Gå til innhold
Hundesonen.no

Royal canin schäferfor?


Recommended Posts

  • 4 weeks later...
Har hørt om flere som har hatt gode erfaringer med dette foret - men det sies at det nylig er gjort endringer i sammensetningen av foret og at det ikke lenger er like bra.

vet om flere som bruker den type for, og de er iallefall meget fornøyde, er nok litt individuellt fra hund til hund vil eg tro . :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Har hørt om flere som har hatt gode erfaringer med dette foret - men det sies at det nylig er gjort endringer i sammensetningen av foret og at det ikke lenger er like bra.

Jeg sitter her med en selger fra R.C som sier at dette ikke stemmer. Det er ikke gjort endringer på foret siden lanseringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Og jeg hører andre si noe annet. Du får tro hva du vil Gråtass - det er greit for meg.

Hvem er noen "andre"? Hvilke endringer skal dette være? Jeg vil svært gjerne vite dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Jeg har gitt den informasjonen jeg vil gi.

Du har ikke gitt noen informasjon- du har spredd rykter, som du hverken har belegg for eller kan henvise til noen som helst dokumentasjon for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvis fôret er dårligere skjønner jeg jo at folk vil vite hva som er fjernet/lagt til?? kanskje en del til og med bytter fôr pga dette da??

veit du hva som er forandret?? prøver å lære mer om fôring, og vil gjerne hvite hva som gjør et fôr dårligere, og hvorfor de velger å gjøre det hvis det er tilfelle på schäferfôret??

eller er det noe de skal prøve ut bare??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Har sendt en mail og spurt om noe er endret jeg. Er jo veldig greit for meg å vite også om jeg får spørsmål om det på jobb.

Jeg snakket med en av RC selgere i går, da han satt her i stua mi, om det var gjort endringer på foret siden lanseringen, det svarte han benektende på. Jeg tror faktisk ikke folk sitter og juger om sånt, men det er tydeligvis bare meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvis denne personen som Gråtass kjenner jobber med RC fôr og sier de ikke har forandret noe, bør ikke den du har snakket med og han være enige da?? :whistle: for er vel ikke bare noen butikker som selger RC fôr til schäfer som er forandret eller??

Smart du var Cavalita :ahappy: håper de svarer fort og vi får klart opp i detta :baby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Det vet du ingenting om. S

Vel, nå har jeg jo bedt deg om å vise til disse endringene som du påstår har blitt gjort. Jeg har ikke spekulert i noe som helst, jeg har fastslått at du desverre tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med en av RC selgere i går, da han satt her i stua mi, om det var gjort endringer på foret siden lanseringen, det svarte han benektende på. Jeg tror faktisk ikke folk sitter og juger om sånt, men det er tydeligvis bare meg..

Jeg tror deg jeg, men kanskje litt mer overbevisende om man får det svart på hvitt. Ikke vet jeg...

men hvis denne personen som Gråtass kjenner jobber med RC fôr og sier de ikke har forandret noe, bør ikke den du har snakket med og han være enige da?? :whistle: for er vel ikke bare noen butikker som selger RC fôr til schäfer som er forandret eller??

Smart du var Cavalita :ahappy: håper de svarer fort og vi får klart opp i detta :baby:

Sender endel mail med de og de pleier å være raske. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er svaret jeg fikk:

Det har ikke vært noen endringer i sammensetningen i Schäferfôret.

Det kan skje at fôret endrer litt farge fra produksjon til produksjon -

dette på grunn av fargen på de naturlige råvarene som blir brukt. Men

sammensetningen og kvaliteten er den samme!

Om du skulle få henvendelser på kvaliteten på fôret fra kunder, så ta

gjerne kontakt med oss igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Her er svaret jeg fikk:

Det har ikke vært noen endringer i sammensetningen i Schäferfôret.

Det kan skje at fôret endrer litt farge fra produksjon til produksjon -

dette på grunn av fargen på de naturlige råvarene som blir brukt. Men

sammensetningen og kvaliteten er den samme!

Om du skulle få henvendelser på kvaliteten på fôret fra kunder, så ta

gjerne kontakt med oss igjen!

Oj- se det, det var pussig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Ja - det var pussig - endring i råvarer representerer ikke endringer i foret.

Men en endring av råvarer i en slik grad at det endrer innholde gjør at innholdsregisterert må endres. (både råvarene, næringsinnhold og prosentmessig hva det er mest av i föret)

Ettersom det ikke er gjort og det er ganske så strengt på det i norge så er det jo en litt merkelig påstand du kommer med. Kanskje du kan si akkurat hva som er forandret istedet for å komme med "løse" påstander?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - det var pussig - endring i råvarer representerer ikke endringer i foret.

Dyrefôr er i større eller mindre grad basert på "man tager hva man haver" prinsippet, med tanke på hvilke råvarer (eks. ulike vegitabilske proteinkilder, slakt av ulike dyreslag/fiskesorter ect) som er tilgjengelige til hvilke tidspunkter og til hvilke priser. Derfor vil fôr alltid variere litt fra tid til tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrefôr er i større eller mindre grad basert på "man tager hva man haver" prinsippet, med tanke på hvilke råvarer (eks. ulike vegitabilske proteinkilder, slakt av ulike dyreslag/fiskesorter ect) som er tilgjengelige til hvilke tidspunkter og til hvilke priser. Derfor vil fôr alltid variere litt fra tid til tid.

Etter hva jeg vet er det ikke tilfelle hos Royal Canin. De har faste leverandører og bilene med råvarer får ikke kjøre inn på fabrikkområdet før det har blitt tatt stikkprøver av de råvarene de har med for å sjekke at det holder den kvaliteten det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...