Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger hundepass

Birte

Recommended Posts

Skrevet

Jeg reiser til Trondheim torsdag 14. mai, og trenger derfor hundepass til Sico. Han er en Nova Scotia Duck Tolling Retriever-hann på litt over 4 år.

Jeg bor i Oslo, så om jeg hadde funnet en som kunne passe han i Oslo-området hadde det vært det beste, men jeg kan ta han med på toget til Trondheim dersom det er noen der som hadde hatt mulighet (eventuelt langs Trondheim-Oslo-banen).

Litt info:

- Han er rolig av seg inne

- Har ikke noe problem med å være alene hjemme en arbeids- eller skoledag.

- Går fint med barn (mennesker generelt), men katter og store hannhunder er han ikke særlig fan av.

- Ligger ikke i bur bortsett fra i bil

- Ukomplisert og grei

Har jeg glemt noe vesentlig, er det bare å spørre.

Liker ikke tanken på å levere han til fremmede særlig godt, men føler meg egentlig tryggere ved å spørre her enn noen andre steder.

Birte :blink:

Skrevet

Har sendt deg PM :blink:

og kom på nå at jeg skrev ikke hvor jeg bodde..:)

Bor på Strømmen nå og flytter til Lørenskog i slutten av mnd :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Håper på det. Behandler er iallefall positiv, jeg blir litt negativ merker jeg basert på tidligere erfaring. Men det er positivt at hun ikke halter eller noe sånt og tilsynelatende bygger fin og jevn muskulatur og ifølge behandler er myk og fin med god bevegelsesfrihet i ledd. 
    • Artig med rykk-og-napp-voksing😬 Håper vondt'er er forbigående🤞
    • Zelda vokser som ugress, dessverre i så stor grad at hun har litt problemer med muskulære spenninger (håper iallefall det er alt det er), men vi koser oss masse og hun utvikler seg fint tross alt og litt enkel behandling holder ting i sjakk. Gleder meg dog til hun ser litt penere og mer balansert ut, så fort fronten tar igjen bakparten så skyter bakparten fart igjen og vokser 5 cm "over natten".  Og håper hun ikke blir alt for stor. 🙈 Håper på mange fine valpevennlige turer ila høsten,  har så smått begynt å trene litt, lærer utrolig fort, men merker godt at det ikke er en rase som er avlet for bruk lenger. Iallefall ikke særlig målrettet. Men det bor en del i henne så tipper det blir en gøyal hund å trene på sikt når man bare får kanalisert det litt bedre.   
    • Det er hundrevis av hunderaser, så det er litt av en jobb å liste alle. I prinsippet er kanskje myndene de mest krevende fordi de er selvstendige, egenrådige og har høyt jaktinstinkt. Men det er også individuelt.
    • Hvilke hunderaser er vanskeligst å ha løse utenom båndtvangen? Sikkert de med mye jakt. Men hvilke?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...