhånd, kanskje en fast måneds/uke-lønn?

Jeg ville tatt fra 70-80,- i timen.

Og de må da ha forståelse for at du trenger litt frem og ro når du har lekser, skole og eksamen, det står jo om karakteren din!

Og til noen andre som har svart her om en annen jobb, det er faktisk ikke lett og finne seg en jobb når man er 16-17 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til noen andre som har svart her om en annen jobb, det er faktisk ikke lett og finne seg en jobb når man er 16-17 år...

Sant nok, men livet er for kort til å sløse det bort på å jobbe for mennesker som drar nytte av en. Det samme gjelder andre relasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Guest LeenaM

Jeg fikk 200,- for å ha passet fetteren min som begynner i 3. klasse til høsten. Det var egentlig ingen stor jobb, men jeg var der fra kl 10-16, og da var han og en yngre fetter hos oss, og overnattet. Men da var det mamma som passet mest på dem. Synes egentlig jeg fikk litt lite jeg også, men jeg passer dem nesten aldri. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...