Gå til innhold
Hundesonen.no

Nå er det sommer igjen ja


BDD Girl

Recommended Posts

Hvilke lover og regler gjelder for dette? Jeg tenker; hvis jeg ser en hund i en lignende situasjon, kommer jeg til å knuse en rute i bilen for å få den ut. Men jeg er jo redd for at bileieren vil prøve å saksøke meg for det; hvilke lover gjelder for dette? Hva er verst; å knuse en rute på en bil, eller å stå og se på at en hund dør uten å kunne gjøre noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke lover og regler gjelder for dette? Jeg tenker; hvis jeg ser en hund i en lignende situasjon, kommer jeg til å knuse en rute i bilen for å få den ut. Men jeg er jo redd for at bileieren vil prøve å saksøke meg for det; hvilke lover gjelder for dette? Hva er verst; å knuse en rute på en bil, eller å stå og se på at en hund dør uten å kunne gjøre noe?

Noe usikker på lover og regler rundt dette, men vil tro at dersom du tar en telefon til politiet vil de kunne svare deg på dette. Jeg vet om de som har knust ruta på biler pga. at hunder nesten har omkommet i bilen, disse har da ringt politiet og sagt at hunden må ha luft nå, så jeg knuser ruta. De har sluppet følger for dette.

Selv har jeg glasshammer i bilen og ruta går kjapt om eier ikke kommer etter å ha bli ropt opp på kjøpesentre eller lignende. Så får eier av bil og hund saksøke meg så mye de måtte ønske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd med slike saker. Også fordi noen av de som kjemper for "dyrerettigheter" kan få tilslutning fra flere som ikke vet hva de egentlig støtter.

Ekstremister som er imot all slags bruk av dyr (inkludert kjæledyr og brukshund) bruker mange slags frontaksjoner for å vinne tilslutning til sin underliggende agenda.

Her en interessant blogg om det:

http://norskeforhold.wordpress.com/2009/05...er-dyreplageri/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE knus ruta uten videre.

Ring først politiet på 112 (nødtelefonen), opplys om hvordan det virkelig haster.

Politiet vil da være et sannhetsvitne, og de vil i mange tilfeller oppfordre deg til å knuse ruta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke lover og regler gjelder for dette? Jeg tenker; hvis jeg ser en hund i en lignende situasjon, kommer jeg til å knuse en rute i bilen for å få den ut. Men jeg er jo redd for at bileieren vil prøve å saksøke meg for det; hvilke lover gjelder for dette? Hva er verst; å knuse en rute på en bil, eller å stå og se på at en hund dør uten å kunne gjøre noe?

Hva som er verst? Selvfølgelig å stå å se på at en hund dør av overopphetning. Jeg håper og tror at alle som kommer over en sånn situasjon, knuser ruten og redder hunden ut. Hvis det er mulighet for det, kan man ringe politiet først. Da oppfordrer dem enten deg til og knuse ruten, eller så kommer dem og gjør det selv. Men da må man jo se ann situasjonen, kan hunden vente til hjelpen kommer? I de fleste situasjoner burde man få ut hunden så fort som mulig.

Huff at det er noen som aldri lærer. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som regel skjer det på hundeutstillinger.

Mulig det, de måtte iallefall etterlyse eieren til en lukket bil med bjeffende hunder der jeg var i helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rett å slett ikke alle folk som forstår hvor varmt det kan bli, skummelt å tenke på. Stakkars dyr som må lide.

Jeg var på valpekurs for ikke så lenge siden, og hun ene hadde med seg to hunder, den ene stod i bilen mens den andre trente. Så såg jeg at det var mye dogg på framruta og det var sol osv. Så jeg gikk bort til henne å sa: jeg tror du må åpne vinduene på bilen din for det dogger inni den, det er nok varmt. Så fikk jeg bare til svar, ja men jeg var der nettopp. Ja vel tenkte jeg, men jeg tror du må åpne noen vinduer fordiom. Hun ble liksom fornærmet pga at jeg kom og gav beskjed, og jeg sa det på en fin måte. Og tror du hun gjorde det, nei. Jeg visste ikke hva mer jeg kunne gjøre, jeg hadde jo gitt beskjed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud:rolleyes2:

Det er rett å slett ikke alle folk som forstår hvor varmt det kan bli, skummelt å tenke på. Stakkars dyr som må lide.

Jeg var på valpekurs for ikke så lenge siden, og hun ene hadde med seg to hunder, den ene stod i bilen mens den andre trente. Så såg jeg at det var mye dogg på framruta og det var sol osv. Så jeg gikk bort til henne å sa: jeg tror du må åpne vinduene på bilen din for det dogger inni den, det er nok varmt. Så fikk jeg bare til svar, ja men jeg var der nettopp. Ja vel tenkte jeg, men jeg tror du må åpne noen vinduer fordiom. Hun ble liksom fornærmet pga at jeg kom og gav beskjed, og jeg sa det på en fin måte. Og tror du hun gjorde det, nei. Jeg visste ikke hva mer jeg kunne gjøre, jeg hadde jo gitt beskjed.

Noen skulle hatt seg en tupp bak. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hahah frykter absolutt puberteten med første hannhund! Wææ!😬
    • 5 mnd og en stund er det fint. Og så kommer puberteten. Da er det ikke fred å få på et par år.
    • @maysofieer vel for tiden vår lokale gjeter-ekspert. Jeg synes det høres ut som dere har greit aktivitetsnivå, og så lenge hunden får brukt seg utenom sesongen så bør det ikke være noe stort problem.
    • Syns foreløpig den 0-4 måneder var den kjedeligste fasen 😂 Vi er ved 5 måneder nå, og jeg syns alt er mye bedre nå. Fra 2-4 måneder skal de bare tisse, sove, spise og leke. Nå kan han noen få ting, han kan gå skikkelige turer, han sover i lengre strekk, tisser ikke inne, biter egentlig mye mindre nå enn før selv om han er midt i tannfelling. Men, jeg skal være forsiktig med å si det for tidlig. Han kan enda få en periode hvor han blir en skikkelig slitsom valp/unghund 😂. Men akkurat nå flyter vi på en fin rosa sky ved 5 måneder 🥰 
    • Hei! Jeg og samboer vurderer Border Collie som neste hund. Eier pdd en finsk lapphund på 13 mnd. Ny hund blir ikke för om et halvt år. Da söster har sau og ikke mulighet til å ha hund selv, tenkte det vi det kunne värt en lösning å skaffe border collie hun kan bruke under gjetning da vi uansett hadde skaffet en hund nr 2. Vi satser på å bruke hunden til lydighetstrening, ettersök og muligens bruks i tillegg til gjeting. Det vi da lurer på er hvordan det vil gå når hunden kun brukes til gjeting om hösten. Vi må jo selvfölgelig trene gjennom vinteren men dette kan jo variere i hyppighet. Dere som har bc, hvor mye aktivisering får den ila en uke/per dag? Evt andre ting vi bör vurdere og tenke over!   Takk for alle innspill!! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...