Gå til innhold
Hundesonen.no

Nå er jeg sint!

Ina

Recommended Posts

Jeg gikk på tur med Eso bortover en rolig grusvei, det er veldig sjelden det kommer biler der, så jeg slapp han løs så han fikk løpe fra seg litt.

Når vi var nesten på toppen så kom postbilen i 100 og skitfart oppover veien. Eso legger seg rett ned for å gjete, jeg tar tak i halsbåndet, og postbilen kjører forbi i FULL fart, ikke snakk om å bremse ned.

Når vi var på tur hjem igjen, så kom postbilen tilbake. Denne gangen var Eso gaaaanske mange meter foran meg, han drev å herjet med ei grein han hadde funnet. Nok en gang så la han seg ned for å gjete når bilen kom nærmere. Jeg var nesten kommet bort til ham og tatt tak i halsbåndet da hun suste forbi i høy fart. Hun så tydelig at Eso lå der, og at jeg ikke hadde fått tak i ham!

Men det var forseint, i det bilen passerte så reiste Eso seg og løp rett inn i siden/fronten på bilen, han fikk ene labben litt under hjulet, for han hylte til. Jeg sto å kauka som ****, men hun kjørte videre som ingenting. Eso kom tilbake til meg etter å ha løpet etter bilen noen meter.

Når jeg kom tilbake til boligfeltet, så så jeg hun sto borte ved et poststativ, jeg gikk rett bort til henne å sa ifra:

Jeg: Så du ikke hunden som sto rett foran bilen!?

Hun: Neeei, jeg så ikke noe hund?

Jeg: Du kjørte over labben på den!! Så du seriøst ikke hunden som løp ved siden av bilen din?

Hun (begynner å bli ganske spak..): Neeei..

Jeg: Men så se å bruk speila på bilen din da, å lær deg å senke farta! Det går mange folk med løse hunder bortover den veien hver eneste dag.

Altså, hunden min skal jo ikke løpe etter biler, men hadde jo hun bremset ned/ sett at jeg hadde fått tak i halsbåndet, så hadde jo ikke dette skjedd! Jeg mener de skal bremse ned uansett.. Både om jeg hadde vært der med hund eller om jeg hadde gått der selv, for det er ikke så veldig bred vei at det gjør noe.

Steike jeg er forbanna! Hun fikk høre det av meg å ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan ikke ha kjørt over labben t bikkja for da hadde den blitt knust rett og slett..Bilen veier ca et tonn. og få tusen kg over en liten hundepote ville betyd manfoldige operasjoner for deg fremover. Så enten så fikk han sikkert vondt av å "kræsje" i den eller så kvapp han. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hun var nok veldig heldig. ble selvfølgelig kjørt rett til sykehuset, men hoppet opp og ned i senga med en gang med bare et lite rødt merke ved lysken. sto masse om det i avisen og det ble fortalt på tv og radio og sånn, at hun hadde englevakt...

Håper det går bra med Eso ja!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vettu, da har jeg måtte ha hunden min i bånd resten av livet, å det kan jeg nok ikke.. :) Skal jeg gå til et område der det ikke er sjans for at det kommer biler, så må jeg bruke bil ganske mange kilometer, og deretter gå opp mot fjellet, vanskelig hver eneste dag.

Men uansett, hun fikk så det holdt, så hun bremser nok ned neste gang hun ser meg eller andre som går med hunden løs her.

Nei jeg vet ikke, han hylte ihvertfall når han smalt i siden på bilen.. Mulig han fikk seg et trykk i siden eller bare vart skremt. Men han oppførte seg helt normalt når vi gikk hjem igjen, og han haltet ikke heller noe, så.

Ahh, jeg kommer til å hate den postkjerringa for alltid heretter! Dette er jo området hvor ALLE slipper hundene sine, og hun VET at det går hunder løst der flere ganger om dagen! Det leker også unger der, tenk om det var en unge som sto i veien der istede for hunden min da..

Senka farten med 20 km/t, så hadde ikke dette vært noe problem det, for da hadde jeg kommet meg bort til hunden og tatt tak i den før den drittkjerringa kom så nærme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"der hvor det kan komme biler"- det kan komme biler OVER ALT! Stille, rolige grusveier kan plutselig bli yndlingsstedet for rånerne.. Det blir det samme som at "der det kan komme biler kan ikke barnet ditt leke". Det var fryktelig uansvarlig av henne, og takk og lov at det gikk bra med Eso!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når hun kjørte alt for fort?? Det e rjo DET saken går ut på.. At hunden gjeter eller går løs er et annet problem.. Tenk om det var en trering da! "åh, postmann pat bil" og løp ut i veien.Hvis du kjører 20 km for fort på en dårlig grusvei er det no way du klarer å unngå ungen.. Hadde det også vært morens feil? Fordi hun ikke passet på barnet sitt godt nok?

