Gå til innhold
Hundesonen.no

når kommer vampyrnavn hundene?


henrikke

Recommended Posts

:getlost:

Sitter her og filosoferer .For ikke så mange år siden var det lord of the rings dilla for alle penga... da jeg var på Sølenkurs i 2004 så myssa det med frodo'er, Gandalfer og andre alvenavn..

Nå som fjortis trenden er Twilight... når kommer moten med Edward, Bella, og resten av Cullen familien?

Eller er dette kun min lille verden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he :getlost:

Jeg var innom vampyrnavn jeg også, dog ikke fra twilight da. Synes Lestat var litt kult. (fra interview with a vampire)

Men Twilight er jo ikke i nærheten av så populært som ringenes herre var, det var jo virkelig et fenomen. Og det synes jeg ikke dette er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja der sier du noe. Men jeg ser for meg at det er flest ungdommer og yngre folk som leser de bøkene,så jeg tror ikke det vil bli det samme som LOTR egentlig. Men hvem vet?

Jeg for min del er fryktelig glad i Harry Potter,og Felixen har fått navnet sitt fra de bøkene,og jeg har en liten drøm om engang å eie en gronnis ved navn Sirius :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nemlig... så, hva blir neste motetrend i hunder?? La spekulasjonene strømme

(vurderer å ha en Edward neste gang, men sååå fjortiz i hue som en kan være da så mååå det vurderes)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buffy heter jo det hun heter og jeg prøvde å påvirke eier av kullbror til å kalle ham Spike! Endte opp med å hete Fanta da.... høh... :ahappy:

Vampyrinspirert, men ikke Twilight... Så da er det vel ikke bra nok? :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buffy heter jo det hun heter og jeg prøvde å påvirke eier av kullbror til å kalle ham Spike! Endte opp med å hete Fanta da.... høh... :ahappy:

Vampyrinspirert, men ikke Twilight... Så da er det vel ikke bra nok? :getlost:

Fanta, istede for Spike :wub:

Jeg skal ha en hund som heter Spike, en gang. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om en god del hunder ved navn Bella, men om det har noe med Twilight og gjøre er jeg ikke sikker på :ahappy: Charlie også er jo normalt, og om jeg hadde hørt noen rope Edward i skogen, vet jeg ikke om jeg hadde kobla det til Twilight med en gang :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om et par Twilight-kull allerede. Men vet ikke om det er bestemt enda.

Også hadde jeg en fugl som het Bilbo ( etter å ha lest Hobbiten), men det var leeenge før Ringenes herre- filmene da. Faktisk 13 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Ja der sier du noe. Men jeg ser for meg at det er flest ungdommer og yngre folk som leser de bøkene,så jeg tror ikke det vil bli det samme som LOTR egentlig. Men hvem vet?

Jeg for min del er fryktelig glad i Harry Potter,og Felixen har fått navnet sitt fra de bøkene,og jeg har en liten drøm om engang å eie en gronnis ved navn Sirius ;)

Jeg vet om en hovawart som har "Sirius Svaart" som en del av stamtavle-navnet sitt. Også andre kjente navn fra serier og bøker. Hos oss får alle valper Pokemón-navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;)

Jeg har allerede tenkt på twilightnavn eller Harry Potter navn på neste hund... Katten min heter forøvrig Lucius etter Lucius Malfoy! ;)

Dratini:

og DER forsto jeg kullnavnene dine! ;) Syns det var noe kjent med noen av dem da jeg har lest, men koblet ikke før nå!

