Gå til innhold
Hundesonen.no

Agility i Sunnmørshallen 23. og 24.mai


Mini

Recommended Posts

Skrevet

Vi stilte da i agility også vi! :D Lørdag fikk vi 1. plass i agility, og 3. plass i hopp, og jammen sann fungerte ikke slalåmen som et skudd under hopp-løpet! Vi har jo slitt med at slalåmen har vært super på trening og teit på konkurranser (hun har gått inn feil), og jeg har analysert hvorfor - jeg snakker med pipestemme på konkurranser, og "brøler" mer under trening. Så under hopp-løpet fant jeg ut at jeg skulle prøve å brøle litt - hver gang jeg gikk forbi slalåmen under briefingen tenkte jeg "gå slalåm for pokker!" :) - og det var noe sånt jeg brølte under konkurransen også - og Tulla gikk! :P Resultatet kan være det samme - nå har jeg knekt slalåm-koden på konkurranser, og du verden for et resultat dèt egentlig er! :P

Søndag stilte vi i agility og fikk en grei disk. Litt små-ekkel start satte oss litt ut, men ellers var løpet veldig bra syns jeg. :P Vi droppet hopp som vi også var meldt på i, siden det gikk nesten samtidig med utstillingen.

GRATULERER MINI! :D

Skrevet

Vi stilte også i agility - både lørdag og søndag.

Rian stilte i agility på lørdag, men ble disket. Men jeg fikk henne til å gå vippa, som er "veldig farlig". Eller rettere sagt hun listet seg nærmest over. :-)

Både Rian og Eroja var ppåmeldt på søndag. Rian i ag og ag hopp og Eroja som debutant i ag hopp. Rian vant sin klasse, noe som selvsagt var veldig hyggelig, men det aller viktigste var at hun overhode ikke nølte på vippa. Tvert i mot gikk det nok i raskeste laget, for vippa rakk ikke å bikke ned, før hunden var over.

Eroja var som sagt debutant, og jeg hadde som innstilling at vi nok kom til å lage underholdning for publikum. vi endte opp med 4 hinderfeil og 5,07 sek i tidsfeil pga somling fra min side. Men det holdt til å vinne klassen. Både under oppvarmingen og under løpet hadde hun et utrolig fokus på oppgaven, hun som til tider kan være VELDIG opptatt av omgivelsene.

Trenger jeg å si at jeg er veldig fornøyd med helgen?? :-D

Skrevet
Vi stilte også i agility - både lørdag og søndag.

Rian stilte i agility på lørdag, men ble disket. Men jeg fikk henne til å gå vippa, som er "veldig farlig". Eller rettere sagt hun listet seg nærmest over. :-)

Både Rian og Eroja var ppåmeldt på søndag. Rian i ag og ag hopp og Eroja som debutant i ag hopp. Rian vant sin klasse, noe som selvsagt var veldig hyggelig, men det aller viktigste var at hun overhode ikke nølte på vippa. Tvert i mot gikk det nok i raskeste laget, for vippa rakk ikke å bikke ned, før hunden var over.

Eroja var som sagt debutant, og jeg hadde som innstilling at vi nok kom til å lage underholdning for publikum. vi endte opp med 4 hinderfeil og 5,07 sek i tidsfeil pga somling fra min side. Men det holdt til å vinne klassen. Både under oppvarmingen og under løpet hadde hun et utrolig fokus på oppgaven, hun som til tider kan være VELDIG opptatt av omgivelsene.

Trenger jeg å si at jeg er veldig fornøyd med helgen?? :-D

Gratulerer! Var det du som hadde terv ja? Fikk dessverre ikke sett så mye til dere, og skulle gjerne visst at dere skulle stille; da hadde vi jo kunnet si "hei". :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...