Gå til innhold
Hundesonen.no

Tips til valg av hjemmeside ?


Gjest

Recommended Posts

Jeg skal starte eget firma og lage hjemmeside.

Altså kan jeg godt betale litt i mnd for å ha hjemmesiden, da den bør være litt seriøs og ikke ha for mange begrensninger, men jeg trenger heller ikke det dyreste alternativet ..

Noen tips ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes min (freewebs) er lett å bruke iallefall. Det er endel alternativer også, men det er jo selvfølgelig begrensninger. Du kan velge mellom seriøse og tullete templates.

Jeg har valgt å ha en litt sånn halvseriøs template, bloggen min er nemlig useriøs nok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alle mine sider hos sircon.no. Det har jo selvfølgelig mest med at mannen min er daglig leder der, men også fordi mannen min jobber der så vet jeg hvor mye de jobber, at de er seriøse, at man får svar på supporthenvendelser osv. De har flere løsninger mtp lagringsplass og trafikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

one.com hadde jeg sett på da. Blir du ikke fornøyd med stabilitet eller annet så er det bare å flytte. Enkelt og greit og ikke hørt annet negativt enn at de er litt treg til support. Men billig er det jo og enkelt å få opp en side kjapt. litt over 200kr i året for hotell og domene er ikke all verden. Som sagt da kan du skifte til andre hvis du ikke er fornøyd og/eller firmaet krever noe annet enn hva de har (slik at de svarer kjapt på support)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier starte eget firma...

Tenker du da på nettbutikk.?

Alla butikk med bestilling av varer osv.?

Eller bare en informasjonsside.?

Om bedriften og varene.?

Om det er snakk om infoside så er one.com billig og bra...

Men de er ganske låst når det kommer til de litt mer kravstore funksjoner som php, mySQL, filstørrelser, trafikk osv...

(MySQL brukes av "dymamiske" sider som nettbutikker som eks. hundeutstyr.no og vår hjemmeside spor.se.)

Til nettbutikk ol. er domeneshop.no gull, riktignok dyrere en one.com (som er veldig billig)

one.com = 1.år 320kr, påfølgene år 220kr

domeneshop.no = 570kr pr år for medium pakke

selv har jeg alle hos domeneshop.no , beste hoteller uten restriksjoner utover 500Mb plass, som er nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhh... ikke nevn det i samme slengen da.... er LITT negativt hvis det er for et firma og også privat for å si det sånn. Uff og uff sier jeg bare ;) (har med kode å gjøre)

Høh? Gi deg da, frontpage er jo kjempekoselig :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men viktig for et firma som TS vil lage for

FP har mye og unødvendig proprietær kode og er ikke veldig opptatt av standarder. Et firma som er seriøs bør holde seg til standarder som vises likt i alle nettlesere osv som kundene/gjestene bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er snakk om infoside så er one.com billig og bra...

Men de er ganske låst når det kommer til de litt mer kravstore funksjoner som php, mySQL, filstørrelser, trafikk osv...

(MySQL brukes av "dymamiske" sider som nettbutikker som eks. hundeutstyr.no og vår hjemmeside spor.se.)

One er vel ikke så veldig låst når det gjelder php og mySQL? Syns databasene der fungerer greit, i hvertfall til mindre prosjekter. Filstørrelser er derimot begrenset hvis man f.eks skal ha online bilderedigering/forminskning og man ikke vil bruke albumløsningen som følger med webhotellet.

Er ellers enig i at domeneshop er bedre hvis man skal ha større siter og/eller mer avanserte ting. Og 500MB pleier å holde lenge hvis man ikke skal ha spesielt store filer som f.eks bilder eller video med veldig høy oppløsning.

Men tilbake til trådstarter, så hadde det vært lettere å anbefale noe hvis vi fikk vite mer om hva slags ting du skal ha på sidene (se Tores spørsmål), og om hvordan du har tenkt til å lage/redigere dem. Skal du f.eks lage alt selv fra scratch og laste opp, eller skal du ha et opplegg hvor du redigerer innhold online via nettleseren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

One er vel ikke så veldig låst når det gjelder php og mySQL? Syns databasene der fungerer greit, i hvertfall til mindre prosjekter. Filstørrelser er derimot begrenset hvis man f.eks skal ha online bilderedigering/forminskning og man ikke vil bruke albumløsningen som følger med webhotellet.

