Gå til innhold
Hundesonen.no

Vingle-Petter

tm100001

Recommended Posts

• Svar 268
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Skal jeg kjøpe halsbånd og kobbel i mørkebrunt eller lysebrunt lær?

Mørkt! Alltid mørkt! Og iallefall på Berner :)

Edit: Nå er jeg ferdig utendørs! :P Eller, det vil si... Ferdig med å vaske veranda, møbler og trapp i det minste :P

Så da kan jeg fortsette innendørs :P

Skrevet

Skal jeg spise mat nå, selv om jeg egentlig ikke er sulten? Eller skal jeg vente til jeg får anledning (dvs. sånn rundt halv sju) og bruke penger på mat, selv om jeg egentlig ikke har råd?

Skrevet

Dilemma:

1. Vi har to kokeplater, en stor kjele og skal ha mat.. tips? IKKE pølser! det har jeg fått nok av ;)

2. skal jeg vaske dusjen så jeg får badet som jeg ikke har fått gjort siden torsdagen pga flytting og badet mitt er ikke ferdig ennå? (dog jeg har ikke rene klær utenom undies) eller skal jeg bli med ei venninne (eller skal hun lese til prøven sin på torsdag?) og la hundene bade og fotografere det?

Skrevet

Du skal seff vaske dusjen så du får dusja sjøl :P

Også skal venninna di begynne å lese til eksamen ;)

Det er mest fornuftig. Bikkjene kan bade senere :P

Skrevet
Du skal seff vaske dusjen så du får dusja sjøl :P

Også skal venninna di begynne å lese til eksamen ;)

Det er mest fornuftig. Bikkjene kan bade senere :P

oki :P

Skrevet

Wok og suppe eter ikke gubben, Spaghetti... hmm men nudler ;) Det kan man eta tror jeg.. funker det på papp ? :P

Skrevet

Jeg har ett skikkelig kvalitets-dilemma her...!

Skal jeg spare pengene jeg fikk på kortet i dag til.. øhm.. noe, eller skal jeg brenne de på noen nye halsbånd til damen..?

Og i tillegg, skal jeg skulke første timen teori på Fjellanger sitt valpekurs, som jeg vært på x-antall ganger før, og dermed bli sett på som en skikkelig slask de neste gangene, eller skal jeg gå der, og skuffe min lillesøster med at kino utgår til neste uke????

Skrevet

Dersom du allerede har et brukbart halsbånd: Spar pengene! Sett de inn på egen sparekonto, se dem vokse, og gled deg over det når du har råd til å unne deg noe ekstra fint om en stund.

Gå på kurs, ta kinotur en annen gang!

;)

Hm...

Skal jeg:

Lage tomatsuppe og ostesmørbrød eller noe mer fancy som grønnsaksgryterett m / ris og salat?

Skrevet

Æh, ikke for alvorlig håper jeg, er jo et dilemma:

1.Lage en tråd om frustrasjonene med bikkja og dermed blottlegge meg og risikere å bli kalt det ene og det andre men kanskje få noen gode innspill...

eller 2.la være så jeg slipper å angre på at jeg babler i vildens sky på nett?

Skrevet

Lage tråd. Det fins veldig mange dyktige folk her inne som kan gi deg gode råd og hjelpende ord, så får du eventuelt ignorere de som ikke kan å oppføre seg, men som heller slenger dritt.

Skrevet

1.Lage en tråd om frustrasjonene med bikkja og dermed blottlegge meg og risikere å bli kalt det ene og det andre men kanskje få noen gode innspill...

Lag tråd, ta imot tipsene og lukk ørene for teit og usaklig kritikk. Det står respekt av å spør om råd til ting du ikke ser løsningen på selv ;)

Skrevet

gå kveldstur eller hagelufte? :P

Edit: Gutta har vært ute i to timer tidligere idag hvis det har noen betydning ;)

Skrevet

Legge meg eller se på cold case?

har lyst til å se cold Case.. Men vet jeg må opp grisetidlig i morgen for å rekke å lufte bikkjene ordentlig før jobben ;)

Skrevet

da burde du legge deg, men jeg hadde sett cold case hihih

hmmm...

Skal jeg gå langtur i skogen eller bytur i morgen??

Skrevet

Skrive tråd ;)

da burde du legge deg, men jeg hadde sett cold case hihih

hmmm...

Skal jeg gå langtur i skogen eller bytur i morgen??

Bytur. Sosialisering er viktig!

Skrevet
Hagelufte :P

tror det er det du vil ha ha

Ja det var igrunnen det,men jeg kvinnet meg opp å gikk en liten runde faktisk ;)

Skrevet

Vel jeg har ett par dilemmaer. Det ene er om jeg skal betale ekstra for å få satt på extension til dreads, vente i en halv evighet og lage dreads av mitt eget hår , eller bare ikke ta dreads i det hele tatt! Det andre er rett og slett om jeg skal begynne å blogge igjen, eller ikke.. Vanskelige valg!

Skrevet
Vel jeg har ett par dilemmaer. Det ene er om jeg skal betale ekstra for å få satt på extension til dreads, vente i en halv evighet og lage dreads av mitt eget hår , eller bare ikke ta dreads i det hele tatt! Det andre er rett og slett om jeg skal begynne å blogge igjen, eller ikke.. Vanskelige valg!

Det første tørr jeg ikke blande meg i, det andre: JA! Begynn å blogge!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...