Tuskelusken Skrevet 20. Mai 2009 Rapporter Skrevet 20. Mai 2009 At BC=Border collie, DSG=Dansk/svnesk gårdshund, og JRT=Jack rusel terrier, men andre forkortninger ander jeg ikke hva slags rase er. Kommer ikke på noen i hodet nå, men er avogtil jeg ser på rasene folk har der det bare står bokstaver, da er jeg lost... Kan noen bare forklare noen forkortninger?
Guest Jonna Skrevet 20. Mai 2009 Rapporter Skrevet 20. Mai 2009 At BC=Border collie, DSG=Dansk/svnesk gårdshund, og JRT=Jack rusel terrier, men andre forkortninger ander jeg ikke hva slags rase er. Kommer ikke på noen i hodet nå, men er avogtil jeg ser på rasene folk har der det bare står bokstaver, da er jeg lost... Kan noen bare forklare noen forkortninger? Mener det fantes en tråd med alle forkortelser jeg, men klarer ikke spore den opp
Lola Pagola Skrevet 20. Mai 2009 Rapporter Skrevet 20. Mai 2009 FCR - Flatcoat retriever ja? CC - Chinese crested/cane corso CCPP - Chinese Crested Powder Puff APBT - Am. pit bull terrier SBT - staffordshire bullterrier AB - Amerikansk bulldog Det var de jeg kom på
Tuskelusken Skrevet 20. Mai 2009 Forfatter Rapporter Skrevet 20. Mai 2009 Ah, takk. ja, den CC-en har jeg lurt på hva er.
SusanneL Skrevet 20. Mai 2009 Rapporter Skrevet 20. Mai 2009 BC er også en helt vanlig forkortelse for bearded collie... Og nei - det er ikke bare å ta initialene på rasene og lage forkortelser på den måten, f.eks. er det vel knapt noen som sier FCR om flat'en? Susanne
Artemis Skrevet 20. Mai 2009 Rapporter Skrevet 20. Mai 2009 Hver gang folk skriver CC, så tenker jeg automatisk Cane Corso, men har inntrykk av at det i 95% av tilfellene er snakk om Chinese Crested.
AnkiogBonita Skrevet 20. Mai 2009 Rapporter Skrevet 20. Mai 2009 Tenker mest på chow chow når det står cc
Artemis Skrevet 20. Mai 2009 Rapporter Skrevet 20. Mai 2009 Tenker mest på chow chow når det står cc Kanskje vi skal komme med en oppfordring? Slutt å bruke CC som forkortelse!
Lola Pagola Skrevet 21. Mai 2009 Rapporter Skrevet 21. Mai 2009 BC er også en helt vanlig forkortelse for bearded collie... Og nei - det er ikke bare å ta initialene på rasene og lage forkortelser på den måten, f.eks. er det vel knapt noen som sier FCR om flat'en? Susanne Grunnen til at jeg skrev det var at det er noen her inne som bruker det under Rase: FCR Så det kunne jo hende hun lurte på hva det sto for og da.
Tore Skrevet 21. Mai 2009 Rapporter Skrevet 21. Mai 2009 Alle forkortelser som er nevnt her er lagt til i den originale tråden... Regner med at listen kan inneholde alle logiske forkortinger.? CC, FCR, NSDTR, DS, BC mvh Moderator Tore
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar