Gå til innhold
Hundesonen.no

Bjeffing i nærheten av vann..


Christa_34

Recommended Posts

Som overskriften tilsier har jeg i år fått et problem med eldstemann i form av hyling,bjeffing hver gang vi kommer i nærheten av vann. Han elsker å bade, men jeg skulle gjerne vært kvitt bråket rundt den badinga :whistle:

Kiro er snart 2 år og til vanlig en veldig fin hund å trene, men nå står jeg virkelig fast. I det vi nærmer oss et vann er det akkurat som om han "tar av" og er helt umulig å få til å fokusere i fht til tilsnakk

Han hyler og bjeffer og stresser så det er umulig å bli lenge på samme sted hver gang. Skulle gjerne hatt hundene med meg på stranda denne sommeren, menakkurat nå virker det som om det er en umulighet.

jeg har forsøkt å overse han, til ennå mer stressing fra hans side. Har prøvd med klikker og godbit hver gang han er stille, men det ser ikke ut til at det hjelper... :wub:

er det noen der ute med noen tips til hvordan jeg skal få han til å ti stille når vi er ved et vann eller på en strand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres i teorien veldig enkelt ut. Du tar han med en sted ved vannet han ikke er til sjenanse for å trene utelukkede på dette. Bind han og vent til han er rolig. Ikke til han har slutta å bjeffe, men til han er helt avslappet. Ja du trenger sikkert mye tålmodighet i starten så ta med en bok eller noe. Når han til slutt er rolig slipper du han løs og lar han bade. Kjør mange repetitsjoner på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...