Gå til innhold
Hundesonen.no

Hoffespam!


Guest Dratini

Recommended Posts

Guest Dratini

Nå har jeg tatt mot til meg og ordnet en liten hoffespam. Var usikker på om den skal hit eller i "min hund", valget ble her, da jeg ikke kommer til å lage en egen tråd for hundene mine... Bildene er tatt mellom 2004-2009, utenom bildet av Charon som er fra vinteren 1996/1997. Og ja, bildene er av ymse kvalitet, tatt med forskjellig kamera og ikke redigert så veldig mye (kun størrelse på de fleste).

Trekkhund (Amy trekker, Zuma i bakgrunnen)

2008_0202tur0018.jpg

Lydighet (Amy)

amy0104.jpg

Sporhund (helt i begynnelsen av sporet og aller første spor. Odin)

odin_spor1.jpg

Psyko? (Amy)

amy1005_4.jpg

Elsker snø (Amy og Odin)

amy170107.jpg

amy301006_2.jpg

odin170107_3.jpg

Elsker vann (Amy og Odin)

2008_0606_bade.jpg

Klovn? (Odin)

odin012407.jpg

Søt/sjarmerende (Charon)

char_valp.jpg

Piercing/piraya (Zira)

nr1_bite.jpg

Barnekjære (Odin, "junior" og Amy)

ute_mmartin1.jpg

Og "litt av hvert"

Amy og Zuma

2006_1204takeoff.jpg

Zuma

2006_1204zuma1.jpg

Fenris og Zuma

2007_0124zuma_fenris.jpg

Amy, Zuma & Sasha

sasha_amy_zuma301006_1.jpg

Sasha og Zuma

sasha_zuma301006_3.jpg

Zuma

zuma170107_1.jpg

Zuma & Amy

zuma_amy170107.jpg

Amy

2007_0128amy1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Så fine de er! Trente redning med en hoffe i Tr.heim da vi bodde der + fikk besøk av en annen hoffe. Trivelige hunder! Nå trener det visst en i NRH her i Tromsø :D

Ja, de er fine :ahappy: (sånn helt uten påvirkning :lol: ).

Kanskje dere trente med Fiadh (ei sort tispe) mener de bor i Folldal nå. Besøk... Hmm... Kanskje det var Khiva? Husker du fargene på de to?

Den i Tromsø er fra Brukshoffet :lol: (Brukshoffets Hertuginne Alexandra og hundefører/eier Marie-Therese Federhofer). Den har "nettopp" bestått klasse-b vinter NRH, Hovedkurs Nord- Norge 2009.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Flotte hunder! Synes den blÅnde er så fin. :lol:

Takker. Og ja, han er fin (synes vi også :ahappy: ) Aner ikke hvor mange ganger vi har fått beskjed om:

1 - Det er den nydeligste golden'en de har sett på mange år!

2 - Vi har blitt lurt! For det er iallefall ikke en Hovawart, for de finnes ikke i blond...

Og mange andre kommentarer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er fine :ahappy: (sånn helt uten påvirkning :lol: ).

Kanskje dere trente med Fiadh (ei sort tispe) mener de bor i Folldal nå. Besøk... Hmm... Kanskje det var Khiva? Husker du fargene på de to?

Den i Tromsø er fra Brukshoffet :lol: (Brukshoffets Hertuginne Alexandra og hundefører/eier Marie-Therese Federhofer). Den har "nettopp" bestått klasse-b vinter NRH, Hovedkurs Nord- Norge 2009.

Hm, jeg husker ikke helt, men jeg tror den vi trente i NRH med var svart og brun og den vi fikk besøk av var gul. Mulig den gule bor/bodde på Orkanger.

Stilig at de har B-godkjent vinter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg husker ikke helt, men jeg tror den vi trente i NRH med var svart og brun og den vi fikk besøk av var gul. Mulig den gule bor/bodde på Orkanger.

Stilig at de har B-godkjent vinter :ahappy:

Kunne der vært mi? Husker ikke om jeg hadde henne med da jeg var å så på leiligheten din på jakobsli? Hun var ikke blond, men overtegna SMT. Ingen andre hoffer som har bodd på orkanger (untat Fidah, sort. og en smt hann oppi dalen) på mange år.

chaisy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Hm, jeg husker ikke helt, men jeg tror den vi trente i NRH med var svart og brun og den vi fikk besøk av var gul. Mulig den gule bor/bodde på Orkanger.

