Gå til innhold
Hundesonen.no

Prosjekt tispetruse


Recommended Posts

Her er en liten bildeserie som viser første forsøk på å lage en stygg, men komfortabel og praktisk tispetruse til ei whippettispe.

Den første ble litt sid, men kan brukes. Hun har ikke løpetid på ei god stund ennå, så har ikke fått prøvd den i praksis, men tenkte andre kunne bli inspirert til å prøve noe lignende og evt. komme med forslag til forbedringer?

Det man trenger:

- Tubebandasje kjøpt på bandasjebutikk for 75,- kr meteren.

- En gammel (eller ny) frottésokk.

- Symaskin.

- Moderate syferdigheter (eller som i mitt tilfelle kjenne noen som har det)

Nå vet jeg ikke helt hvordan bandasjen vil klare seg i vask ennå, men har satt sydamen min i sving med å sy opp en del så de ikke må vaskes så ofte.

Bandasjen:

bandasje_web.jpg

Sokker, en skåret til med hull for hale:

sokker_web.jpg

Halehullet sydd sammen (alle sømmer er enkle sikksakk, minst mulig tykkelse på sømmene som kan gnage):

sokk_med_som_web.jpg

Bandasjen klippet til og sydd:

bandasje_med_som_web.jpg

Halesiden:

ferdig_haleside_web.jpg

Andre siden, med truseinnlegg:

ferdig_med_innlegg_web.jpg

Motevisning (ser ut til å tolerere den fint)

gullet_med_truse_web.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig! Jeg har ikke hverken sykunnskaper eller symaskin, så jeg går for den enkle løsningen ved å kjøpe til henne. Hun tolerere den godt, men slipper å gå med den 24/7 da. Jeg er redd for at den som alt annet på dette dyret skal gi gnag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker heller aldri tispetruse hele døgnet, men siden hun nå en gang er whippet og dermed regner senga mi som sitt domene, er det greit å ha noe... Gnag er også grunnen til at jeg helst ikke vil bruke kommersielle tispetruser. Har ikke funnet noe som ikke virker litt ubehagelig. Disse ser hun faktisk ikke ut til å la seg merke med noe særlig (lot de bare sitte på etter å ha prøvd dem - hun gikk bare rett og la seg igjen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet alternativ er å kjøpe truser til mennesker, klipp hull til halen, putt inni truseinnlegg eller lignende, ta på hunden, og slå en liten knute eller strikk rundt det som er "tilovers" på ryggen for å få det stramt nok. Om en er redd for gnag kan en kjøpe sømløse truser, eller microfiber :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet alternativ er å kjøpe truser til mennesker, klipp hull til halen, putt inni truseinnlegg eller lignende, ta på hunden, og slå en liten knute eller strikk rundt det som er "tilovers" på ryggen for å få det stramt nok. Om en er redd for gnag kan en kjøpe sømløse truser, eller microfiber :wub:

Denne varianten har jeg brukt også! Har brukt tispetruse på natta for det er "tettest" siden snipa selvfølgelig ligger i senga, Men har tatt patent på "gammel g-string med strikk/knute og truseinlegg"-ideen :ahappy:

Men du Bardmand, den trusa der så fin ut asså, kan du ikke bare begynne å masseprodusere til whippetbefolkningen! Jeg melder zoey frivillig so gratis som testpilot for prosjektet! (dette medfører selvsagt gratis produktester :wub: ) hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne varianten har jeg brukt også! Har brukt tispetruse på natta for det er "tettest" siden snipa selvfølgelig ligger i senga, Men har tatt patent på "gammel g-string med strikk/knute og truseinlegg"-ideen :wub:

Men du Bardmand, den trusa der så fin ut asså, kan du ikke bare begynne å masseprodusere til whippetbefolkningen! Jeg melder zoey frivillig so gratis som testpilot for prosjektet! (dette medfører selvsagt gratis produktester :ahappy: ) hihi..

Hehe, "fin" kan man vel knappest kalle den, og noen masseproduksjon tror jeg ikke arbeidskraften min er så veldig interessert i. :wub: Dessuten var jeg jo spesielt fornøyd med gjenbruken av gamle sokker, og så mange gamle sokker har jeg ikke!

Truseidéen var heller ikke dum, men da hadde jeg vært nødt til å kjøpe nytt, tror jeg. Ser liksom for meg den knuten jeg måtte slå på ryggen hennes om hun skulle passe en av mine gamle boxere. :)

Har også fått forslag om å bruke "up-and-go"-bleier, men jeg frykter at Gullet ville revet den sund. Dessuten var det dette med gjenbruk, da.

Vel, det gjenstår å se hvordan disse trusene fungerer i praksis, men jeg er optimist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet alternativ er å kjøpe truser til mennesker, klipp hull til halen, putt inni truseinnlegg eller lignende, ta på hunden, og slå en liten knute eller strikk rundt det som er "tilovers" på ryggen for å få det stramt nok. Om en er redd for gnag kan en kjøpe sømløse truser, eller microfiber :ahappy:

Dette gjorde jeg også da Chicka hadde løpetid, hun er kasterert nå.

Hun blødde lite/var flink til å vaske seg, men hos mormor så kom trusen på, ingen gnag eller ubehagligheter :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert tips!:) Jeg for min del bruker pampers til mine:P Klipper et hull til halen, teipe igjen akkurat ved borrelosen så den ikke glir opp og kastes etter bruk. Takk KIWI minipriser for bleieavtalen! Men med større hunder enn greyhound blir det litt verre. Kan jo gå over til Tena. De har også fine bleier som passer til den aller største hunden man kan finne;) Dyrt er det jo selvfølgelig:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...