Gå til innhold
Hundesonen.no

Mike<3

Linda=D

Recommended Posts

Skrevet

ja da var det vel på tide å legge inn skryte bilder av Mike :)

her kommer først noen bilder fra de første dagene etter att jeg overtok han:

Mike33034.jpg

Mike33027.jpg

Mike33032.jpg

Mike002.jpg

Mike019.jpg

Mike022.jpg

her kommer en liten bildeserie

"bortover her lukta det godt"

Mike33021-1.jpg

"tror lukta kommer herifra"

Mike33016-1.jpg

"uff lukta ble inntens assa"

Mike33019.jpg

litt flere bilder fra i vinter:

Bilde006-1.jpg

Bilde050.jpg

Mike33008.jpg

Mike33009.jpg

Mike33010.jpg

Mike33011.jpg

Mike33013.jpg

i påska var vi på ferie i kragerø så da satt jeg og Mike på toget i ca. 5 timer

Bilde020.jpg

Bilde025.jpg

Bilde033.jpg

noen bilder fra påska i kragerø

Mike33087.jpg

Mike33088.jpg

Mike33071.jpg

Mike33097.jpg

Mike33096.jpg

Mike33105.jpg

da gikk det ikke an å laste ned flere bilder så da fortsetter jeg nedenfor her :);)

Skrevet

sist helg var vi også i kragerø så her kommer noen blanda bilder fra her hjemme og den turen...

(har jo blitt sommer nå så da ble det sommerklipp på Mike)

Mike33080.jpg

Mike33083.jpg

Mike33094.jpg

Mike33100.jpg

Mike33112.jpg

Mike33040.jpg

Mike33056.jpg

• 1 month later...
Skrevet

Så utrolig vakker han er! Og for meg er han veldig terrier, ser ikke mye til buhunden i han!

Sommerklipp eller sjarmerende rufsete, helt utrolig fin hund!

*litt forelsket*

klem fra matmor til Peico og Lissy.

• 2 months later...
Skrevet

ja da er det på tide med en ny oppdatering :icon_confused:

Jeg å Mike har det helt supert å nå har jeg flyttet alene med Mike til Moelv å trives veldig bra.

jeg bor i lærerbolig eller hundehuset som vi kaller det sammen med ei jente på 23 å hennes hund så der er det hundesnakk 24/7 :icon_confused: vi lager oss kveldsmat å setter oss på kjøkkenet sammen å begynner å snakke å da blir vi ofte sittende til 10 tiden (kunne sittet mye lenger men for å komme meg opp kl. 6 har jeg satt en max tid til kl. 10) så vi har det virkleig bra.

Mike bare blosmtrer å er verdens herligste hund :icon_confused: å han har blitt mer å mer kosete å oppsøker meg for kos selv.

her kommer "noen" bilder av Mike

er han ikke bare nydelig?

c943692e.jpg

z-1.jpg

werfcdw-1.jpg

werfc-1.jpg

wedfcewrf-1.jpg

erfedwe-1.jpg

edfwsqe-1.jpg

Mike33086-2.jpg

Mike33089-2.jpg

wrefcdxsaw-1.jpg

dsawqerf-1.jpg

qwedcfsew-1.jpg

qwqwqw-1.jpg

sdsds-1.jpg

vbcvdcd-1.jpg

we-1.jpg

Mike33009-3.jpg

også traff jeg å Mike endelig ei jeg har snaket med på nettet å hennes bartedyr (netteliten på forumet her).

det er netteliten som har tatt disse bildene:

GetAttachment.jpg

GetAttachmentCANBUWOR.jpg

GetAttachmentarygdfhgdf.jpg

GetAttachmentasdgsdg.jpg

GetAttachmentdxsgsdhg.jpg

GetAttachmentrtygfdgadg.jpg

GetAttachmentstgdfggdh.jpg

GetAttachmentzrdystruyhedrtu.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...