Gå til innhold
Hundesonen.no

God veterinær i Bergen?


Bananen

Recommended Posts

Bare ikke gå på Bergen smådyrsklinik, har dårlig erfaring derfra, dyrlægen der turde ikke håndtere Einstein i helbreds undersøkelsen(han står helt stille og siger ingenting), så hun endte med at vaccinere ham i ryggen i steden for løshuden i nakken.

Derudover mente de at Einstein (55kg) og Charlie (15kg) skulle have samme dosering af frontline hvilket de ikke skal da det jo er indelt efter vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulf Erlandsen ved Tertnes/Gården dyreklinikker, beste å oppdrive i Bergen, han er virkelig flink! :ahappy:

Ellers bruker jeg også Petvett i Eidsvåg, flinke og hyggelige :getlost:

Myrbø er også flinke, og rimelige, samme med Stend :wub:

Ellers slenger jeg meg på det som sies om Bergen smådyrklinikk.. Og mer til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røntging: Vel, Thomas på Stend har veldig godt rykte. Andre ting tar jeg hos Dyreklinikken Bergen Vest hos Jannicke. Ingen av disse to er nok blant de rimeligste. Men de har gode rutiner (bortsett kanskje fra skrankedamene på Stend som insisterte på at jeg måtte ta med stamtreet til Sofus når han skulle røntges. At han var blandingshund betydde liksom ikke noe *ler* = er jo en minor på trynet, men i lengden = veldig irriterende!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Fana Dyreklinikk (Jo Amundstad mener jeg dyrlegen heter.)... Kunne ikke vært mer fornøyd, hverken meg eller hunden.. :getlost: Vært på mer eller mindre alle klinikkene i Bergen, og synes ikke noen er bedre enn Jo.. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker hovedsaklig Janicke på Bergen Vest Dyreklinikk, Christa og Per Erik er helt ok også om det er krise ;)

Ved ledd/muskelproblemer, hd røntging, halting osv bruker jeg Thomas Øyo på Stend eller Ann Kristin Milde på Myrbø.

Erlandsen på Tertnes er også flink, men personlig synes jeg at han er altfor glad i penger ;)

Har ikke så god erfaring med Petvett på Eidsvåg.

Edit: Glemte Askøy Dyreklinikk, veldig fornøyd med både Helen og Nina(?*glemsk*) der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Fana Dyreklinikk (Jo Amundstad mener jeg dyrlegen heter.)... Kunne ikke vært mer fornøyd, hverken meg eller hunden.. ;) Vært på mer eller mindre alle klinikkene i Bergen, og synes ikke noen er bedre enn Jo.. ;)

Jo Amundstad jobbet tidligere med Erlandsen på Tertnes/Gården :P

Erlandsen på Tertnes er også flink, men personlig synes jeg at han er altfor glad i penger ;)

Jeg har aldri opplevd en dyrlege som tenker mindre på penger, enn akurat Erlandsen. Han hjelper uansett om man har råd der og da, og finner alltid en løsning..

Manfår virkelig behandling og oppfølging verdt pengene der. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker også dyreklinikken Bergen vest.. Har vært hos flere der. Bea var mye syk som valp/unghund og vi har fått veldig god service og hjelp av de fleste dyrlegene der.

Vi bor i sentrum så tenkte det var praktisk å gå på smådyrklinikken, men der går jeg IKKE igjen.. Dyrlegen der var REDD for Bea når jeg var der med henne som VALP og hun hadde øyebetendelse.. Jeez.. og Bea bare stod og logret og ville kose..

Dyrleger skal ikke være redde for hunden..

(Oooog hvis du flytter til Bergen må du bli med på hundetreff ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd en dyrlege som tenker mindre på penger, enn akurat Erlandsen. Han hjelper uansett om man har råd der og da, og finner alltid en løsning..

Manfår virkelig behandling og oppfølging verdt pengene der. :P

Hver sine erfaringer tydeligvis :P

Velkommen til Norges vakreste by, anebanana :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker askøy dyreklinikk Hellen og Hilde(skal vel snart ha baby så det blir vel en stund til jeg ser henne igjen nå) som jobber der er vi veldig fornøyde med, men treffer på andre nyklommlinger der også av og til.

Sist vi var der med eldste hunden for hun klødde seg så mye i øret så var det en ny dyrelege der som ikke jeg har sett før og hun virket som om hun var redd små hunder. Små hunder har en tendens til å være lit glefstet sa hun til en kunde som bestilte time for å få en kloklipp på en liten hund(og det sier vel sitt). Så når Tinka var på bordet så skvatt hun til når hun peip når hun skulle sjekke øret hennes(redd for at hun skulle bite), også den snille hunden som aldri gjør noe gale da. Nei sånne folk burde finne noe annet å jobbe med synes jeg, man bør ikke være så redd for dyr når man blir dyrelege.

Ellers så har jeg kun gode erfaringer med Smådyrklinikken(Lisbeth Holtet) Myrbø, Tertnes og Bergen vest.

Stend har jeg fått en smule opp i halsen etter flere dårlige erfaringer oppigjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...