Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK " Trondheim "

AnitaK

Recommended Posts

• Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Da er programmet klart, og det er dommerbytte på belgeren - nå skal de dømmes av en Edwina Thomas fra Sør-Afrika.. Ikke mer enn 29 terver påmeldt, så vi får håpe dommerdamen liker små Norriser med snipehode og tynne bein *ler* 10 groenendael da, så håpet får ligge på Dinamor og Lilli :)

EDIT: Åh, jeg glemte! Ellepell kommer jo han også! Da vet jeg hvem 3 av 10 groenendael er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
79 bernere, ingen overraskelse det i grunn.

Min neste hund skal være av en rase med maks fem påmeldte på NKKs utstillinger.

Border collie?!? :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Æsj at jeg ikke meldte på! Ville ikke stille pga at han ikke er jaktpremiert og pga usikkerheten vår i ringen, men altså.. Marianne Holmli ville jeg likt å stilt for igjen! Forrige gang tok hun seg skikkelig tid til oss, da det ikke gikk så veldig bra. Dommerelev er Arne Foss, og i tilegg så trente jeg litt agility med ringsekretæreleven for noen år siden..

Vil tro det ikke hadde vært såå skummelt å stilt da.. Jaja, gjort er gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 sorte dverger - samme som i fjor. Endel tilreisende jeg vet om, men skal bli spennende å se hvem som kommer lell.

Edit: hvis det var en utstilling jeg hadde håpet på dommerbytte på så er det vel denne. Greyhoundoppdretter og dvergschnauzere slår meg ikke som en naturlig kombinasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Da er programmet klart, og det er dommerbytte på belgeren - nå skal de dømmes av en Edwina Thomas fra Sør-Afrika.. Ikke mer enn 29 terver påmeldt, så vi får håpe dommerdamen liker små Norriser med snipehode og tynne bein *ler* 10 groenendael da, så håpet får ligge på Dinamor og Lilli :D

Ser ut som vi får nabo ringer. Skal Norrisen løpes med av andre enda?

Jeg håper at dommeren jeg skal ha også liker litt tynne ben, smekker kropp og lange neser *hilsen Talli*

Hmmmmm... bare 6 briarder - men ikke for det, det er jo langt fler enn det var i fjor. Jeg kjenner jeg er bittelitt skeptisk til å stille for noen med slikt navn: Elzbiet Chwalibog :)

*ler* Vi skal leke med samme dommer vi. Men må huske at hvis jeg får CK på begge mine så må du stille Blaze (Eller Merete om hun er der).

AK er hund nr. 2-6 i (vet hvem alle er faktisk) så da noen være AK holder før Belgerene begynner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at dommeren jeg skal ha også liker litt tynne ben, smekker kropp og lange neser *hilsen Talli*

Willy sier at det er helt feil! Dommeren skal nemlig like kompakte og kraftige karer med litt kort snute og veldig myk pels *host*.

*ler* Vi skal leke med samme dommer vi. Men må huske at hvis jeg får CK på begge mine så må du stille Blaze (Eller Merete om hun er der). AK er hund nr. 2-6 i (vet hvem alle er faktisk) så da noen være AK holder før Belgerene begynner :)

"Noen" sitter sikkert ringside allerede kl 8 på morran... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

65 springere - det er faktisk 9 flere enn på "vår" utstilling. Steike meg altså - hvor kommer det fra alle sammen?? :)

Jøss, det var jo faktisk en del det :) Spennende! Kanskje det kommer en del svensker?

Hmmmmm... bare 6 briarder - men ikke for det, det er jo langt fler enn det var i fjor. Jeg kjenner jeg er bittelitt skeptisk til å stille for noen med slikt navn: Elzbiet Chwalibog :D

Knallbra navn da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som vi får nabo ringer. Skal Norrisen løpes med av andre enda?

Du kan få lov om du har lyst, hvis ikke så fant jeg ut i Sverige at jeg kan stille henne selv :lol: Noen må uansett stå på utsiden og påkalle hennes oppmerksomhet *flir*

Willy sier at det er helt feil! Dommeren skal nemlig like kompakte og kraftige karer med litt kort snute og veldig myk pels *host*.

H*n kan like det på briarder, men ikke kelpier.. :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer dere også ja. Blir hyggelig å treffe dere igjen :icon_redface:

Ja, det blir kjempegøy! :wub: Skal du på Oppdal? Du vet ikke tilfeldigvis hvem sort/sølv jeg skal stille mot? Er 3 og 4 stk bare søn og lør. Gleder meeeeeeeeeeeeg. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...