Gå til innhold
Hundesonen.no

Turbilder - Boris, Nemi og Sølve!


SoppenCamilla

Recommended Posts

Takk for turen, LivB! :thumbs:

Takk for turen Soppen! Kjempefine bilder gjengen, og spesielt bra jobba at du fikk tatt fine bilder av den motvillige makrellen som egentlig bare ville lukte Nemi i rumpa... :lol: Tror Sølve er en skikkelig god "løpetidsdetektor" altså, eller er det bare inni hodet hans.. :D

Det var veldig gøy å hilse på Boris, bare synd at Sølve synes Boris var teit og satte i gang med lemenhylene sine når han kom for nærme. Sølve har aldri møtte en mops før og ble nok litt satt ut av lydene til Boris, men med litt tilvenning blir de nok gode busser tenker jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine bilder! Sølve og Nemi var jo et morsomt par :) Opposites attracts - er det ikke det det heter på nynorsk?

Camilla er en racer bak kamerat vettu :) Når det gjelder Nemi og Sølve er litt forvirring ute å går.. Sølve tror Nemi er dama hans tror jeg, mens Nemi tror Sølve er hennes valp på men måte. ;) De går godt sammen da :)

Kanskje ha med litt tekst og?

Hva med de her - Baghera og Sølve?

IMG_7244.JPG

Fineste bildet av gutta boys, tatt i fjor på denne tiden.

Flotte bilder! Sølve har blitt stor gutt jo ;)

Det synes jeg og ;) Ja, Sølve er blitt stor - han veier stabilt 4,3 kg og har mistet en del av fluene i hodet. Det er deilig med unghund synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la forresten ut de samme bildene på det engelske bullmastifforumet. Her er noen av kommentarene:

"Oh my goodness! I had to do a double take on this one before I realised it was a dog Looks like a Roman Centurion with a plumed helmet!!" Ho her hadde altså sett feil på bildet der Sølve står oppetter Nemi. :)

Neste: "I agree!!!! That's hilarious!!!!"

Neste: "Is the poodle whispering secrets in the boxer's ear? LOL Great pics"

Siste. "I agree ******* , i think they are plotting against the Pug"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la forresten ut de samme bildene på det engelske bullmastifforumet. Her er noen av kommentarene:

"Oh my goodness! I had to do a double take on this one before I realised it was a dog Looks like a Roman Centurion with a plumed helmet!" Ho her hadde altså sett feil på bildet der Sølve står oppetter Nemi. :)

Neste: "I agree!! That's hilarious!!"

Neste: "Is the poodle whispering secrets in the boxer's ear? LOL Great pics"

Siste. "I agree ******* , i think they are plotting against the Pug"

Hva! :) Jeg regner med at de synes en Romerske militær med snasen hjelm er lekkert å se på altså! *fnys* ;)

Personlig synes jeg Sølve ser ut som en sjøhest for tiden - i siluett altså - og det er selvfølgelig en fin ting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg Sølve ser ut som en sjøhest for tiden - i siluett altså - og det er selvfølgelig en fin ting. :)

;)

Fine, lille sjøhesten :) (Eller til sjøhest å være er han vel ganske stor...? Fine, store skjøhesten!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...