Stilig at de har B-godkjent vinter :D

Er det lenge siden da? Er ikke mange blonde som har holdt til på Orkanger. Vår blonde hannhund var hos Fenrisgutten en stund, utenom han så vet jeg ikke om mange der. Ei heller om det er så mange smt som har trent med NRH i Midt-Norge. Fenris er en av de få som har bestått rekruttklassen i Midt-Norge :lol:

Kunne der vært mi? Husker ikke om jeg hadde henne med da jeg var å så på leiligheten din på jakobsli? Hun var ikke blond, men overtegna SMT. Ingen andre hoffer som har bodd på orkanger (untat Fidah, sort. og en smt hann oppi dalen) på mange år.

chaisy.jpg

Fineste Chaisy :ahappy:

Hannen som bodde "oppi dalen" hadde vel vært ca 6 år nå (Hermann), Fiadh er født 12/9-2000 (Waldenwart's Schwartze Baronin Fiadh, 04026/01).

å,kjempe nydelig!Var jo ei frøken jeg kjenner også :D

Jepp, hun var litt mindre på de bildene jeg la ut her :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne der vært mi? Husker ikke om jeg hadde henne med da jeg var å så på leiligheten din på jakobsli? Hun var ikke blond, men overtegna SMT. Ingen andre hoffer som har bodd på orkanger (untat Fidah, sort. og en smt hann oppi dalen) på mange år.

chaisy.jpg

Næmmen, ER det deg :ahappy: Jeg var innom hjemmesiden din her nylig for å se om det var du, men greide ikke helt å huske. Så gøy, da :lol: Mulig det var hunden på bildet, jeg husker desverre ikke helt.

Er det lenge siden da? Er ikke mange blonde som har holdt til på Orkanger. Vår blonde hannhund var hos Fenrisgutten en stund, utenom han så vet jeg ikke om mange der. Ei heller om det er så mange smt som har trent med NRH i Midt-Norge. Fenris er en av de få som har bestått rekruttklassen i Midt-Norge :D

Dette var i 2001-2002.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Næmmen, ER det deg :ahappy: Jeg var innom hjemmesiden din her nylig for å se om det var du, men greide ikke helt å huske. Så gøy, da :lol: Mulig det var hunden på bildet, jeg husker desverre ikke helt.

Dette var i 2001-2002.

Det var nok sikkert Chaisy, for jeg vet ikke om andre blonde i Trøndelag enn Odin (vår blonde) samt Chaisy's søster (og Odins halvsøster) Chabina som levde tidlig på 2000-tallet i Trøndelag.

Fiadh ble født i 2000 og er sort, Khiva kan det ikke ha vært for hun er født i 2002. Og etter en sjekk i min database, så er det ikke mange hoffene det kunne ha vært. De fleste er født på 80-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en egen hoffe-tråd! Her kommer jo også rasens allsidighet frem :icon_confused:

Flotte hunder du/dere har :lol:

Edit:

Ang. "elsker vann", har jeg en a-typisk hoffe..?

Frøkna her hopper elegant over/passerer rundt alle små vanndammer.. Fikk henne til å vasse i vannkanten i fjor sommer, men hun ville ikke svømme den luringen.. Vi får prøve igjen denne sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Fine hundene!

Takker :P De er bare :P

Endelig en egen hoffe-tråd! Her kommer jo også rasens allsidighet frem :P

Flotte hunder du/dere har :P

Edit:

Ang. "elsker vann", har jeg en a-typisk hoffe..?

Frøkna her hopper elegant over/passerer rundt alle små vanndammer.. Fikk henne til å vasse i vannkanten i fjor sommer, men hun ville ikke svømme den luringen.. Vi får prøve igjen denne sommeren.

Så godt å høre at andre synes de er flotte også :P

Neida, enkelte trenger litt tid på seg til å finne ut at vanner gøy :P Zuma vasser enda hun. Tror jeg må uti med henne nå til sommeren :P

Nydelige hunder :P

Takker :P De er bare så "gosselige" og jeg blir helt :P av å holde på med de :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Veldig nydelig.
    • I natt var jeg kjempeheldig, for jeg fikk en venninne på besøk, og hun bare: kan hun ikke overnatte hos oss? Jeg bare JAAAAAAA:) Så jeg har sovet MASSE- og det trengte jeg.  Deilig at tassen din også sover gjennom natta nå. (nesten)
    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...