Rapporter
-
Hvem er aktive 0 medlemmer
- Ingen innloggede medlemmer aktive
-
Nye innlegg
-
Det meste kan gjøres feil, og for ekstremt. De fleste sitter ikke to timer ved et kjøpesenter hver dag. De fleste hunder trenger ikke at det skjer masse, hver dag, så lenge de jevnt over får nok aktivisering. Jeg tør påstå at de som er aktive nok til å oppsøke kurs og treninger og ha fokus på treningsprogram for hunden neppe er de som er de ekstreme tilfellene som forårsaker problemer for hunden. Det er heller de som tolker enkelthendelser og uttalelser uten å sette seg mer inn i hundehold enn det de ser i en enkelt episode eller to.
-
Fint å ha hund som finner roen, men jeg må si at når "ro-trening" er viktigere enn alt annet, så lurer jeg på om man har valgt feil rase. Hvor mange timer pr. døgn har vi egentlig til å være aktiv med hunden vår? Hunden (/valpen/unghunden) sover hele natta, er i ro når de voksne er på jobb og unger på skolen. Og når man endelig skal kunne gjøre noe, oppleve, og lære ting, så skal hunden trene ro ... Sitte på en benk og se på andre gjøre ting, eller putte hunden hvis den er for vilter i et bur. Ser venner skryte av at de har sittet i 2 timer ved et kjøpesenter og viser bilde av en hund som sløver. Og det var det som skjedde den dagen. Og maaaaange andre dager. For "ro" kan man ikke trene for mye av tydeligvis. Ei jeg gikk på kurs med fortalte at BC'en hennes satt ofte i 20 til 22 timer i bur pr. døgn for å lære den ro 😵 (den ble avlivet noen mnd etter, tror det var pga adferdsproblemer). Greit å trene ro, men når ro er noe man alltid skal trene på, og vise frem sløve hunder (=understimulerte?) er en seier (skryt på FB) så tenker jeg at hund kanskje ikke er noe for deg likevel
-
Av VisningsnavnPåkrevd · Skrevet
Ro-trening, ja da er jeg med. Passitivitet er dessverre et belastet ord når det gjelder hundetrening, så greit å spesifisere. -
Så klart vil jeg det, og jeg takket jo for innspillet om å ha eget teppe i sofaen til hunden, det var en god idé
-
-
Nylig opprettede emner