Er ellers enig i at domeneshop er bedre hvis man skal ha større siter og/eller mer avanserte ting. Og 500MB pleier å holde lenge hvis man ikke skal ha spesielt store filer som f.eks bilder eller video med veldig høy oppløsning.

Men tilbake til trådstarter, så hadde det vært lettere å anbefale noe hvis vi fikk vite mer om hva slags ting du skal ha på sidene (se Tores spørsmål), og om hvordan du har tenkt til å lage/redigere dem. Skal du f.eks lage alt selv fra scratch og laste opp, eller skal du ha et opplegg hvor du redigerer innhold online via nettleseren?

Tja.. Jeg kunne ikke hatt mine hjemmeside på one.com - hadde blitt en hel masse krøll! Jeg har lagd i Joomla, og har blitt anbefalt å holde meg langt unna one.com pga diverse som apache, MySQL, osv.

Jeg har forresten domene + hotel hos golarge.no, 75kr + moms for domene, 120kr for hotel, 1GB. Veldig kjappe på support, får alltid svar i løpet av dagen (eller neste morgen hvis jeg skriver sent på kvelden). ;) Veldig fornøyd, aldri noe krøll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten domene + hotel hos golarge.no, 75kr + moms for domene, 120kr for hotel, 1GB. Veldig kjappe på support, får alltid svar i løpet av dagen (eller neste morgen hvis jeg skriver sent på kvelden). ;) Veldig fornøyd, aldri noe krøll.

Det var Sircon som hadde supporten for GoLarge før, fram til mars. Spent på å se hvordan det fungerer for dem nå som de tar supporten selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var Sircon som hadde supporten for GoLarge før, fram til mars. Spent på å se hvordan det fungerer for dem nå som de tar supporten selv..

Jasså! Det var faktisk interessant. ;) Jeg skrev siste supportticket for noen dager siden, og merket ingen forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Jeg kunne ikke hatt mine hjemmeside på one.com - hadde blitt en hel masse krøll! Jeg har lagd i Joomla, og har blitt anbefalt å holde meg langt unna one.com pga diverse som apache, MySQL, osv.

Jeg har forresten domene + hotel hos golarge.no, 75kr + moms for domene, 120kr for hotel, 1GB. Veldig kjappe på support, får alltid svar i løpet av dagen (eller neste morgen hvis jeg skriver sent på kvelden). :) Veldig fornøyd, aldri noe krøll.

Jeg har et egenutviklet CMS som fungerer helt fint på one.com, bortsett fra minnebegrensningen i forbindelse med redigering av bildefiler over en viss størrelse. Men hvis man bruker en ferdigpakke som Joomla, så er man jo selvfølgelig avhengig av å ha et webhotell som er kompatibelt med det.

GoLarge har jeg ikke prøvd, men det høres jo interessant ut, forutsatt at det har større minnekapasitet enn One. Kanskje jeg får ta en titt på det :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for masse tips :)

Mulig firma ble litt misvisende, da tenkte dere kanskje et større firma.

Men jeg skal starte enkeltmannsforetak og det jeg skal drive med er alternativ behandling av dyr.

Så jeg skal ha informasjon om behandlingen, utdannelsen min, lokaler, priser o.l

Muligens artikler, spørsmål / svar side

Mulig det blir litt kjøp og salg også, men isåfall ikke i stor grad, og antageligvis ikke nettbutikk.

Kanskje en del av den blir litt mer privat med info om egne dyr og blogg og sånn, med mindre det kanskje er smartere å holde det adskilt.

Så jeg klarer meg sikkert fint med noe 'enkelt' bare hakket bedre enn gratishjemmesidene ?

Har ikke kommet så langt i tankeprossesen enda, og har aldri laget hjemmeside før.

Men har en flink bror som kan hjelpe meg, samt en venninne som er mac designer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...