Sorry, men jeg er ikke enig med deg. Folk som kjører for fort skulle ikke kjørt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror aldri jeg kunne klart å kjefte noen huden full for å ha kjørt på MIN løshund, som gjeter biler...

Som man reder, så ligger man. Beklager, ikke vondt ment. Bare min ærlige mening.

Hehe, greit for meg det. Men jeg har ikke noe problem med å kjefte henne huden full når hun drev med den tullekjøringa, hadde hun bare bremset ned! Du skal ALLTID bremse ned når man ser voksne, barn, dyr langs sånne smale veier. Nærmeste huset med barn i var 50 meter unna, så det hørte jo til boligområde (jeg var på vei til å kalle han inn når hun kom kjørende..)

Men - men, det gikk heldigvis bra denne gangen, og jeg tror nok hun følger litt med neste gang hun ser folk/dyr langs veien. Kanskje hun har lært seg å se litt i speila sine etter at jeg ga henne en leksjon i det også.. :roll:

Tja, jeg fikk ihvertfall utagert litt idag da, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror aldri jeg kunne klart å kjefte noen huden full for å ha kjørt på MIN løshund, som gjeter biler...  

Som man reder, så ligger man. Beklager, ikke vondt ment. Bare min ærlige mening.

jesus..du innser at kjerringa kunne drept eso?! tviler sterkt på at fartsgrensen på en rolig vi på støren er 100 og h*lvete! folk skal ha så mye vett i huet ,at de bremser, hvertfall siden hunder er løs! det finnes nesten ikke et sted i nerheten der det er 0% sjans for at det kommer bil. det jeg gjør, om hunder er løs, og det kommer bil er at jeg stiller meg midt veien, peker og vifter med armene. stopper de ikke da, har jeg et problem, men de fleste stopper :D

kjempefint at det gikk bra da! :) kunne jo gått riktig ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ALLTID bremse ned når man ser voksne, barn, dyr langs sånne smale veier.

Jeg er veldig enig i at man må passe fartsgrensen når man kjører på grusveier hvor det kan komme unger/dyr.

Men nå hadde det seg slik at hun hadde jo ikke sett Eso da.... :wink:

Men til Wulfi som alltid har bånd på hunden sin hvor det KAN komme biler:

Har hunden din noengang gått uten bånd? Da kan jo ikke du gå på LP eller agility trening heller for der kan det også komme biler. Syns jeg skulle sett noen løpe med bånd på hunden i en agility konkuranse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, stakkars Eso :-o . Håper det virkelg gikk bra med han. Wulfi det er ikke lett å komme ett sted uten biler. Til og med i skogen på en liten vei har Elwira nesten blitt påkjørt. Slutt å bare legg inn dritt, det er greit du sier meningen din men denne kjerringa kunne like gådt drept en løs hund som ett lite barn. Virkelig uansvalig av henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Eso ikke fikk noen fysiske skader da. Kanskje han holder seg unna biler neste gang?

Har opplevd engang at det kom en motorsykkel i full fart innover grusveien som vi pleier å gå. Lunah var selvfølgelig løs og jeg regna ikke med at det skulle komme motorsykkel innover der, siden veien er stengt med en bom. Men neida, det kom en motorsykkel innover i 100000 km i timen. Heldigvis fikk jeg tak i Lunah før den kom.

Folk tar ikke hensyn vett. Sinnsykt irriterendes. Godt hu fikk høre det da, så senker hu (forhåpentligvis) farta i framtida.

Også at hu ikke stoppa engang! Herregud. Hvis hu ikke greier å følge med på veien når hu kjører så skulle hu ikke hatt førerkort.

Kan du ikke si i fra til posten a? Så kanskje hu mister jobben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et dust post bud... :-o

Hun hadde nok hørt fra meg å... fijhbehcbaopybourv! :lol:

Synes de som kjører då fort er mongo i høyden.. selv om de er flinke til kjøre bil.. kommer det noe i veien har de INGEN KJANGS å bremse i tide...

Tenk om det hadde vært en unge...Eller et annen dyr..

HUn kunn ha bremset ned litt til du hadde for tatt Eso.. Men vi får håper at han nå skjønner at Biler ikke er så bra å gjete...

Nå ble jeg litt irritert...jeg å..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff da det var virkelig leit.

men det første er at de som kjører postbiler har tydeligvis en tedens til og tro at de er kongen på veien og har lov til alt.

har hørt mange rare historier om dem

for det andre.

er jeg enig med wulfi.

du kunne ha hatt hunden i bånd når den gjetter etter biler og når postbilen kommer en vei så er det stor sansynlighet for at den kommer tilbake.

men jeg håper da hunden din har det bedre stakkar litten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, fytti rakkern :evil:

Skjønner godt at du ble forbanna! Hvorfor er det alltid bilene som skal ha førsterett på veien?? Grøss.. Stakkars Eso! Håper i det minste han lærte noe av det da :lol: At biler kanskje ikke er så kult å gjete allikevel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...