Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva slags fugl er dette?


Havana

Recommended Posts

Ja, der var den jo :P Tusen takk! Hadde mistanke om at det kanskje kunne være en tamand, siden den ikke så ut som noen av de vanlige ville andeartene i Norge. Den i linken var også observert ved Akerselva nå i april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅr vi er inne på dette temaet, så er det noen fugler jeg er veldig nysgjerrige på, spm jeg lurer på hva er. De er oppe på jordene, der som jeg rir avogtil. Det er veldig øde der oppe, så det kan hende fuglene trives på øde plasser. Bare sauer der.

De har en veldig rar lyd, blanding mellom 17. mai fløyte og kattungemjau. Uff, dårlig i å forklare jeg. :P Det er ikke så lett å se de så nøye, for de er så sky, og så flyr de så fort. Men de er svarte med hvitt.

Noen som vet hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅr vi er inne på dette temaet, så er det noen fugler jeg er veldig nysgjerrige på, spm jeg lurer på hva er. De er oppe på jordene, der som jeg rir avogtil. Det er veldig øde der oppe, så det kan hende fuglene trives på øde plasser. Bare sauer der.

De har en veldig rar lyd, blanding mellom 17. mai fløyte og kattungemjau. Uff, dårlig i å forklare jeg. :P Det er ikke så lett å se de så nøye, for de er så sky, og så flyr de så fort. Men de er svarte med hvitt.

Noen som vet hva det kan være?

Skjære? :P Neida. Prøv å få tatt bilde av dem, eller fortell litt mer. Hvor store er de? Er de langbeinte, langt nebb, store flokker eller par, etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅr vi er inne på dette temaet, så er det noen fugler jeg er veldig nysgjerrige på, spm jeg lurer på hva er. De er oppe på jordene, der som jeg rir avogtil. Det er veldig øde der oppe, så det kan hende fuglene trives på øde plasser. Bare sauer der.

De har en veldig rar lyd, blanding mellom 17. mai fløyte og kattungemjau. Uff, dårlig i å forklare jeg. :P Det er ikke så lett å se de så nøye, for de er så sky, og så flyr de så fort. Men de er svarte med hvitt.

Noen som vet hva det kan være?

Her var det ikke så mye informasjon å gå utifra. Kan det være vipe? http://ansatte.uit.no/trekkfugl/SIDE_VIPE.HTML (Bare et innfall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke helt sånn.

Lyden til denne fuglen minner litt om de fuglene på jordet. Men lyden til fuglene jeg hører er mye lengre, liksom. Den har ikke så korte skrik. Det er de to første skrikene som ligner litt.

Vipe høres slik ut: http://www.rspb.org.uk/wildlife/birdguide/...pwing/index.asp

(Hehe, Pablo lurte fælt på denne lyden :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...