Gå til innhold
Hundesonen.no

Agility i Sunnmørshallen 23. og 24.mai

Mini

Recommended Posts

Skrevet

Vi stilte da i agility også vi! :D Lørdag fikk vi 1. plass i agility, og 3. plass i hopp, og jammen sann fungerte ikke slalåmen som et skudd under hopp-løpet! Vi har jo slitt med at slalåmen har vært super på trening og teit på konkurranser (hun har gått inn feil), og jeg har analysert hvorfor - jeg snakker med pipestemme på konkurranser, og "brøler" mer under trening. Så under hopp-løpet fant jeg ut at jeg skulle prøve å brøle litt - hver gang jeg gikk forbi slalåmen under briefingen tenkte jeg "gå slalåm for pokker!" :) - og det var noe sånt jeg brølte under konkurransen også - og Tulla gikk! :P Resultatet kan være det samme - nå har jeg knekt slalåm-koden på konkurranser, og du verden for et resultat dèt egentlig er! :P

Søndag stilte vi i agility og fikk en grei disk. Litt små-ekkel start satte oss litt ut, men ellers var løpet veldig bra syns jeg. :P Vi droppet hopp som vi også var meldt på i, siden det gikk nesten samtidig med utstillingen.

GRATULERER MINI! :D

Skrevet

Vi stilte også i agility - både lørdag og søndag.

Rian stilte i agility på lørdag, men ble disket. Men jeg fikk henne til å gå vippa, som er "veldig farlig". Eller rettere sagt hun listet seg nærmest over. :-)

Både Rian og Eroja var ppåmeldt på søndag. Rian i ag og ag hopp og Eroja som debutant i ag hopp. Rian vant sin klasse, noe som selvsagt var veldig hyggelig, men det aller viktigste var at hun overhode ikke nølte på vippa. Tvert i mot gikk det nok i raskeste laget, for vippa rakk ikke å bikke ned, før hunden var over.

Eroja var som sagt debutant, og jeg hadde som innstilling at vi nok kom til å lage underholdning for publikum. vi endte opp med 4 hinderfeil og 5,07 sek i tidsfeil pga somling fra min side. Men det holdt til å vinne klassen. Både under oppvarmingen og under løpet hadde hun et utrolig fokus på oppgaven, hun som til tider kan være VELDIG opptatt av omgivelsene.

Trenger jeg å si at jeg er veldig fornøyd med helgen?? :-D

Skrevet
Vi stilte også i agility - både lørdag og søndag.

Rian stilte i agility på lørdag, men ble disket. Men jeg fikk henne til å gå vippa, som er "veldig farlig". Eller rettere sagt hun listet seg nærmest over. :-)

Både Rian og Eroja var ppåmeldt på søndag. Rian i ag og ag hopp og Eroja som debutant i ag hopp. Rian vant sin klasse, noe som selvsagt var veldig hyggelig, men det aller viktigste var at hun overhode ikke nølte på vippa. Tvert i mot gikk det nok i raskeste laget, for vippa rakk ikke å bikke ned, før hunden var over.

Eroja var som sagt debutant, og jeg hadde som innstilling at vi nok kom til å lage underholdning for publikum. vi endte opp med 4 hinderfeil og 5,07 sek i tidsfeil pga somling fra min side. Men det holdt til å vinne klassen. Både under oppvarmingen og under løpet hadde hun et utrolig fokus på oppgaven, hun som til tider kan være VELDIG opptatt av omgivelsene.

Trenger jeg å si at jeg er veldig fornøyd med helgen?? :-D

Gratulerer! Var det du som hadde terv ja? Fikk dessverre ikke sett så mye til dere, og skulle gjerne visst at dere skulle stille; da hadde vi jo kunnet si "hei". :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig vanskelig å si hva som er "bedre" uten å vite hvordan forutsetningene ser ut. Hvis det er hjelp til rasevalg du vil ha så er det kanskje greit å lage en egen tråd til det med informasjon om hvilken erfaring du har med hund, hvordan hverdagen din ser ut, hvor mye aktivitet vil hunden få, har du planer om noe målrettet aktivitet/sport osv. Hvilke kriterier har du mtp. lyd, pelsstell, støvsuging, størrelse på hunden?  Med denne informasjonen er det lettere å gi råd om en rase som kan passe til ditt potensielle hundehold. Det er helt sikkert flere raser som kan passe kriteriene, og mange som ikke gjør det. 
    • Svarer dere begge to her. Ser at dette kanskje er en god grunn til å vurderer andre raser. Kanskje Aussie eller Collie er bedre?
    • Har ofte erfaring med at de jeg spør på utstillinger eller andre stevner bare roser hunderaser helt og forteller kun det positive. De jeg snakka med på messen var kun positive til rasen.
    • Jeg har møtt noen fine individer, men ikke nok til at jeg tenker at rasen er en fin og god brukshund. Alt for mye merkelig mentalitet ute å går, og allergi og hd
    • Hunder lever fint med tre ben, jeg ser ikke at en amputert tå vil utgjøre store problemer for en såppas sprek rase. Hvis hunden ellers er frisk og sprek ville jeg gjort det, selv om den er godt voksen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...