Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken børste skal jeg kjøpe?


Recommended Posts

Trenger ei børste til min Groenendael. Ei som fjerner underull.

Han har fortsatt litt på halsen, som jeg ikke har vært flink til å børste bort.

Jeg får liksom ikke helt tak helt inn til huden med mine børster, siden han har en krage av pels.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ei børste til min Groenendael. Ei som fjerner underull.

Han har fortsatt litt på halsen, som jeg ikke har vært flink til å børste bort.

Jeg får liksom ikke helt tak helt inn til huden med mine børster, siden han har en krage av pels.

Du er klar over at de skal ha NOE underull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik du skriver i startinnlegget ditt virker det som om du prøver å få bort absolutt all underull i pelsen på hunden din. Men det er meningen at de skal ha NOE underull i pelsen, uansett årstid. Hvis en langhåret belger kun har dekkhår, tror jeg den ville sett meget rar ut, og det tør jeg å påstå uten å noengang ha eid en! :icon_redface:

Det kan godt hende jeg misforstod deg, og at du tenker på at hunden har masse løs underull som er vanskelig å fjerne pga at pelsen generelt er så tett og i store mengder, men det virket som om du var ute etter å fjerne all underull i kraven hans, og det tror jeg neppe du skal. Det er forøvrig forskjell på å ha underull i pelsen, og det å ha død underull (ofte brunlig farge på sorte hunder) i pelsen.

Hvis du er ute etter å få kammet skikkelig igjennom pelsen, ville jeg valgt en langtannet kam med litt store mellomrom, slik som nuffe linket til. Dersom du er ute etter å fjerne død pels som sitter veldig løst og ikke vil bruke furminator, ville jeg valgt schäferkarde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste; du er klar over at de IKKE skal ha noe underull :D

ALL underull blir nok ikke fjernet, nei :icon_redface:

Det er en sarlig blanding av død pels og underull som har "fluret" seg litt, helt inntil huden. (hoho, dette høres nesten ut som en tragisk episode av dyrepolitiet på animal planet).

Her ikke vært flink til å børste skikkelig der, når røytesesongen var her. Ingen av mine børster er gode på (død) underull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste; du er klar over at de IKKE skal ha noe underull ;)

ALL underull blir nok ikke fjernet, nei ;)

Det er en sarlig blanding av død pels og underull som har "fluret" seg litt, helt inntil huden. (hoho, dette høres nesten ut som en tragisk episode av dyrepolitiet på animal planet).

Her ikke vært flink til å børste skikkelig der, når røytesesongen var her. Ingen av mine børster er gode på (død) underull.

Åååja! :icon_redface: Fort gjort å lese fort! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste det flere ganger, så jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg leste feil.

Ikke har jeg skrive- og lesevansker heller :icon_redface:

I dag går jeg til innkjøp av ei Schæferkarde.

Det er de som har roterende tagger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste det flere ganger, så jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg leste feil.

Ikke har jeg skrive- og lesevansker heller :D

I dag går jeg til innkjøp av ei Schæferkarde.

Det er de som har roterende tagger?

Haha, godt det bare var lesefeil i alle fall! ;)

Jeg vet ikke om taggene roterer, jeg har bare lånt en sånn noen ganger. Da var den sykt effektiv, og tok ekstremt mye ull (bla av en røytende langhårs-schäfer)! Men jeg trooor kanskje ikke taggene roterer? Jeg har en kam med roterende tagger, og det er vel for at det skal lugge minst mulig har jeg hørt. Ble usikker nå.. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en ala slik;

schaferkarde_edited-1.jpg

Den er kjempebra! Tommelen opp :whistle:

Roterende tagger, pluss at de former seg ett kroppen. De er ikke stive liksom.

Diesel synes det var godt å bli børstet med den :blink: Jeg børstet ganske "hardt", og det var ikke noe tegn til lugging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...