Gå til innhold
Hundesonen.no

Bjeffing i nærheten av vann..

Christa_34

Recommended Posts

Skrevet

Som overskriften tilsier har jeg i år fått et problem med eldstemann i form av hyling,bjeffing hver gang vi kommer i nærheten av vann. Han elsker å bade, men jeg skulle gjerne vært kvitt bråket rundt den badinga :whistle:

Kiro er snart 2 år og til vanlig en veldig fin hund å trene, men nå står jeg virkelig fast. I det vi nærmer oss et vann er det akkurat som om han "tar av" og er helt umulig å få til å fokusere i fht til tilsnakk

Han hyler og bjeffer og stresser så det er umulig å bli lenge på samme sted hver gang. Skulle gjerne hatt hundene med meg på stranda denne sommeren, menakkurat nå virker det som om det er en umulighet.

jeg har forsøkt å overse han, til ennå mer stressing fra hans side. Har prøvd med klikker og godbit hver gang han er stille, men det ser ikke ut til at det hjelper... :wub:

er det noen der ute med noen tips til hvordan jeg skal få han til å ti stille når vi er ved et vann eller på en strand?

Skrevet

Dette høres i teorien veldig enkelt ut. Du tar han med en sted ved vannet han ikke er til sjenanse for å trene utelukkede på dette. Bind han og vent til han er rolig. Ikke til han har slutta å bjeffe, men til han er helt avslappet. Ja du trenger sikkert mye tålmodighet i starten så ta med en bok eller noe. Når han til slutt er rolig slipper du han løs og lar han bade. Kjør mange repetitsjoner på dette.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Interessant undersøkelse. Jeg lurer litt på hvor relevant spørsmål om kjønn er. Og er det uinteressant med folk som ikke eier hund per i dag, men kanskje passer, har hatt, skal ha osv?
    • Hei! Vi er en bachelor-gruppe fra Høgskolen i Østfold som skal utvikle en applikasjon for hundeeiere. 🐶 Målet med appen er å gi en bedre turopplevelse for deg og din hund, ved å gjøre det enklere og raskere å finne turstier som passer deres behov. Vi vil derfor stille hundeeiere noen spørsmål, og håper du vil ta deg tid til å svare på vår undersøkelse. Det vil ta rundt 3 minutter 😊 https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdBufjg3yT9ZUTtD9Qd1aG_mtBd6xKl91J0VVUJpInzE_nh-Q/viewform?usp=header
    • Har gått helt fint med tispen min, ho spiste andre dagen mer normalt og nå spiser ho som før igjen. Ho går veldig bra også er veldig aktiv nå både før også etter fjernet stingene så tror det er temmelig individuelt det der egentlig fra hund til hund. Tispen min har endelig lagt på seg mer igjen også etter operasjonen da ho gikk ned i vekt før operasjonen ettersom tilstanden så det begynner bli veldig bra 😊
    • Har nylig vært gjennom det samme med min tispe på snart 9 år. Hun var for det meste i sengen sin den første uken, så vi gå henne våtfor og vann ved sengen (hun nektet å spise tørrfor, så hun fikk vårfor i ca 10 dager). hun beveget seg litt mer etter 7 dager, men ble ikke seg selv før stingene ble tatt av
    • Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...