Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilbur til GD


Recommended Posts

har tenkt å bestille meg et ordentlig bur fra www.hundebur.com...

blir et enkeltbur, siden det bare er en hund her foreløbig.

så spørsmålent er da hvor stort tror dere jeg bør lage det?? valpisen er nå 5mnd, 32kg og 67cm høy... jeg har plass til forholdsvis stort bur da jeg kjører carawelle... tenkte å ta ut baksetene og plassere hundeburet der, da jeg trenger bagasjerommet til annet utstyr.

håper noen kan hjelpe meg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. Noen synes at hunder visstnok nærmest skal plages i bilen, og ikke få verken reise eller sette seg opp pga at buret skal være så litet som mulig..

JEG synes at hunder såklart skal ha det behagelig i sitt bur - men da fordi vi ofte reiser laaaangt med våre, da..

Mine "ca-mål" er bredde = mankehøyde (voksen hund),

lengde = kroppen + hals og hodet (kanskje 10 cm kortere),

høyde= mankehøyde + nakkelengde.

For mine hunder ville det da bli ca 50-60 cm bredt, 90-100 cm langt og 60-70 cm høyt...

Å gjette hva en hund blir som voksen ifht størrelse er jo selvsagt nærmest helt umulig. Men JEG synes man må gi hunden såpass plass at den kan ligge komfortabelt, reise seg og snu seg uten alt for mye "pes"..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja der er jeg ganske enig med deg:) ser mange hunde som sitter med kroket nakke når de sittter i burene sine.

jeg også kjører mye med min hund og det blir enda mer når jeg er ferdig utdannet. så jeg vil også ha et romslig trivelig bur=)

så jeg kan regne sånn ca: bredde ca 75-80cm

lengde ca 120-130 (?)

høyde på 90-110

synes du detta høres ut som voksen GD, veit ikke helt hvor lange de blir, eller hvor høye de er med hals og hode=)

men håper jeg får et knallfint bur til ho:) gjør vel ikke noe om ho har litt vell god plass før ho får vokst inn i det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper noen med en "normalstor" GD kan komme med litt tilbakemeldinger hvor store de egentlig er... Men ja, sånn helt kjapt ser jo størrelsen veldig grei ut for meg i alle fall.

Dvs full bredde i Caravellen, og rundt 80 bredt (dypt - hvis man ser buret fra langsiden...)

Hvis du har en Caravelle uten dør på begge sidene i "lasterommet" ville jeg absolutt vurdert å ha buret der. Da vil man likevel ha enkel mulighet å pakke "ting og tang" bak buret (det er jo kjapt 1 meter eller 1,5 igjen av bagasjerommet). og grei tilgang til tingene som pakkes oppe på buret...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bare en dør til baksetene (hvis det var det du mente)... utstyret jeg bruker i jobb tar mye plass (skor hest) så grunden til at jeg vil ha det der baksetene opprinnelig er, er fordi da slipper både jeg og hunden og hoppe over alt av vertøy, slipemaskiner osv. og i tilfelle kolisjon, så slipper den å få tenger og i verste fall kniver flygende inn i buret :lol:

jeg kan jo høre litt med noen på GD forumet også:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...