Gå til innhold
Hundesonen.no

PM NDK avd. BERGEN

Calina

Recommended Posts

Skrevet

NORSK DOBERMANN KLUB BERGENSGRUPPEN

Inviterer til utstilling m/valpeskue og LP på Vestkanten 24.mai 2009

Dommere eksteriør; Dan Eriksson og Kenneth Edh, Dommer LP; Knut Veland

Gruppe 1.Kenneth Edh,Bearded Collie,Bouvier Des Flandres,Polsk Owczarek Nizinny,Pyreneisk gjeterhund,Pyreneisk gjeterhund m/korth.hode

Gruppe 2. Dan Eriksson,Affenpinscher,Aidi,Anatolsk gjeterhund,Appenzeller sennenhund,Bordeux dogge,Boxer,Broholmer,Bullmastiff,Cane Corso,Castro laboreirohund,Dobermann,Dogo Canario,Dvergpinscher,Dvergschnauzer hvit,Dvergschnauzer salt/pepper,Dvergschnauzer sort,Dvergschnauzer sort/silver,Engelsk mastiff,Entlebucher sennenhund,Grosser schweizer sennenhund,Howawart,Karst gjeterhund,Kaukasisk ovtcharka,Landseer,Leonberger,Napolitansk mastiff,Perro dogo mallorquin,Pinscher,Pyreneerhund,Pyreneisk mastiff,Rafeiro do Alentejo,Riesenschnauzer salt/pepper,Riesenschnauzer sort,Rottweiler, Russisk sort terrier,Sankt Bernhardshund korthåret,Sankt Bernhardshund langhåret,Sarplaninac,Schnauzer salt/pepper, Schnauzer sort,Sentralasiatisk ovcharka,Serra de Estrelahund,Serra de Estrelahund korthåret,Shar Pei,Smoushond,Spansk mastiff,Tibetansk mastiff,Uruguayan Cimarron,Østeriksk pincher.

Gruppe 3.Kenneth Edh,Silky terrier, Yorkshire terrier

Gruppe 5.Kenneth Edh,Kleinspitz,Mexikansk nakenhund liten,Mexikansk nakenhund mellom, Mexikansk nakenhund stor,Pomeranian

Gruppe 6.Kenneth Edh,Dalmatiner,Rhodesian ridgeback

Gruppe 9.Kenneth Edh,Bichon Frisè,Bichon Havanais,Boston terrier,Cavalier King Charles spaniel,Chiahuahua korthåret,Chiahuahua langhåret,Chinese Crested,Chinese Crested powder puff,Griffon belge,Griffon bruxellois,Japanese chin,King Charles spaniel,Lhasa Apso,Løwchen,Malteser,Mops,Papillon,Pekingeser,Pet

it Brabancon,Phalène,Shihtzu,Tibetansk spaniel,Tibetansk terrier.Dan Eriksson,Dvergpuddel (alle farger), Mellompuddel (alle farger), Stor puddel (alle farger), Toy puddel (alle farger)

Gruppe 10.Kenneth Edh,Afghansk mynde,Azawakh,Borzoi,Greyhound,Irsk Ulvehund, Italiensk mynde,Polsk mynde,Saluki,Skotsk Hjortehund,Sloughi,Spansk galgo,Ungarsk mynde,Whippet

Påmelding og betalingsfrist; 24.04.09

Påmelding: Norsk Dobermann Klub-Bergensgruppen,Postboks 137 Kristiansborg,5822 Bergen. Email: [email protected]

Bankgiro:3624.51.27213

Påm.avgift:Ekst/LP kr 310.- Veteran/valp kr 200.- Ekst/LP(samme hund) kr 410.-F.o.m 3.hund m samme reg. eier betales 1/2 avgift.Rabatt regnes av laveste avgift,og kun dersom bet. er mottatt innen fristens utløp (gjelder ikke vet/valp). Alle innbetalinger merkes med hundens reg.nr, rase og navn. Det beregnes 50% tileggsavgift på alle påmeldinger som ikke er betalt innen fristen.Påmeldingen kan alternativt bli returnert(jfr. Utst. reglene pkt.4.1) Påmeldingen er økonomisk bindene.

Kontakt telefon; Bente Line Nordtveit, tlf. 45 27 82 07

Utstillingen holdes etter NKK`s regler.Vi forebeholder oss rett til dommerendringer,og vi etterstreber at valper vil bli dømt av rasedommer

Vi ønsker alle våre utstillere og gjester varmt velkommen ! :)

Vi har som vanlig supre loddpremier,samt mat og drikke til salgs :D

• 2 weeks later...
Skrevet

Nå er snart påmeldingsfristen her folkens! Vi har som vanlig flotte premier,og loddsalget vårt er godt kjent etterhvert...-bedre premier skal en lete lenge etter! :wub:

Vi har bestillt fint vær,men om kjære Bergen skulle glemme bestillingen vår,har vi mulighet til å trekke under tak.

Vell møtt alle ! :wub:

Skrevet
Alle utstillere utenom oss, som vanlig :sad:

Lykke til med uts. da, er det motsatt dag av Haugesund? :wub:

neida, vi er eksludert vi og! :wub:

Men forstår godt at klubbene sier nei til mye av dette..

Skrevet

Kan jo ikke stille jo står ikke japaner der :ahappy:

Også når det var i bergen da gitt kan vel ikke stille valpen heller da

Skrevet

Bare for å spørre i litt god tid... Med mindre rasene krasjer tror jeg Synikken skal få æren av å stille lille gale, men om de skulle krasje (som de garantert gjør med min flaks..!) så lurte jeg bare på om noen her tilfeldigvis har lyst til å stille ett stk. spinnvill dobbe-dame i valpeklassen? :ahappy:

Skrevet
Bare for å spørre i litt god tid... Med mindre rasene krasjer tror jeg Synikken skal få æren av å stille lille gale, men om de skulle krasje (som de garantert gjør med min flaks..!) så lurte jeg bare på om noen her tilfeldigvis har lyst til å stille ett stk. spinnvill dobbe-dame i valpeklassen? :ahappy:

Om du tar et stk spinnvil casper i junior så

:wub::wub::):)

isj jeg har eksamen og s¨nn da jeg

Skrevet

ÅÅååååååe, du er jo bare teit Lola. Kom daaa, jeg skal heller stille jeg, siden du helt tydelig ikke bryr deg om resultatet! Haha..! :ahappy:

Skrevet

ABSOLUTT aller siste dag vi har sjanse til å melde på til NDK Bergen folkens !!

Det kommer til å blir en kjempefin dag,og jeg håper på å se maaange fjes rundt ringene! :)

Sorry at det ikke er japanere Lazita...det hadde vært supert å hatt en utstillingsdag med dere og evt et brekkjern igjen... :):)

Charpi: Det er overhodet ikkenoe å grue seg for. :D trenger du en handler,er det nok mange av oss som melder seg,ingen fare. Nå jobbet jeg sent igår,så jeg var ikke på trening oppe ved Lagunen,men det er bare å komme oppom og spørre,så hjelper vi deg der. :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...