Gå til innhold
Hundesonen.no

Skabb


Kristina

Recommended Posts

Skrevet

Hva er symptomene på skabb?

Lunah flasser og klør seg mye. Kan ikke finne noe tegn på lus. Hva kan det være?

Jeg får helt hetta hver gang jeg ser hu klør seg.

Skrevet

det trenger ikke være så ille. Hun kan ha en hud eksem eller at hun reagerer på stoff skifte...

Også har du jo klipt henne...kanskje det er litt uvant :P

Skrevet

Hehehe, det trenger ikke være noe værre enn at du nettopp har klippet av henne all pelsen da... :wink:

Men mindre hun holdt på sånn før også da...

Da mister de ihvertfall endel av pelsen også får de sånne sårliknendeskorper på korppen, hvis du skjønner noe av hva jeg prøver å si nå da... :roll:

Skrevet
det trenger ikke være så ille. Hun kan ha en hud eksem eller at hun reagerer på stoff skifte...

Også har du jo klipt henne...kanskje det er litt uvant :P

Hu flassa før jeg klipte henne også. Det kan jo være sjampoen. Men venninda mi sin hund har det akkuratt på samme måte. Litt skummelt.

Skrevet

Ja det kan godt være shampoen.

Det kan jo hende at hun har en form for hud eksem da, men at du legger mer merke til det nå når den lange pelsen er borte.

Vet mange har mye negativt om olivers men den mat oljen de har har vært super effektiv på min hund...Hun også klødde og flasset mye!

Skrevet

Off topic, skabb smitter over til mennesker :-o

Men hadde det vært det ville du nok sett store mengder med hårløse flekker osv. Mye værre symptomer.

Skrevet

Kaninskabb smitter over til mennesker, men bosett seg ikke, å etterlate i verste fall små myggstikk lignende utslett som klør.

Reveskabb tar en sjelden gang turen innom mennesker men overlever ikke på oss.

tror ikke det er flere typer skabb som tar turen innom mennesker. Rett meg om jeg tar feil :oops:

Skrevet
Off topic, skabb smitter over til mennesker :-o

Men hadde det vært det ville du nok sett store mengder med hårløse flekker osv. Mye værre symptomer.

hvis det er skabb kommer jeg til å flippe! da må njo alle i familien behandles *grøss*

VRÆL!

olivers mataolje ha jeg. men må innrømme at dne blir lite brukt. den lukter skikelig KASTOPP!

Skrevet
Kaninskabb smitter over til mennesker, men bosett seg ikke, å etterlate i verste fall små myggstikk lignende utslett som klør.

Reveskabb tar en sjelden gang turen innom mennesker men overlever ikke på oss.

tror ikke det er flere typer skabb som tar turen innom mennesker. Rett meg om jeg tar feil :oops:

Jeg har hatt skabb... :oops:

Ble visst smitta av gordonsetteren min og en strihåra vhorster (???) jeg.. De fikk bare en sprøyte til vet.

Skrevet

Hu flassa før jeg klipte henne også. Det kan jo være sjampoen. Men venninda mi sin hund har det akkuratt på samme måte. Litt skummelt.

Prøv å gi henne 2 teskjeer med solsikkeolje i i foret. Det har hjulpet på den ene hunden min

Skrevet

Jeg har hatt skabb... :oops:

Ble visst smitta av gordonsetteren min og en strihåra vhorster (???) jeg.. De fikk bare en sprøyte til vet.

Fikk du mye utslett å slikt? Høres ikke godt ut det utslettet man får, selv om det hos de fleste ikje bli så ille. For en stund siden florerte det skabb her i området, men vi slapp heldigvis unna..

Skrevet

Fikk du mye utslett å slikt? Høres ikke godt ut det utslettet man får, selv om det hos de fleste ikje bli så ille. For en stund siden florerte det skabb her i området, men vi slapp heldigvis unna..

Ja, fikk utslett. Eller, det var mer som store hovne muggstikk ( ca tre-fire cm) da. Klødde som F!! :evil: Måtte legge alt av klær og dyner og puter i frysern...

Edit: skriveleif...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...