Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppdal, 20-21 juni

xxx12345

Recommended Posts

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
31 sheltier :rolleyes2:

...og vi har med 5 av dem :icon_cry: Også hele 14 valper! Det var mange.. 3 aussievalper og faktisk i samme ring, det var jo kjekt. Eneste minus er så seint oppmøte på sheltie, liker best å være første rase inn, hehe..

Skrevet

Er det bare jeg som ikke finner frem, eller er det faktisk ingen springervalper påmeldt? Det har jo vært drøssevis med kull her oppe i det siste, en av oppdretterne bor på Støren, så da må de vel ha noen å stille vel?? :rolleyes2:

Skrevet

Bare tre beardiser. Easy match. :lol:

Gleder meg som en ørn! Dobbelutstillinger er dobbelt spennende, særlig når man har to hunder som skal stilles. Fire sjanser for full seier! :whistle:

Guest Dratini
Skrevet

Er det bare meg som har fått PM for søndag og ikke lørdag? Jeg vet at jeg har meldt på begge dagene...

(sitter med begge bekreftelsesmailene her...)

Guest Dratini
Skrevet

Ok, da får jeg håpe at det er postgangen som er treg, for vi fikk for søndag i går, men for lørdag har vi ikke fått noe enda :)

Skrevet
Bare tre beardiser. Easy match. :)

Gleder meg som en ørn! Dobbelutstillinger er dobbelt spennende, særlig når man har to hunder som skal stilles. Fire sjanser for full seier! :D

Og Selma er eneste parson, så det blir gruppa på meg igjen :) Men får konkurranse i terriergruppa da :)

Du, jeg gleder meg også som en ørn!

Guest cavkooik
Skrevet
Hvor mange bernere er det på søndagen?

19 voksne og 5 valper

Skrevet
Har sett på værmellinga for helga på Oppdal å det er meldt regn :icon_redface:

:wub: Så bra! B_are det ikke høljer ned så, men det er såå mye bedre med litt regn i luften enn massevis av sol!

Skrevet

Flere som ikke har fått Pm for søndag enda? Jeg tror jeg må ringe og etterlyse, selv om jeg fikk bekreftelse over telefon faktisk!

Skrevet

Veit av ei som enda ikke har fått PM for søndag som å har fått bekreftelse...

Så du er ikke den eneste .hehe

Skrevet
:wub: Så bra! B_are det ikke høljer ned så, men det er såå mye bedre med litt regn i luften enn massevis av sol!

joa, det er sant. Men kunne tenkt meg bare overskyer jeg da :wub: vil ikke ha regn :icon_redface: Blir så utrivelig :wub:

Skrevet

Det er ikke lov å ønske seg regn :) langhåret hund og regn er en særdeles dårlig kombinasjon. Særlig med tanke på at vi ikke har utstillingstelt og derfor kommer til å se ut som to druknede rotter :P

Skrevet
Det er ikke lov å ønske seg regn :P langhåret hund og regn er en særdeles dårlig kombinasjon. Særlig med tanke på at vi ikke har utstillingstelt og derfor kommer til å se ut som to druknede rotter :)

RIKTIG! Selv om jeg skal stille Dvergschnauzer så er det ikke noe kos med regn liksom.

Og med tanken på at mamma skal stille 2 sheltie/druknede rotter begge dagene :)

Skrevet
Værmeldingen har moderert seg litt, og melder pr i dag regn kun på lørdag. Satse på at den ombestemmer seg litt til :aww:

Det fikk jeg med meg jeg også. Leste innepå yr.no :)

Skrevet

Kan noen sjekke oppmøtetid for berner sennen begge dagene? Både valp og voksen, og hvilke ringer de er i.

Skrevet
Kan noen sjekke oppmøtetid for berner sennen begge dagene? Både valp og voksen, og hvilke ringer de er i.

Har bare oversikt over Lørdag jeg :P

Lørdag

Ring: 1

Dommer: Indrebø, Astrid

Berner sennenhund, 09:00

Ring: 3

Dommer: Thovar Del Solar, Alfonso

Berner Sennenhund valp, 11:00

Tok med hvem som dømmer i samme slengen jeg :D

Håper noen andre kan fortelle deg om søndagen :D

Skrevet
Har bare oversikt over Lørdag jeg :P

Lørdag

Ring: 1

Dommer: Indrebø, Astrid

Berner sennenhund, 09:00

Ring: 3

Dommer: Thovar Del Solar, Alfonso

Berner Sennenhund valp, 11:00

Tok med hvem som dømmer i samme slengen jeg :D

Håper noen andre kan fortelle deg om søndagen :D

Tusen takk! Men er nok søndagens informasjon du har der. :P Var uansett det som var mest interessant, siden det er på søndag jeg stiller!

Skrevet
Tusen takk! Men er nok søndagens informasjon du har der. :) Var uansett det som var mest interessant, siden det er på søndag jeg stiller!

hahaha :) Jeg mente jo å skrive søndag da. :) Aner ikke hvordan jeg klarte å skrive lørdag :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...