Gå til innhold
Hundesonen.no

Sandefjord Hundeklubb 20. -21.06


SoppenCamilla

Recommended Posts

Da er Supra meldt på LP i Sandefjord lørdag og Tønsberg på søndag :icon_cry:

Hvilken klasse går du? *følger dårlig med*

Jeg skal gå LP elite med Amira i Tønsberg og i Sandefjord (meldte jeg på lp der tro...? *dårlig hukommelse*).

Sandefjord skal jeg i hvertfall stille Yippie i åpen klasse. Hun er desverre helt nedrøytet og har blitt alt for tynn (!! Yippie har alltid vært lit smålubben...!), så hun har heller ingen muskler, da forbrenninga har tæret på musklene... Men vi stiller lell, så får vi litt mer ringtrening!

Kanskje jeg tar med meg telt og overnatter på Melsom på lørdag. Har jo gått på skole der og bodd på internatet der i 3 år (med Amira i alle 3 årene og Yippie i hennes første leveår!). Det blir koselig å komme tilbake dit i hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått pm nå. :ahappy:

Gudameien, det er visst noen som la merke til at det bare var EN bullmastiff påmeldt i fjor, for i år var det plutselig åtte! :baby: Jaja, konkurranse er fint. :whistle:

Får ikke opp pm,kan du finne ut hvor mange bernere det blir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken klasse går du? *følger dårlig med*

Vi snubler rundt i kl.1 vi, og skal gå kl.1 i Sandefjord og Tønsberg også. Men så er det kl.2, uansett hvordan det måtte gå. Jeg har startet med henne 2 ganger i kl.1, fått opprykk begge gangene, men jeg er ikke ordentlig fornøyd enda. Jeg sliter litt med konkurranse nerver, det påvirker hunden, derfor holder vi oss litt i kl.1, der er det ikke så farlig :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snubler rundt i kl.1 vi, og skal gå kl.1 i Sandefjord og Tønsberg også. Men så er det kl.2, uansett hvordan det måtte gå. Jeg har startet med henne 2 ganger i kl.1, fått opprykk begge gangene, men jeg er ikke ordentlig fornøyd enda. Jeg sliter litt med konkurranse nerver, det påvirker hunden, derfor holder vi oss litt i kl.1, der er det ikke så farlig :whistle:

Ok, lykke til!

Med Amira gikk jeg også lenge i klasse 1 (4-6 konkurranser eller noe sånt) :ahappy:

Vi har fått PM nå :baby:

Bare 9 i eliteklassen - det er sååå lenge siden jeg har gått en konkurranse med få deltakere, så det blir litt deilig, selv om jeg vet at de fleste av de beste kommer...

Oppmøte kl 11 i aussieringen - da tror at jeg rekker å gå LP hvis jeg går først i eliteklassen :D Yippie har aldri deltatt på noe annet enn nkkstevner, så dette blir spennende. Hun er riktignok helt avrøtet og er sykelig tynn, men det gjør ikke så mye hvis hun bare trives i ringen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh... Sitter hr og prøver ut enhver unnskyldning for å slippe å børste noe mer... Har igjen en halv Moses igjen, litt "ullfjerning" og pakke utst.vesken - og det er jo SÅÅ kjedelig!

Lille mose-kose-dyret ble faktisk badet i dag tidlig (hvem kommer på å bade hund FØR man går på jobb,liksom..), og nå er han sånn deilig ren og det gjør børstingen så veldig mye enklere.

Men vår rases to mest ekstreme hunder (størrelsesmessig) møtes igjen i åpen klasse i morgen - og vi begge kan få alt ifra CK til blått... Så spennende blir det i hvertfall!

Sees i morgen!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...