Edit:

Haha, og nå, etter å ha kikket på pokemonnavn, så ser jeg jo at Dratini og er en pokemon! Jeg har vist ikke fulgt godt nok med på Pokemon! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om en god del hunder ved navn Bella, men om det har noe med Twilight og gjøre er jeg ikke sikker på ;) Charlie også er jo normalt, og om jeg hadde hørt noen rope Edward i skogen, vet jeg ikke om jeg hadde kobla det til Twilight med en gang ;)

Hehe, tviler vel litt på at det kommer derfra. Hvor mange elghunder heter ikke Bella liksom? Som står i hundegårder året rundt? Tviler på eier der er Twilight fan ;)

Nå skal ikke jeg uttale meg om navn fra Twilight da.. Ikke sett filmen enda, og ikke lest bøkene. Men jeg leter konstant etter navn til nye pusekatten som muligens blir født i disse dager. Og et vampyr navn på en piraja av en kattunge hadde ikke vært det dummeste. Men det er IKKE pga Twilight evnt. Det er i tilfelle fordi jeg finner et navn som kunne passe. :P

Forøvrig lot jeg meg jo påvirke av "Buffy" i sin tid da, men dåp av schæfern i 1999. Navn på resten av de jeg har døpt kommer ikke fra noen spesiell serie eller annet. Lucifer, Luna, Psycho, Terror, Gizmo, Itchy, Anubis.... (de dyrene jeg har bestemt navn på i voksen alder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en hovawart som har "Sirius Svaart" som en del av stamtavle-navnet sitt. Også andre kjente navn fra serier og bøker. Hos oss får alle valper Pokemón-navn.

Jeg hadde en million pokemon kort når jeg var mindre. Jeg kjente igejn dratini, men jeg trodde ikke at en voksen person ville oppkalle seg etter en pokemon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en million pokemon kort når jeg var mindre. Jeg kjente igejn dratini, men jeg trodde ikke at en voksen person ville oppkalle seg etter en pokemon ;)

Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en barneserie med fantasifigurer. Foreldrene mine hadde aldri i verden gjort det liksom :P

Jeg syns det er helt glimrende genialt jeg! Hvor mange oppdrettere er det vel ikke som har ringenes herre navn på valpene sine. Orginalt å ta ett annet konsept :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke umulig hunder i fremtiden får ett vampyr navn, men ikke etter twilight nødevendigvis.. har ikke sett eller lest noe av det jeg. men jeg elsker vampyrer :P Lestat er så utrolig kult navn og har veldig lyst til å bruke en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
:P

Jeg har allerede tenkt på twilightnavn eller Harry Potter navn på neste hund... Katten min heter forøvrig Lucius etter Lucius Malfoy! :P

Dratini:

og DER forsto jeg kullnavnene dine! :P Syns det var noe kjent med noen av dem da jeg har lest, men koblet ikke før nå!

Edit:

Haha, og nå, etter å ha kikket på pokemonnavn, så ser jeg jo at Dratini og er en pokemon! Jeg har vist ikke fulgt godt nok med på Pokemon! :P

Det er jo veldig mange å velge mellom også :P Da vi hadde vårt første kull fantes det nesten 400 forskjellige, nå har det kommet enda flere :P Flere av hundene har andre navn til daglig da :P

Jeg hadde en million pokemon kort når jeg var mindre. Jeg kjente igejn dratini, men jeg trodde ikke at en voksen person ville oppkalle seg etter en pokemon :P

Hva er så gæli med det da? Kan det ha noe med alderen til barna i huset å gjøre kanskje? Eller kanskje fordi en av våre hunder faktisk heter noe med "Dratini"? Eller kanskje en kombinasjon av begge? Er alle opprettere "barnslige" om de kaller opp kull etter forskjellige tegneserier?

Jeg er garantert barnslig, for jeg elsker å bygge lego med DratiniJunior, være avstandslek ved MH osv. Det er vel kanskje slik at man ikke er voksen før man tør å innrømme at man er barnslig :P

(om den alderen din er riktig, så kunne jeg ha vært mora di :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig det er stilig at en søker inspirasjon til navn med ting som LOTR, det er jo mange pene navn og jeg ser god grunn til og ville bruke dem. Harry Potter, Twilight og Pokemon også. Men synes det er litt tungvindt at annen hver hund heter Casper eller Mira foreks som vel var to av de mest brukte hundenavnene i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg tror hunder kommer til å få navn fra Twilight? Jeg har akkurat sett filmen, og har bestemt at ungene mine kommer til å hete Edward og Isabell til mellomnavn... :) (jeg som egentlig ikke liker navnet Edward. Før nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...