Jump to content
Hundesonen.no

Royal canin schäferfor?

Nybegynner09

Recommended Posts

• 4 weeks later...
Har hørt om flere som har hatt gode erfaringer med dette foret - men det sies at det nylig er gjort endringer i sammensetningen av foret og at det ikke lenger er like bra.

vet om flere som bruker den type for, og de er iallefall meget fornøyde, er nok litt individuellt fra hund til hund vil eg tro . :whistle:

Guest Gråtass
Har hørt om flere som har hatt gode erfaringer med dette foret - men det sies at det nylig er gjort endringer i sammensetningen av foret og at det ikke lenger er like bra.

Jeg sitter her med en selger fra R.C som sier at dette ikke stemmer. Det er ikke gjort endringer på foret siden lanseringen.

Guest Gråtass
Og jeg hører andre si noe annet. Du får tro hva du vil Gråtass - det er greit for meg.

Hvem er noen "andre"? Hvilke endringer skal dette være? Jeg vil svært gjerne vite dette.

Guest Gråtass
Jeg har gitt den informasjonen jeg vil gi.

Du har ikke gitt noen informasjon- du har spredd rykter, som du hverken har belegg for eller kan henvise til noen som helst dokumentasjon for.

men hvis fôret er dårligere skjønner jeg jo at folk vil vite hva som er fjernet/lagt til?? kanskje en del til og med bytter fôr pga dette da??

veit du hva som er forandret?? prøver å lære mer om fôring, og vil gjerne hvite hva som gjør et fôr dårligere, og hvorfor de velger å gjøre det hvis det er tilfelle på schäferfôret??

eller er det noe de skal prøve ut bare??

Guest Gråtass
Har sendt en mail og spurt om noe er endret jeg. Er jo veldig greit for meg å vite også om jeg får spørsmål om det på jobb.

Jeg snakket med en av RC selgere i går, da han satt her i stua mi, om det var gjort endringer på foret siden lanseringen, det svarte han benektende på. Jeg tror faktisk ikke folk sitter og juger om sånt, men det er tydeligvis bare meg..

men hvis denne personen som Gråtass kjenner jobber med RC fôr og sier de ikke har forandret noe, bør ikke den du har snakket med og han være enige da?? :whistle: for er vel ikke bare noen butikker som selger RC fôr til schäfer som er forandret eller??

Smart du var Cavalita :ahappy: håper de svarer fort og vi får klart opp i detta :baby:

Guest Gråtass
Det vet du ingenting om. S

Vel, nå har jeg jo bedt deg om å vise til disse endringene som du påstår har blitt gjort. Jeg har ikke spekulert i noe som helst, jeg har fastslått at du desverre tar feil.

Jeg snakket med en av RC selgere i går, da han satt her i stua mi, om det var gjort endringer på foret siden lanseringen, det svarte han benektende på. Jeg tror faktisk ikke folk sitter og juger om sånt, men det er tydeligvis bare meg..

Jeg tror deg jeg, men kanskje litt mer overbevisende om man får det svart på hvitt. Ikke vet jeg...

men hvis denne personen som Gråtass kjenner jobber med RC fôr og sier de ikke har forandret noe, bør ikke den du har snakket med og han være enige da?? :whistle: for er vel ikke bare noen butikker som selger RC fôr til schäfer som er forandret eller??

Smart du var Cavalita :ahappy: håper de svarer fort og vi får klart opp i detta :baby:

Sender endel mail med de og de pleier å være raske. :D

Her er svaret jeg fikk:

Det har ikke vært noen endringer i sammensetningen i Schäferfôret.

Det kan skje at fôret endrer litt farge fra produksjon til produksjon -

dette på grunn av fargen på de naturlige råvarene som blir brukt. Men

sammensetningen og kvaliteten er den samme!

Om du skulle få henvendelser på kvaliteten på fôret fra kunder, så ta

gjerne kontakt med oss igjen!

Guest Gråtass
Her er svaret jeg fikk:

Det har ikke vært noen endringer i sammensetningen i Schäferfôret.

Det kan skje at fôret endrer litt farge fra produksjon til produksjon -

dette på grunn av fargen på de naturlige råvarene som blir brukt. Men

sammensetningen og kvaliteten er den samme!

Om du skulle få henvendelser på kvaliteten på fôret fra kunder, så ta

gjerne kontakt med oss igjen!

Oj- se det, det var pussig :)

Guest Jonna
Ja - det var pussig - endring i råvarer representerer ikke endringer i foret.

Men en endring av råvarer i en slik grad at det endrer innholde gjør at innholdsregisterert må endres. (både råvarene, næringsinnhold og prosentmessig hva det er mest av i föret)

Ettersom det ikke er gjort og det er ganske så strengt på det i norge så er det jo en litt merkelig påstand du kommer med. Kanskje du kan si akkurat hva som er forandret istedet for å komme med "løse" påstander?

Ja - det var pussig - endring i råvarer representerer ikke endringer i foret.

Dyrefôr er i større eller mindre grad basert på "man tager hva man haver" prinsippet, med tanke på hvilke råvarer (eks. ulike vegitabilske proteinkilder, slakt av ulike dyreslag/fiskesorter ect) som er tilgjengelige til hvilke tidspunkter og til hvilke priser. Derfor vil fôr alltid variere litt fra tid til tid.

Dyrefôr er i større eller mindre grad basert på "man tager hva man haver" prinsippet, med tanke på hvilke råvarer (eks. ulike vegitabilske proteinkilder, slakt av ulike dyreslag/fiskesorter ect) som er tilgjengelige til hvilke tidspunkter og til hvilke priser. Derfor vil fôr alltid variere litt fra tid til tid.

Etter hva jeg vet er det ikke tilfelle hos Royal Canin. De har faste leverandører og bilene med råvarer får ikke kjøre inn på fabrikkområdet før det har blitt tatt stikkprøver av de råvarene de har med for å sjekke at det holder den kvaliteten det skal.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
  • Nylig opprettede emner

• Create New...