Gå til innhold
Hundesonen.no

Embla på idrettsplassen


tm100001

Recommended Posts

jeg synes det ser ut som om selen er litt stor i halsen jeg:) men hun trekker i og for seg bra, i den grad man kan dømme ut ifra ett bilde da. Men for vinterens gleder bør du lære henne å trekke med hodet opp og ikke i bakken;) (jeg sliter enda med det på min og guud hvor irriterende:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal da ha hodet ned når de trekker på den måten? Blir noe annet med snørekjøring vel?

Ellers når jeg ser igjen, ser det kanskje ut som den er stor i halsen ja, ser liksom ut som det trekkes med halsen... men kan bare være vinkelen på bildet og da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det ser ut som om selen er litt stor i halsen jeg:) men hun trekker i og for seg bra, i den grad man kan dømme ut ifra ett bilde da. Men for vinterens gleder bør du lære henne å trekke med hodet opp og ikke i bakken;) (jeg sliter enda med det på min og guud hvor irriterende:P)

Hvorfor i alle dager skal de trekke med hodet opp? Jeg prøver så godt jeg kan å få hunden til å trekke med hodet ned, og jeg ser jo lett at hun bruker musklene mer riktig når hodet er vendt mer nedover enn oppover. Tar man utgangspunkt i hest, så bruker de ryggen helt feil når de går med hodet opp, og arbeidshester som trekker tunge lass trekker best med hodet ned. SÅ forskjellig er ikke de to dyrene, at en hund bør trekke med hodet opp. Og bruker man nomesele vil selen faktisk automatisk hindre hunden i å trekke med hodet opp, pga at trekkpunktet kommer lenger ned. Bruker man en spor- og sykkelsele vil hodet komme mer opp, fordi trekkpunktet blir høyere. Hver gang jeg ser hunden min trekke med hodet opp, er jeg redd for belastningsskader.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...