Gå til innhold
Hundesonen.no

Litt hjelp med fransk kritikk?

SoppenCamilla

Recommended Posts

Skrevet

Meget god hund

Veldig brunt hode (??)

Normale tenner

Veldig bra også ser jeg ikke hva som står videre... slurveskrift :ahappy:

Ja ikke en kløpper i fransk akkurat.

Skrevet

prikk lik min kritikk det jo.. hehe.... Det betyr: Meget god hund, pent hode, normalt bitt. Særdeles god over og under linjer, god muskelatur. Godt utrykk... (fikk ringsekterær som skrev for dommeren til å oversette for meg :wub: )

(hadde vi samme rase camilla siden vi fikk prikk lik kritikk tro??? ) hehe... :ahappy:

Skrevet

Tja, fransk... Ikke siden -88...

Veldig god hund

Veldig godt hode

Normalt bitt

Veldig gode linjer ?? og ?? (noen steder som jeg ikke skjønner) - kanskje over og underlinje?

Veldig gode ledd -betyr sikkert godt vinklet

Godt temperament

Litt treig ser jeg...

Skrevet
prikk lik min kritikk det jo.. hehe.... Det betyr: Meget god hund, pent hode, normalt bitt. Særdeles god over og under linjer, god muskelatur. Godt utrykk... (fikk ringsekterær som skrev for dommeren til å oversette for meg :D )

(hadde vi samme rase camilla siden vi fikk prikk lik kritikk tro??? ) hehe... :D

Hjelpes, vi må jo nesten ha det! :):D

Skrevet
Hjelpes, vi må jo nesten ha det! :):D

Vil det si at Baghera er en veldig overvokst og feil farget og nedrøytet dvergschnauzer eller er Blondie en klorbleket 90 graders maskin vasket bullmastiff med ekstrem hårvekst?? :D

Skrevet
Vil det si at Baghera er en veldig overvokst og feil farget og nedrøytet dvergschnauzer eller er Blondie en klorbleket 90 graders maskin vasket bullmastiff med ekstrem hårvekst?? :)

Siste var morsomst! :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig vanskelig å si hva som er "bedre" uten å vite hvordan forutsetningene ser ut. Hvis det er hjelp til rasevalg du vil ha så er det kanskje greit å lage en egen tråd til det med informasjon om hvilken erfaring du har med hund, hvordan hverdagen din ser ut, hvor mye aktivitet vil hunden få, har du planer om noe målrettet aktivitet/sport osv. Hvilke kriterier har du mtp. lyd, pelsstell, støvsuging, størrelse på hunden?  Med denne informasjonen er det lettere å gi råd om en rase som kan passe til ditt potensielle hundehold. Det er helt sikkert flere raser som kan passe kriteriene, og mange som ikke gjør det. 
    • Svarer dere begge to her. Ser at dette kanskje er en god grunn til å vurderer andre raser. Kanskje Aussie eller Collie er bedre?
    • Har ofte erfaring med at de jeg spør på utstillinger eller andre stevner bare roser hunderaser helt og forteller kun det positive. De jeg snakka med på messen var kun positive til rasen.
    • Jeg har møtt noen fine individer, men ikke nok til at jeg tenker at rasen er en fin og god brukshund. Alt for mye merkelig mentalitet ute å går, og allergi og hd
    • Hunder lever fint med tre ben, jeg ser ikke at en amputert tå vil utgjøre store problemer for en såppas sprek rase. Hvis hunden ellers er frisk og sprek ville jeg gjort det, selv om den er godt voksen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...