Gå til innhold
Hundesonen.no

Valper over på fast føde


Caroline&Lillemor

Recommended Posts

Er det noen som har tips til hvordan jeg kan få valpene til å spise valpefor? Har bløtet det opp og hatt leverpostei i og alt, men de spiser kun om de får karbonadedeig :)

Tidligere idag blandet jeg karbonaden i tørrforet og da spiste de litt, men må som oftest "mate" de for at de skal få i seg nok, vil ikke de skal bli vant til å bli matet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Mine valper er vel ca like gamle som dine. De første to tre gangene så ga jeg bare ren kjøttdeig uten vann og salt fra hendene mine, deretter så blandet jeg ut kjøttdeigen med godt oppbløtt valpefor og litt lunkent vann. De spiser bedre om det er litt varme i maten for det er de vant til fra melka. Du kan også lunke litt biola og ha over blandingen, men man må mose det godt sammen også gradvis ta bort kjøttdeigen. Etter tre dager med denne oppskriften, så spiste ihvertfall mine valpefor av hjertens lyst. De er noen grådige monstre nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Godt oppbløtt tørrfor (man setter i vann neste måltid når de får det første) - ta på en skvett vann - tilsett en skvett biola - eller aller helst Royal Canine valpemelk - mos tørrforet med stavmixer - varm litt i mikroen - og vips så har du en velling som valpene elsker og som inneholder det de trenger.

Etter at jeg begynte med den blandingen så er det slutt på all matvegring - de spiser som gale fra første gang man serverer maten - aldri noe problem.

1. og 2. kullet vi hadde var skikkelig vanskelig å få til å spise - da var det kjøttdeig, eggeplommer, og en hel masse dill - fra kull 3 var det tørrfor og RC valpemelk og det fungerer 100%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt oppbløtt tørrfor (man setter i vann neste måltid når de får det første) - ta på en skvett vann - tilsett en skvett biola - eller aller helst Royal Canine valpemelk - mos tørrforet med stavmixer - varm litt i mikroen - og vips så har du en velling som valpene elsker og som inneholder det de trenger.

Etter at jeg begynte med den blandingen så er det slutt på all matvegring - de spiser som gale fra første gang man serverer maten - aldri noe problem.

1. og 2. kullet vi hadde var skikkelig vanskelig å få til å spise - da var det kjøttdeig, eggeplommer, og en hel masse dill - fra kull 3 var det tørrfor og RC valpemelk og det fungerer 100%

signeres det med valpefor most og tilsatt morsmelkserstetning.

Jeg har også dog gode erfaringer med å hele i en dæsj geitemelk, så jeg hadde det enkelte ganger også. Sånn for variasjonesn del. Og alt glei ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo faktisk royal canin valpemelk så det kan jeg prøve:) Håper de sluker det! Tar eeevig lang tid å mate de om jeg er nødt å gi maten fra hånden min med alle seks!

Fra en ting til en annen: I natt ble jeg holdt våken til klokken halv fem om natten, ene tispen hylte, peset og stresset! Tett før jeg mistet forstanden! Ikke var hun sulten, ikke var hun kald, prøvde alt. Når jeg tok henne ut av valpekassen og ned på gulvet så sovnet hun plutselig.. Noen som vet hva det kan vær? Tror hun tester vettet mitt,hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...