Gå til innhold
Hundesonen.no

Ringtrening

HHC

Recommended Posts

Skrevet

Retrieverklubben avd Telemark skal prøve å få i gang en noenlunde fast ringtrening i Grenland. Vi skal begynne i morgen, men pga litt problemer med hjemmesiden har de ikke fått annonsert skikkelig. Så det er mulig vi bare blir noen få i morgen, men etter det vil nye treninger annonseres på hjemmesiden deres :icon_redface:

Åpent for alle raser (etterhvert mot en liten avgift for ikke medlemmer)

Skrevet

Ser jeg glemte tid og sted, haha :)

Vi kjører en ny trening onsdag 27.mai kl 19 på parkeringen på Gamle Urædd :D

Skrevet

Det var egentlig for å se om de annonserte med samme sted først, men regner med det, så slenger det med :ahappy:

Skrevet

Er nok i utgangspunktet drop-in, men det er bare å følge med på avd Telemark sine sider. De har hatt noe trøbbel med dem, men det ser ut som det hjelper seg litt nå. Håper vi får i gang noe fast, har savnet det her i Grenland :ahappy:

Skrevet

"Treningsvirksomheten i klubben er endelig kommet i gang igjen!

Først ute er Utstillings-/ringtrening.

Onsdag 13.mai var første trening på parkeringsplassen ved "Gamle Urædd Stadion", vis-a-vis BEHA-Gården. Instruktør på disse treningene er Kathrine Normann Gunstad som tross sin unge alder har lang erfaring som handler. Hun har i tillegg til å stille egne og andres hunder, også vært på juniorlandslaget i handling. Så hun kan masse masse om dette feltet.

Første trening kom i gang på kort varsel, men fortvil ikke om du gikk glipp av den. Ny utstillings-/ringtrening er allerede onsdag 27. mai kl 19:00, også det på parkeringsplassen ved "Gamle Urædd Stadion", vis-a-vis BEHA-Gården."

Ser mer ut som egenreklame dette da - men det er i hvertfall "annonsen" kopiert fra hjemmesiden deres :lol:

• 4 weeks later...
Skrevet

Vi hadde ny trening på onsdagen som var - med 4 ulike retrieverraser representert :)

De skal ha en trening den 24.juni

Og enda en den 22.juli (i forkant av Moss/Sarpsborg, Bjerke etc).

Alle treningene er kl 19:00 på Gamle Urædd (ved BEHA gården)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
    • Da ville jeg jo ha byttet madrass, men kanskje ventet til du har fått litt mer kontroll på problemet. Det er veldig mange ting som spiller inn her. Aktivitetsnivå og hverdagslydighet generelt, får hundene det de trenger av aktivisering og trening, har de grunnleggende hverdagslydighet inne, osv.  Når de har lært seg at det hjelper å begynne å bjeffe midt på natten er det nok en større jobb å snu det, men ikke umulig. En mulig måte å trene de til å sove et annet sted er å legge en madrass i nærheten der og sove i samme rommet, men adskilt med grinder. Det forutsetter først at de er trygge og slapper av i sengene sine i utgangspunktet. Dette krever masse trening av hundene både sammen og hver for seg. Det er vanskelig å gi veldig spesifikk hjelp uten å ha sett hundene. Det kan være du har nytte av å få hjelp av en hundetrener/adferdskonsulent for å legge en plan. Hvis du ikke vet om noen du kjenner og stoler på kan du lete her: https://atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...