Gå til innhold
Hundesonen.no

Rasevelger

ToneS

Recommended Posts

Skrevet

Ehh, jeg tok iams sin test og krysset av for bl.a. large dog, medium lenght(pels), mountain dog/stock guard, more than an hour a day, jogging/snow sled pulling osv. og fikk mops som nummer 1! :wub: Videre fikk jeg kinesisk nakenhund, basset, bichon frise, dverg og toy puddel o.l...

Ikke heelt det jeg så etter.

Hahaha! Kanskje du må revurdere hundevalget ditt? Det er jo klart at en mopsen passer best til de kriteriene enn en berner!

Jeg fikk Pointer på topp på nesten alle testene. Dette er jo ganske spesielt siden jeg ikke skrev at jeg var interessert i jakt på noen av de.

Jeg er egentlig litt interessert i jakt, men vil ikke ha jakthund selv! Er det universet som prøver å fortelle meg noe??

• Svar 80
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Your Ranking Breed

1 Spinone Italiano

2 Whippet

3 Pembroke Welsh Corgi

Tror de glemte cardigan! :wub:

testet showdog testen, eukanuba linken fungerte ikke.

Guest Michellus
Skrevet

Eukenuba Breed Selector

Siberian Husky :lol: Fine by me :P

Iams Dog Breed Selector

Linken fungerer ikke?

Animal Planet Dog Breed Selector

100% på: Ardaile terrier, amerikansk vannspaniel, australsk gjeterhund, borzoi, finsk spets, pyreneer, irsk vannspaniel, vorstehund (strihåret)

Wow. Av disse kunne jeg tenkt med finsk spets, eller australsk gjeterhund. That's it.

Dog Breed Info Center Breed Selector

American bullnese, boston terrier, Dutch smoushond, finsk spets, fransk bulldog, glen of imaal terrier, skotsk terrier, xoloitzcuintle

Finsk spets kom opp igjen :P Xolo er morsom rase det også da :lol:

Showdog Dog Breed Selector

Top 10: Sussex spaniel, spinone italiano, collie, welsh springer spaniel, gordon setter, pembroke welsh corgi, portugisisk vannhund, tibetansk terrier, polsk owczarek nizinny

Jeg må innrømme at jeg bare har falt mer og mer for corgi :P utrolig sjarmerende skapninger :lol:

Breederretriever Dog Breed Selector

Tibetansk terrier, gordon setter, polsk owczarek nizinny, sussex spaniel, welsh springer spaniel, afghansk mynde, chesapeke bay retriever, curly coated retriever.

Polske gjeterhunden kom opp igjen.. Tilfeldighet? :P Eller sjebnen? :)

Select Smart Dog Breed Selector

Tibetansk mastiff, black russian terrier, keeshond, skotsk hjortehund, samojed, irsk rød og hvit setter, engelsk setter, briard, gordon setter leonberger

Og jeg som elsker spitz hunder da :P keeshond og samojed :lol: leonberger og tibetansk mastiff er jo bare supernydelige :P

Canis Rasevelger

Alaskan malamute, berner sennenhund, curly coated retriever, engelsk springer spaniel, flat coated retriever, grønlandshund, hovawart, kaukasisk ovtcharka, leonberger, newfoundlandshund, stabyhound, vorstehhund langhåret.

Eneste som hadde kommet hjem til meg her hadde vært alaskan malamute, grønlandshund, leonberger eller newfoundlandshund

Morsomt, elsker å ta sånne tester :P

• 3 weeks later...
Skrevet

Eukenuba Breed Selector

spanish hound

Iams Dog Breed Selector

funker ikke linken på

Animal Planet Dog Breed Selector

55 raser Siberian husky 95 %

Showdog Dog Breed Selector

1 Australian Kelpie

2 Pyrenean Shepherd

3 German Pinschers

4 German Shorthaired Pointer

5 Bearded Collie

6 Border Collie

7 Pointer

8 Australian Cattle Dog

9 Brittany

10 Weimaraner

11 Glen of Imaal Terrier

12 Swedish Vallhund

13 Irish Setter

14 Irish Red and White Setter

15 German Wirehaired Pointer

16 English Setter

17 Jack Russell Terrier

18 Portuguese Water Dog

19 Field Spaniel

20 Norwegian Buhund

21 Gordon Setter

22 Siberian Husky

23 Petit Basset Griffon Vendeen

24 Australian Shepherd

25 Boxer

Breederretriever Dog Breed Selector

1 German Shorthaired Pointer

2 Nova Scotia Duck Tolling Retriever

3 American Foxhound

4 Chesapeake Bay Retriever

5 Gordon Setter

6 Pointer (English)

7 Siberian Husky

8 Norwegian Elkhound

9 Bearded Collie

10 Harrier

11 Australian Cattle Dog

12 German Wirehaired Pointer

13 Irish Water Spaniel

14 Welsh Springer Spaniel

15 Whippet

16 Dalmatian

17 English Foxhound

18 Norwich Terrier

19 Schipperke

20 Border Collie

Select Smart Dog Breed Selector

siberian husky 55 %, er 180 raser på lista

Canis Rasevelger

Alaskan Husky

siberian husky

Skrevet

Animalplanet:

Toller NEI

Aussie KANKSKJE

Showdog.com

Pointer HA VURDERT

Kelpie KULE HUNDER

Breederretriver:

Cavalier king charles spaniel ALDRI I VERDEN!

Toller

SelectSmart.com:

100% blandingshund JA ;)

Canis:

Australsk kelpie I LIKE :drool:

Cattledog NEPPE

;)

Skrevet

Eakuanuba: Japansk Mastiff - Faktisk vurdert som rase nr. 2 :drool:

Animal planet på topp, Doberman - også vurdert. De andre var ikke noe jeg kunne tenke meg

Dog breed selector Pembroke Welsh Corgi og comondor på topp, ingen av de jeg kunne tenkt emg

select smart dog Cane Corso, Rottweiler - joda fine de ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...