Gå til innhold
Hundesonen.no

Gode albumsider


Toller

Recommended Posts

Driver med en ny hjemmeside nå, og trenger en side hvor jeg kan ha bilder (skal linke fra siden min). Har photobucket og picasa, men syns ikke de er så gode.. mye forstyrrelser på sidene osv.

Har du noen gode sider? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Porta. Men det fungerer jo ikke på samme måte som Picasa osv; Porta er et gratis program du laster ned til maskinen din, lager album i, og laster opp albumene til hjemmesiden din. Jeg liker Porta fordi det er kjapt, man kan velge mellom tre forskjellige måter albumene skal vises på, og det er et veldig enkelt design som ikke tar fokuset vekk fra bildene. Liker ikke Picasa - treigt og masse "støy" på siden. Du kan se hjemmesiden min for eksempler på Porta-album, Anette har også, og jeg mener Belgerguri har. Finnes sikkert flere her på doggis som har også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å! Det ser skikkelig bra ut! :) Problemet er bare at jeg ikke finner hvor jeg kan laste det ned :)

Huldra har lagt ved linken til siden man laster ned fra i begynnelsen av innlegget sitt litt lenger opp i tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og etter du har kommet deg inn på linken scroller du deg ned til "Download and history" rett under der står det: Download the latest official version of Porta [v1.04, 606 KB] (Windows version packaged by NSIS). :) Eller så kan du jo egentlig bare trykke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og etter du har kommet deg inn på linken scroller du deg ned til "Download and history" rett under der står det: Download the latest official version of Porta [v1.04, 606 KB] (Windows version packaged by NSIS). :lol: Eller så kan du jo egentlig bare trykke :P

Da gjør jeg det! :P Takk for hjelpen! Men får ikke gjort det før til helgen.. For programmet funker ikke på skole-pc'en. Men etter helga må dere se på siden min og de nye bildene! :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler også porta! Veldig enkjelt og greit "program" :lol: Jeg har et annet "design" på albummet enn det Huldra har, så det er jo bare å ta en titt :Plink

Enig med deg. Genialt og enkelt program. Tilogmed jeg hånderer det

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Problemet" med Porta er at du trenger webhotel, eller et sted på nettet hvor du kan lagre albumene. Det koster ikke all verdens (jeg betaler under 150 kr/året) for stort nok hotell, og da ligger både albumene og hjemmesiden min der. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Porta. Men det fungerer jo ikke på samme måte som Picasa osv; Porta er et gratis program du laster ned til maskinen din, lager album i, og laster opp albumene til hjemmesiden din. Jeg liker Porta fordi det er kjapt, man kan velge mellom tre forskjellige måter albumene skal vises på, og det er et veldig enkelt design som ikke tar fokuset vekk fra bildene. Liker ikke Picasa - treigt og masse "støy" på siden. Du kan se hjemmesiden min for eksempler på Porta-album, Anette har også, og jeg mener Belgerguri har. Finnes sikkert flere her på doggis som har også. ;)

Hm, det er noe jeg ikke skjønner med Picasa. Er det flere "typer" av dette ute på nett? Folk jeg kjenner som har dette forteller at de laster opp bl.a. filmer og da kan de "ta bilder" fra filmen og legge dette som vanlig foto. Videre, at de kan redigere og velge enkeltvis hvilke bilder som skal brukes i blog o.l. Men, detter får jeg ikke til. Jeg har Picasa via gmail. Har dette noe med saken å gjøre? For sånn som det er nå, har jeg klart flere funksjoner i photobucket enn tilgjengelig i Picasa'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det er noe jeg ikke skjønner med Picasa. Er det flere "typer" av dette ute på nett? Folk jeg kjenner som har dette forteller at de laster opp bl.a. filmer og da kan de "ta bilder" fra filmen og legge dette som vanlig foto. Videre, at de kan redigere og velge enkeltvis hvilke bilder som skal brukes i blog o.l. Men, detter får jeg ikke til. Jeg har Picasa via gmail. Har dette noe med saken å gjøre? For sånn som det er nå, har jeg klart flere funksjoner i photobucket enn tilgjengelig i Picasa'en.

Aner ikke. Har aldri hatt picasa, eller dvs - har aldri prøvd det. Men min opplevelse av det som "leser" av en side er helt horribel. Trykker jeg på et album og kommer til et picasa-album, gidder jeg aldri å se på bidler der. Jeg orker rett og slett ikke å sitte og trykke på alle småbildene, alternativt trykke meg forbi alle bildene jeg ikke vil se. Mulig de har noen geniale funksjoner, men de har jeg tydeligvis aldri hatt behov for. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å lage porta album her nå, men er det virkelig sånn at man må ha web hotel ja? ;) For øyeblikket har jeg faktisk ikke 150 kr, så det hjelper lite at det er så billig. For dere ser ikke dette dere?: file:///C:/Users/Jeanette/Desktop/Asles%20stuff/album/index.html Naturlig nok..

Da må jeg bare spørre om det er noen andre sider der ute? Eller er det bare Porta som duger, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, klarer ikke å se den linken. :P Du trenger nok webhotel, men hvordan er det med home.no for tiden? Der kan man vel laste opp noe, og det er gratis? De er ustabile, men det er et alternativ til du får skikkelig hotel. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, klarer ikke å se den linken. :P Du trenger nok webhotel, men hvordan er det med home.no for tiden? Der kan man vel laste opp noe, og det er gratis? De er ustabile, men det er et alternativ til du får skikkelig hotel. ;)

Får vel ta noe midlertidig ja. Får surfe litt rundt og sjekke litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...